Volkswagen Golf MK5

Pozostałe tematy związane z Golfem V /nie pasujące do powyższych/
Awatar użytkownika
By kamil 8000 -  24 cze 2007, 22:13
 -------
#5850
je¿eli kupisz sto¿ek dobrej firmy i do tego dolot najlepiej ja by by³ specjalny do V-ti to jest nie mo¿liwe pogorszyæ czym¶ takim osi±gów :lol:
Awatar użytkownika
By PotaS -  24 cze 2007, 23:51
 warmińsko-mazurskie
#5851
Rózne s± opinie , poni¿ej link to jednej z nich. Do przemy¶lenia. Ja siê z ni± zgadzam wiêc nie instaluje.

http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/artykuly/art_9.htm
Awatar użytkownika
By krz_p -  25 cze 2007, 8:58
 wielkopolskie
#5852
Mandi pisze:witam zastanawiam siê nad zakupem stozka do swojego 1.6 fsi ale nie wiem czy nie pogorszê osi±gów oraz jakie mo¿e miec to konsekwencje?
je¶li kto¶ cos wie proszê o posta
przecie¿ to nic nie da, a pogorszy siê elastyczno¶æ
no i przep³ywka szybko wysi±dzie
tak wiêc jak dla mnie to nie warto
By Mandi -  28 cze 2007, 23:24
 dolnośląskie
#5879
wiêc jedynie to moge sie pokusic o zamiennik fabryczny na wk³ad K&N albo king dragona
Awatar użytkownika
By krz_p -  29 cze 2007, 13:27
 wielkopolskie
#5886
Mandi pisze:wiêc jedynie to moge sie pokusic o zamiennik fabryczny na wk³ad K&N albo king dragona
ale w jakim celu? bo to nic nie daje
Awatar użytkownika
By maluszek -  29 cze 2007, 14:01
 mazowieckie
#5888
Mandi pisze:wiêc jedynie to moge sie pokusic o zamiennik fabryczny na wk³ad K&N albo king dragona
nie jestem pewien o jakich silnikach koniec koñców ten w±tek, ale s³ysza³em opinie, ¿eby nie pchaæ K&N do diesli, bo olej z wk³adu za³atwia przep³ywkê.
By Sergio -  03 lis 2008, 20:52
 -------
#12863
Tak siê sk³ada, ¿e akurat testowa³em wk³adki i sto¿ki w naprawdê ró¿nych autkach, równie¿ sam przygotowywa³em do startów w rajdach i wy¶cigach furki, wiêc z chêcia siê podzielê spostrze¿eniami.

Sprawa wygl±da nastêpuj±co filtr sto¿kowy lub wk³adka nie za wiele zdzia³aj± w dieslu, oprócz bardziej rasowego d¼wiêku, wiêc w nim nie polecam.

Natomiast pod warunkiem, ¿e bawe³na nie jest przerwana lepiej filtruje i stawia mniejsze opory powietrza ni¿ tradycyjny wk³ad papierowy, do tego nie ma prawa olej, którym po umyciu spryskujemy filtr przedostaæ siê do kolektora dolotowego, a dalej do przep³ywomierza - to jaki¶ mit.

Je¶li mia³bym co¶ polecaæ do codziennej jazdy to w silniku benzynowym w miejsce oryginalnego filtra powietrza mo¿naby zastosowaæ wk³adkê (która przynajmniej w moim 1,6 ma kszta³t sto¿ka) - dlaczego :?:

1. ¯eby nie zmieniaæ d³ugo¶ci kolektora dolotowego zmiana przebiegu krzywej moment / moc
-skracanie (wzrost mocy ale spadek momentu)
-wyd³u¿anie kolektora dolotowego (odwrotnie)
2. By samochód pobiera³ jak najzimniejsze powietrze - izolacja termiczna od kolektora wydechowego i pobieranie z okolic zderzaka ( a tak jest to w golfie w oryginalnej puszcze na filtr).

Co daje taka przeróbka :?: :twisted:

1. Wzrost zu¿ycia paliwa ok 1l/100km :o
2. Jak ju¿ komp zakuma i siê przyuczy, ¿e dostaje wiêcej powietrza - O2 (ok 2kkm) polepszenie osi±gów, ale nie wiêcej ni¿ 5% w stosunku do serii.

Wybór nale¿y do Was. :wink: