Tak siê sk³ada, ¿e akurat testowa³em wk³adki i sto¿ki w naprawdê ró¿nych autkach, równie¿ sam przygotowywa³em do startów w rajdach i wy¶cigach furki, wiêc z chêcia siê podzielê spostrze¿eniami.
Sprawa wygl±da nastêpuj±co filtr sto¿kowy lub wk³adka nie za wiele zdzia³aj± w dieslu, oprócz bardziej rasowego d¼wiêku, wiêc w nim nie polecam.
Natomiast pod warunkiem, ¿e bawe³na nie jest przerwana lepiej filtruje i stawia mniejsze opory powietrza ni¿ tradycyjny wk³ad papierowy, do tego nie ma prawa olej, którym po umyciu spryskujemy filtr przedostaæ siê do kolektora dolotowego, a dalej do przep³ywomierza - to jaki¶ mit.
Je¶li mia³bym co¶ polecaæ do codziennej jazdy to w silniku benzynowym w miejsce oryginalnego filtra powietrza mo¿naby zastosowaæ wk³adkê (która przynajmniej w moim 1,6 ma kszta³t sto¿ka) - dlaczego
1. ¯eby nie zmieniaæ d³ugo¶ci kolektora dolotowego zmiana przebiegu krzywej moment / moc
-skracanie (wzrost mocy ale spadek momentu)
-wyd³u¿anie kolektora dolotowego (odwrotnie)
2. By samochód pobiera³ jak najzimniejsze powietrze - izolacja termiczna od kolektora wydechowego i pobieranie z okolic zderzaka ( a tak jest to w golfie w oryginalnej puszcze na filtr).
Co daje taka przeróbka
1. Wzrost zu¿ycia paliwa ok 1l/100km
2. Jak ju¿ komp zakuma i siê przyuczy, ¿e dostaje wiêcej powietrza - O2 (ok 2kkm) polepszenie osi±gów, ale nie wiêcej ni¿ 5% w stosunku do serii.
Wybór nale¿y do Was.