Volkswagen Golf MK5

Pozostałe tematy związane z Golfem V /nie pasujące do powyższych/
By cycus12 -  11 gru 2009, 0:22
 -------
#19260
Kolega chce zakupić MK6 i zapytał mnie o opinie który silnik wybrać, zastanawiamy się między:

1.4 TSI 160 KM (118 kW), 6-biegowy VS 2.0 TDI CR DPF 140 KM (103 kW), 6-biegowy

różnica to ~10 tyś zł, pytanie czy jest warto dopłacać ? jak spalanie tego TSI i czy się te 10 tyś przejedzie czy nie....

Jeśli chodzi o użytkowanie to średnio można założyć do 20 tyś rocznie (max!)
By skandaloo -  11 gru 2009, 10:10
 mazowieckie
#19263
wg mnie lepiej benzynke, niedość że tańsza, lepiej jeździ do jeszce przy w miare normalnej jexdzie w granicach 11 litrów się zmieści, kolega ma 170ps gt kompresor i turbina, chwali sobie go :)
By Jedi -  11 gru 2009, 10:56
 -------
#19265
skandaloo pisze:wg mnie lepiej benzynke, niedość że tańsza, lepiej jeździ do jeszce przy w miare normalnej jexdzie w granicach 11 litrów się zmieści, kolega ma 170ps gt kompresor i turbina, chwali sobie go :)

zgadzam się, też bym wybrał za 1.4 TSI, zresztą wybrałem ;) 11l przy normalnej jeździe nie spali, średnio 8-9 l/100 to góra.
Wiadomo diesel będzie troche oszczędniejszy i po jakimś czasie się zwróci, ale przy przebiegu 20tyś km rocznie to chyba będzie ponad 4 lata.
Awatar użytkownika
By fredric -  11 gru 2009, 16:21
 mazowieckie
#19268
Ale ja wolałbym tdi przy spokojnej i normalnej jeździe nie spali więcej jak 6L na upartego mniej no i jest czym pocisnąć.
Max 10 zje ale to już pałowanie na całego. No i jeszcze jeden zajebiaszczy motyw, jedziesz na wakacje tankujesz full i pomyśl sobie że od miejsca zamieszkania robisz tysiaka bez tankowania :)
By DABLJU -  11 gru 2009, 19:07
 -------
#19269
skandaloo pisze: w granicach 11 litrów się zmieści, kolega ma 170ps gt kompresor i turbina, chwali sobie go :)

11 ?? Sporo

Ja jak zapier do odcięcia to tyle mi wychodzi - przez dwa i pol roku uzytkwoania najwiecej wyszło mi 12,4 l/100km.

na miescie 8-9 przy nawet wyrywnej jeździe.

Przy delikatnym traktowaniu - gazu , schodze do 5,5 poza miastem i 6,8 w mieście i wcale nie jest to męczące.

P.S. Tez sie zastanawialem nad takim wyborem - niech bierze benzyne. 10000 to sie w 7-8 lat nie zwroci a i koszty serwisu sa wieksze.
Awatar użytkownika
By Tyson -  11 gru 2009, 20:04
 mazowieckie
#19272
kazdy kto jezdzi dieslem bedzie namawial na diesla, tak samo jest z osobami jezdzacymi na PB. Ja wiadomo jestem za dieslem m.in dlatego ze silnik 1.4 i moc 160KM to troche za duzo jak na taki silniczek, chodzi przede wszystkim o zywotnosc. Moze sie myle ale do 1.4 TSI podchodze z bardzo z duzym dystansem.
By Jedi -  11 gru 2009, 20:22
 -------
#19274
Tysonq pisze:Ja wiadomo jestem za dieslem m.in dlatego ze silnik 1.4 i moc 160KM to troche za duzo jak na taki silniczek, chodzi przede wszystkim o zywotnosc. Moze sie myle ale do 1.4 TSI podchodze z bardzo z duzym dystansem.

nie ma co powtarzać cały czas o tej żywotności, póki co z 1.4TSI problemów nie ma (w przeciwieństwie np. do 2.0TDI z początku). Zresztą ostatnio silniki o takich pojemnościach i takich mocach zaczynają być coraz popularniejsze i stosuje je coraz więcej producentów. Z tym niby wyżyłowaniem to też nie tak do końca, poczytaj więcej o budowie tego silnika, poza tym 1.4 160KM ma niecałe 115KM z litra pojemności, a więc podobnie np. do Golfa GTI Ed30, nie wspominając już o Golfie VI R, który ma aż 135KM z litra, więc nie ma co panikować ;)

ps. mój w chwili obecnej ma prawe 150KM z litra :]
By AdamekS -  11 gru 2009, 22:21
 -------
#19277
Jedi pisze:nie ma co powtarzać cały czas o tej żywotności, póki co z 1.4TSI problemów nie ma
To nie do końca prawda. TSI 160KM mają problemy z jakimiś piskami od kompresora lub od pompy wody, czasem coś świruje z pracą silnika i wpada w tryb awaryjny. Serwisy wymieniają świece, zamieniają je miejscami, robią inne cuda a efektu brak. Piski pojawiają sie po kilku tys km, serwisy rozkładają ręce. Ja bym poczekał aż troche dopracują ta konstrukcje. Kolega pracujący w VW powiedział mi, że TSI 140Km nie sprawiają takich problemów.
Zawsze można kupić TSI 122KM, który nie sprawia takich problemów i zrobić chiptuning :wink: Myslę, że przedział 140-150KM jest jak najbardziej do uzyskania 8)
By Jedi -  11 gru 2009, 22:39
 -------
#19279
AdamekS pisze:
Jedi pisze:nie ma co powtarzać cały czas o tej żywotności, póki co z 1.4TSI problemów nie ma
To nie do końca prawda. TSI 160KM mają problemy z jakimiś piskami od kompresora lub od pompy wody, czasem coś świruje z pracą silnika i wpada w tryb awaryjny. Serwisy wymieniają świece, zamieniają je miejscami, robią inne cuda a efektu brak. Piski pojawiają sie po kilku tys km, serwisy rozkładają ręce. Ja bym poczekał aż troche dopracują ta konstrukcje. Kolega pracujący w VW powiedział mi, że TSI 140Km nie sprawiają takich problemów.
Zawsze można kupić TSI 122KM, który nie sprawia takich problemów i zrobić chiptuning :wink: Myslę, że przedział 140-150KM jest jak najbardziej do uzyskania 8)
w sumie fakt, też coś słyszałem o jakiś piskach w 1.4TSI 160KM, więc miałem tu bardziej na myśli poprzednie wersje 140 i 170, z którymi nie słyszałem, żeby były jakieś problemy (z ECU jedynie)

przyznam, że troche mnie irytuje jak większość mówi, że 1.4 140 czy tam 160KM to strasznie wysilony i wyżyłowany

z 1.4TSI 122KM z tego co mi wiadomo robią okolice 150 - 150-kilku KM :)
Awatar użytkownika
By fredric -  11 gru 2009, 23:06
 mazowieckie
#19280
Ale nie ma co się dziwić bo zawsze są jakieś bolączki nowych silników.
Dla mnie nie jest dziwne że z 1,4 jest tyle km, takie czasy nastały i można wykorzystać turbo i kompresor.
Muszę się kiedyś przejechać takim 1,4 170km to może zmienię zdanie, na plus benzyny przemawia tańsza eksploatacja(no i nie jest tak czuły na złej jakości paliwo) i cisza, choć w tym CR jest naprawdę cicho w porównaniu do np mojego.
Awatar użytkownika
By malydaras -  11 gru 2009, 23:25
 mazowieckie
#19281
fredric pisze:na plus benzyny przemawia tańsza eksploatacja
Byłbym ostrożny z taką opinią, biorąc pod uwagę wtrysk+turbo+kompresor. To nie czasy wolnossących dwuzaworowców :wink:.
Awatar użytkownika
By fredric -  12 gru 2009, 9:03
 mazowieckie
#19284
malydaras pisze:
fredric pisze:na plus benzyny przemawia tańsza eksploatacja
Byłbym ostrożny z taką opinią, biorąc pod uwagę wtrysk+turbo+kompresor. To nie czasy wolnossących dwuzaworowców :wink:.
Większość moich znajomych ma diesle, ale trafiają się użytkownicy nowych benzyn(co prawda nikt nie ma tsi) i patrząc na ich ''problemy'' to praktycznie ich nie mają. Nie wspominam o instalacji LPG bo u większości coś po czasie zaczynało się dziać.
Jak jeździłem escortem w benzynie to lałem gdzie popadnie byle taniej wszystko przepalił i jechał.
Jak nabyłem pierwszego diesla to po 3 tankowaniu stwierdziłem że jest różnica w jakości paliwa, a to też jest w pewnym sensie drażniące jak jedziesz sobie i ''tu nie zatankuje bo słabe paliwo tam też nie itd...
By AdamekS -  12 gru 2009, 12:54
 -------
#19286
fredric pisze:na plus benzyny przemawia tańsza eksploatacja(no i nie jest tak czuły na złej jakości paliwo) i cisza, choć w tym CR jest naprawdę cicho w porównaniu do np mojego.
Z ta wrażliwością na jakość paliwa to też różnie bywa- w TSI jest wtrysk bezpośredni i lepiej nie lać do niego paliwa z pierwszej lepszej stacji. Mój brat kiedyś zatankował do naszego TSI paliwo na jakiejś prywatnej stacji, bo w baku była susza. Całe szczęście wlał tylko za 50zł- auto straciło z połowę mocy, ledwo sie pod górki wtaczało. Co ciekawe to żadna kontrolka silnika się nie zapaliła. Pierwsze co zrobił po wjechaniu do miasta to wlał na Shellu V-power Racing- problem minął jak ręką odjął.
Co do głośności TDI z CR- nie wiem, może jestem juz "rozpieszczony" przez ciszę mojego TSI, ale gdy wsiadłem do Skody Yetiz TDI CR to miałem wrażenie, że pod maską jest jakaś sieczkarnia a nie silnik :wink: Dla mnie diesel jest po prostu głośny.
By DABLJU -  12 gru 2009, 15:08
 -------
#19289
AdamekS pisze: Pierwsze co zrobił po wjechaniu do miasta to wlał na Shellu V-power Racing- problem minął jak ręką odjął.
Jak jezdzisz w TSI cały czas na 95 oktanów i nagle zalejesz 100 to komputer musi sie "przyzywczaic" (przynajmniej u mnie i 2 golfach znajomych) i od razu odczuwam spadek mocy. Ale po 2 tankowaniach wsyztsko wraca do normy. Zreszta na klapce wlewu jest napisane Pb 95 i chyba nie ma sensu lac więcej. Co innego pewnie jak sie podniesie moc w silniku.

Druga sprawa jest to ze jak zalejesz gówniane paliwo (raz tylko tak zrobiłem, na stacji pod Auchanem) - to z lotu silnik przestaje równo pracowac , nie ma co - tylko renomowane paliwko trzeba lać do TSI.