Volkswagen Golf MK5

Pozostałe tematy związane z Golfem V /nie pasujące do powyższych/
By LukaszDestroYer -  19 maja 2011, 11:48
 -------
#44497
witam,
wystąpił u mnie mały problem, panel nawiewu dopiero załapuje od 4 stopnia (w skali 0-4) i to juz maksymalny nawiew... na 1-3 nic sie nie dzieje tak jak na 0 .
nie wiem co sie dzieje... bezpieczniki wszytskie ok ...

dzięki z góry za pomoc
Ostatnio zmieniony 21 maja 2011, 16:40 przez LukaszDestroYer, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  19 maja 2011, 22:09
 pomorskie
#44531
kuba94 pisze:to jest chyba taki opornik tak to sie zwie trzeba wymontowac cale ustrojstwo od regulacji zeby to wymienic

rezystor padnięty, znajduje się chyba bezpośrednio przy wentylatorze, więc oprócz wymontowania dmuchawy /1 minuta roboty/ nic więcej nie trzeba demontować, dmuchawa jest w prawym rogu nad prawym kolanem pasażera, trzeba zdjąć piankę wygłuszającą, chyba 2 śrubki trzeba wykręcić, dokładnie nie pamiętam, wyjmowałem wentylator przy okazji jego piszczenia
By kuba94 -  19 maja 2011, 22:34
 pomorskie
#44539
mettenos -mam racje rezystor ( a moze to tylko bezpiecznik termiczny co jest przy rezystorze) jest obok dmuchawy tak podaje elsa nie trzeba nawet dmuchawy wyciagac jest obok a tak prace opisuje elsa :
Najpierw przeprowadzić następujące prace:

– Wymontować osłonę urządzenia grzewczego → Rys.
– Odłączyć złącze wtykowe -1- przy rezystorze wstępnym dmuchawy świeżego powietrza z bezpiecznikiem termicznym -N24-.
– Nacisnąć blokadę -zgodnie z kierunkiem strzałek- i wyjąć rezystor wstępny dmuchawy świeżego powietrza z bezpiecznikiem termicznym -N24- z urządzenia grzewczego.
By mayday -  20 maja 2011, 7:45
 -------
#44546
mettenos pisze:
kuba94 pisze: nie trzeba nawet dmuchawy .

otóż to, całkiem o tym zapomniałem :wink:
Hej. Jak pada ten rezystor to wentylator działa tylko na 4tym biegu. Ja bym go wyciagnal bo moga byc same piny popalone. Mozna go omomierzem sprawdzic. A jesli nie to przełacznik padł.
By LukaszDestroYer -  02 cze 2011, 10:34
 -------
#45288
mettenos pisze:
kuba94 pisze:to jest chyba taki opornik tak to sie zwie trzeba wymontowac cale ustrojstwo od regulacji zeby to wymienic

rezystor padnięty, znajduje się chyba bezpośrednio przy wentylatorze, więc oprócz wymontowania dmuchawy /1 minuta roboty/ nic więcej nie trzeba demontować, dmuchawa jest w prawym rogu nad prawym kolanem pasażera, trzeba zdjąć piankę wygłuszającą, chyba 2 śrubki trzeba wykręcić, dokładnie nie pamiętam, wyjmowałem wentylator przy okazji jego piszczenia
Dzięki za pomoc ;)
wczoraj zajęło mi sprawdzenie rezystora około 15 minut wraz demontażem i montażem.
faktycznie są dwie śrubki - odkręcane w ręku i po zdjęciu pianki wygłuszającej przy wentylatorze widoczny jest biały pin. wyciągnąłem włożyłem nowy rezystor i działa...
ciekawostka jest to ze przy starym rezystorze ktoś już wcześniej dłubał bo dolutował kabelek aby ominąć ,,bezpiecznik termiczny" - ,, wyłącznik topikowy (termik) - ten wyłącznik kosztuje 4 zł" (to ten na samej gorze!) ,

rezystor na kablu pewnie by dalej działał, ale sie odczepił z jednej strony na nicie i nie łączył ...

Wiec na przyszłość lepiej nie wymieniać całego rezystora tylko sprawdzić tzw. termik

pozdro
By Datecs -  06 cze 2014, 9:20
 podkarpackie
#134063
Niestety u mnie dzisiaj rano takie same objawy, dzięki Bogu i konstruktorom Vw że nie trzeba rozdzierać całej konsoli.

Miałby ktoś jakiś poradnik ze zdjęciami jak wykonać tą naprawę? W temacie jest już chyba rysunek z elsy ale przepadł bo temat stary.

będę wdzięczy

Pozdrawiam
By Datecs -  09 cze 2014, 11:54
 podkarpackie
#134378
faktycznie są dwie śrubki - odkręcane w ręku i po zdjęciu pianki wygłuszającej przy wentylatorze widoczny jest biały pin. wyciągnąłem włożyłem nowy rezystor i działa...
i tak to wygląda, nie trzeba odkręcać schowka półki, 2 śrubki w rękach, wyciąga się piankę i widać już rezystor. 3 minuty zeszło.

Pozdrawiam