Volkswagen Golf MK5

Pozostałe tematy związane z Golfem V /nie pasujące do powyższych/
Awatar użytkownika
By Lanumisu -  26 lis 2006, 20:46
 -------
#102
Tak jak w temacie, czy ktos jakiekolwiek ma, bo u mnie nie tyle problemy co niedorobki. Czujnik deszczu sprawial klopoty, byl na gwarancji 3 razy wymieniany, rowniez pod katem oznaczenia szyby. Nowy update tez nie wiele wnioslo w funkcjonalnosc tego urzadzenia, bo czujnik albo za czesto reagowal albo za rzadko, niezaleznie od nastawienia. Serwis VW nie mial kolejnej koncepcji w rozwiazaniu problemu, a ja nie mialem cierpliwosci na kolejne wizyty. Wzialem sprawe w swoje rece i wyciagnalem bezpiecznik Nr.17 odpowiedzialny za funkcjonowanie czujnika. Teraz mam standardowa regulacje, nie mam natomiast automatycznych swiatel mijania (powyzej 140 km/h i opcja "tunel") ale z tym moge zyc.
Jak z olejem u Was? U mnie bierze 1 litr Longlife na 10 tys km. Tez nie malo, ale ja "gonie" golfa dosc szybko na autostradach. Norma jest 1 litr na 1000 km wedlug VW, ale to tylko po to zeby klienci nie zawracali glowy, czyli mydlenie oczu, bo takie normy w dzisiejszych czasach sa troche przesadzone. Poza tym zadnych innych objaw jak na razie. W poniedzialek czeka mnie kolejna dluga trasa do Polski. (2000km tam i spowrotem) Mysle ze bedzie wszystko ok. To tyle na razie jesli chodzi o mojego MK5. Pozdrawiam.
L
Awatar użytkownika
By Lanumisu -  26 lis 2006, 21:09
 -------
#106
Agravka, czy zwiekszenie doladowania robila stacja autoryzowana, jesli tak to w jakim celu?
Co sie jeszcze tyczy turbosprezarki to zwracam uwage jesli jestem na autostradzie i jade od 150 w gore to przy zajezdzie na parking nie wylanczam od razu silnika , albo redukuje przed zatrzymaniem do 100km/h (okolo 1 min) po to by sprezarka miala jeszcze smarowanie celem unikniecia przegrzania, bowiem jesli zyluje sie ja to sa pozniej z nia klopoty. (przegrzanie i odksztalcenie lopatek, a co za tym idzie awaria)
Trzeszczenie w srodkowej czesci konsoli u gory tam gdzie jest siatka pojawia sie u mnie tez, ale sporadycznie. Nie mam czasu sie tym zajac, ale wiem gdzie lezy usterka. Srubki mocujace pod siateczka. Jak znajde chwile podesle zdjecia z instrukcja. Aha, z prawej strony deski przy otwartych drzwiach pasazera jest klapka. Warto ja otworzyc, delikatnie podwazajac. W srodku widac jakis przekaznik mocowany na srubkach oraz mocowanie deski. Wszystkie 3 wkrety mialem luzne. Stamtad wydobywalo mi sie drganie. Dociagnalem i jest cisza. Warto wiec sprawdzic. To sa wlasnie choroby dzieciece golfa V. No ale na szczescie nie tak powazne. Czytam inne fora odnosnie piatki i niektorzy nabywcy maja pecha. U nas w Niemczech mowi sie ze sa to auta poniedzialkowe. Coz , zdarza sie i najlepszym firmom, tymbardziej ze naszpikowana elektronika bywa kaprysna. Mam nadzieje ze nasi userzy nie beda mieli wiekszych klopotow czego z calego serca wszystkim zycze.
By lisik -  26 lis 2006, 22:02
 -------
#108
O problemach moge cos od siebie napisac :) Choc sa to drobiazgi to irytuja.
Mam climatronic i juz poszly mi dwa, a moze trzy silniczki od sterowania nawiewami- psuja sie nagminnie czujniki polozenia krancowego i tykaja- najglosniej tykal od obiegu zamknietego (tykanie co 0,5 sek w okolicy schowka)- wymiana to symboliczne 6 stowek. teraz jak jest wlaczony nawiew na nogi, tyka w okolicy licznikow.... wkurzajace... poza tym od golfa oczekiwalem cichego wnetrza- musze jezdzic z wlaczonym radiem bo irytuja mnie trzaski konsli srodkowej- tej gornej czesci- niby nie sa glosne i sa rzadkie ale irytuja.
Uwazam tez ze slabo wyciszone sa nadkola. Slychac szum opon.
Tylne drzwi- uszczelki drzwi rysuja karoserie- te wneki drzwiowe- w dwoch miejscach wlazi rdza gdyz zarysowane sa juz drzwi do golej blachy- takie drobne punkty, ale denerwujace w aucie za ta cene.
Audio seryjne jest zalosne ( RCD300 ) i nie warto w opcji kupowac.
Czujnik deszczu wyklucza mozliwosc ustawienia czestotliwosci wycieraczek na najwolniejszym biegu, co jest dosc dziwnym rozwiazaniem.
Mam wersje sportline, moze dlatego wnetrze narazone jest czesciej na trzaski. Drugi raz unikalbym tego zawieszenia. Na tarce dziwnie sie zachowuje ty³ auta.
Aaaaaaaaaa i pas pasazera- w ustawieniu najnizszym obija sie o slupek puka na nierownosciach.
Poza tymi wadami auto jest super, ale takie duperelki skutecznie odbieraja przyjemnosc z jazdy.
Awatar użytkownika
By Bruce -  26 lis 2006, 22:31
 mazowieckie
#111
Usterki w moim autku :evil:
1) Srodkowa konsola trzeszczy, jakby ktos w niej umiescil grzechotke, walcza , walcza i nie daja rady.
Bede bardzo wdzieczny za wszelkie info co tym zrobic.
2) Na kzdym skrecie slysze albo sprezyny, odglosy braku smarowania...
3) Trzeszczy fotel kierowcy...
4) Tylna wycieraczka sie wlacza jak ma zly dzien.
5) Szlag mnie trafia jak musze pamietac o postawieniu wycieraczek zima w pionie.

Tez mnie wkurzaja nadkola, sa niefajne, slysze zimowki, kamienie etc...
Awatar użytkownika
By Agravka -  26 lis 2006, 23:23
 -------
#122
Ten post powinien siê znale¼æ pod pierwszym postem w temacie.

"Je¿eli chodzi o olej to szed³ mocno na samym pocz±tku u¿ytkowania, ale to norma, teraz siê ju¿ uspokoi³.

Golfik sprawuje siê dobrze, jestem z niego bardzo zadowolona, to mój czwatry VW. Niemniej jednak mia³am z nim parê przygód. I wszystkie pozosta³y do koñca nie wyja¶nione.

Przygoda pierwsza: Kiedys na trasie "krzykn±³" STOP! w serwisie okaza³o siê, ¿e mia³am dziurawy zbiornik z p³ynem ch³odz±cym, auto zosta³o na noc w ASO, pó¼niej jak go odbiera³am dosta³am sprzeczny komunikat z tym poprzednim, ¿e wszystko z pojemnikiem w porz±dku, po prostu p³yn delikatnie odparowa³, a ¿e czujnik zawarto¶ci jest po³o¿ony dosyæ wysoko, auto poprosi³o o zaprzestanie dalszej jazdy. Po tej akcji zmieni³am sobie jêzyk w aucie na angielski (nie kumam niemieckiego)

Przygoda druga: Wymiana turbosprê¿arki. Zwiêkszenie do³adowania o 0,2 bara spowodowa³ zniekszta³cenie siê ³opatek. Po wymianie turbo jeszcze skrupulatniej dbam o nie³upanie na zimnym i niegaszenie na gor±cym. Tak czy inaczej s±dzê, ¿e swobodnie mog³am jeszcze poje¼dziæ na tamtej turbinie, je¿eli siê mylê, to stwierdzam, ¿e te turbiny chyba s± robione z widelcy."
Awatar użytkownika
By Agravka -  26 lis 2006, 23:29
 -------
#123
Lanumisu pisze:Agravka, czy zwiekszenie doladowania robila stacja autoryzowana, jesli tak to w jakim celu?
Auto by³o chipowane u CompSportów, dziêki czemu uzyska³am moc 181KM i 380NM. Auto jest wci±¿ na gwarancji i pieczo³owicie ukrywam przed serwisem, ¿e auto mia³o przyrost mocy.
Co sie jeszcze tyczy turbosprezarki to zwracam uwage jesli jestem na autostradzie i jade od 150 w gore to przy zajezdzie na parking nie wylanczam od razu silnika , albo redukuje przed zatrzymaniem do 100km/h (okolo 1 min) po to by sprezarka miala jeszcze smarowanie celem unikniecia przegrzania, bowiem jesli zyluje sie ja to sa pozniej z nia klopoty. (przegrzanie i odksztalcenie lopatek, a co za tym idzie awaria)
s³usznie, popieram, zgadzam siê
dodam, ¿e d³u¿sza jazda ze spor± prêdko¶ci± te¿ wp³ywa ujemnie na turbo
By Domi -  26 lis 2006, 23:34
 mazowieckie
#126
Agravka pisze: Auto by³o chipowane u CompSportów, dziêki czemu uzyska³am moc 181KM i 380NM. Auto jest wci±¿ na gwarancji i pieczo³owicie ukrywam przed serwisem, ¿e auto mia³o przyrost mocy.
teraz sprawdzimy gdzie serwisujesz i podeslemy im anoniomowy donos ... co ty wyprawiasz z ich komputerem :)

hiihihhihhihihhhhihh
:)
Awatar użytkownika
By fredric -  27 lis 2006, 1:15
 mazowieckie
#141
dziwne bo ponoc przez zlacze diagnostyczne koledzy w serwisie widza ze jest wiekszy przyrost mocy.
u mnie trzeszczy jak u was konsola i swiatelko od oslony slanecznej sobie miga jak jest otwarte lusterko, drzwi od kierowcy trzeszczaly no i olej dolewam 0,5l na 15tys
Awatar użytkownika
By Agravka -  27 lis 2006, 10:02
 -------
#148
fredric pisze:dziwne bo ponoc przez zlacze diagnostyczne koledzy w serwisie widza ze jest wiekszy przyrost mocy.
dlatego przed ka¿d± wizyt± wgrywam seryjn± mapê
jedyne co widaæ w ECU to ilo¶æ zmian oprogramowania, na podstawie której ASO nie jest w stanie nic udowodniæ
u mnie trzeszczy jak u was konsola i swiatelko od oslony slanecznej sobie miga jak jest otwarte lusterko, drzwi od kierowcy trzeszczaly no i olej dolewam 0,5l na 15tys
kurcze (to znaczy cieszê siê) u mnie nic nie trzeszczy, a widzê ¿e sporo osób narzeka, mam nadziejê ¿e nie zacznie tfu tfu
Awatar użytkownika
By Lanumisu -  27 lis 2006, 10:15
 -------
#149
Tez mnie naciagali niektorzy na wymiane chipa, by podciagnac moc do 170 KM. Robia to u nas nawet autoryzowane stacje, ale auto nie moze byc starsze niz 2 lata. Znajomy z VW odradzil mi jednak tego, tlumaczac ile parametrow sie zmienia przy tej procedurze a to niestety niekorzystnie wpywa nie tylko na silnik ale i na inne czesci. Te 140 koni mi wystarcza, bo o 30 wiecej to i tak nie bedzie bolid formuly 1.
Awatar użytkownika
By Agravka -  27 lis 2006, 10:40
 -------
#151
Lanumisu pisze:Tez mnie naciagali niektorzy na wymiane chipa, by podciagnac moc do 170 KM. Robia to u nas nawet autoryzowane stacje, ale auto nie moze byc starsze niz 2 lata. Znajomy z VW odradzil mi jednak tego, tlumaczac ile parametrow sie zmienia przy tej procedurze a to niestety niekorzystnie wpywa nie tylko na silnik ale i na inne czesci. Te 140 koni mi wystarcza, bo o 30 wiecej to i tak nie bedzie bolid formuly 1.
Ok, wiêc tak..taki przyrost mocy to jest naprawdê light dla silnika, gdy¿ jego wytrzyma³o¶æ mie¶ci siê w jakiej¶ tam skali od-do, 140 KM nie jest bynajmniej na skraju tego przedzia³u. Owszem gdy auto dostanie 25 kucy wiêcej szyciej bêdzie siê zu¿ywaæ, ale zamiast miliona kilometrów zrobisz nim 700 tysiêcy. Bêdziesz mia³ jeszcze to auto jak osi±gniesz taki przebieg? Tak¿e to tyle z mojej strony a propos podnoszenia parametrów, je¿eli mówisz ¿e 140 KM ci w pe³ni wystarcza to luzik.

PS. Chipa siê nie wymienia, chip to tylko zmiana warto¶ci w ECU. I tak, faktycznie auto wirusuj± równie¿ autoryzowane stacje, maj± podpisane umowy z Tunerami typu Masters Tuning itp., tak¿e w ASO p³acisz za tak± us³ugê wtedy dwa razy wiêcej.
Awatar użytkownika
By fredric -  27 lis 2006, 20:35
 mazowieckie
#158
no tak agravka ale placisz wiecej ale jedziesz na przeglad normalnie bez obaw a powiedz kosztuje cie cos wgrywanie starego programu i od nowa.
przyznam sie bez bicia ze swojego czasu myslalem o modyfikacji ale serwis mnie wyleczyl i takim sposobem wybralem kulawe rozwiaznie i zakupilem sobie box od vtech i jest bylo fajnie do czasu. po 2 tyg zapalila mi sie kontrolka od katalizatora i wizyta w aso na szczescie na gwar. do dzis od 8 mies box lezy w szufladzie. moge wziasc na spota to ktos sobie przetestuje jak ma ochote. fakt czuc roznice i to bardzo lepiej sie kreci wiem ze najlepsze rozwiazanie to program pod konkretne auto wtedy jest wszystko ok nie kopci i zamiata.
Awatar użytkownika
By jabart -  27 lis 2006, 20:48
 -------
#160
bo box to z³o :twisted: :twisted: :twisted:
By Domi -  27 lis 2006, 21:51
 mazowieckie
#161
ja wykrecilem ponad 100 000 na boxie Vtechowych chlopakow i wszystko gralo...... :)
Awatar użytkownika
By jabart -  27 lis 2006, 21:56
 -------
#162
tiaa i pewnie ¶ladu dymku - górskie powietrze....