Volkswagen Golf MK5

Pozostałe tematy związane z Golfem V /nie pasujące do powyższych/
By haha83 -  08 sty 2012, 22:16
 małopolskie
#59104
mettenos pisze:
haha83 pisze:

Hej a teraz mi przyszło na myśl czy ta diagnostyka żarówki musi być wyłączona gdy mam zainstalowane czyjniki parkowania
jak masz podłączone pod wsteczny to nie musi, jam mam czujniki i żadnych błędów nie wywala
Hej to co może być , ja juz pomysłu nie mam ? Co sie stanie jak te fabryczne ustawienia przywrócę.
Z tego co doposażyłem golfa to :
tempomat
czujniki cofania
głośniki do tyły w dzwiach
emulator CD na usb/aux itd...

no i w servisie poprosiłem o uaktywnienie świateł do jazdy dziennej ( Ameryka Północna )
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  09 sty 2012, 7:16
 pomorskie
#59124
Adres 56: Etykiety Radio: 1K0-035-1xx-56.lbl
Część nr SW: 1K0 035 186 AD HW: 1K0 035 186 AD
Component: Radio BVX 037 0048
Wersja: 00037000 Numer seryjny: VWZ1Z2G6358335
Kodowanie: 0020200
: WSC 21080 456 03493
VCID: 68D4A42422F5

2 Faults Found:
01044 - Control Module niewłaściwie zakodowany
000 - -
00668 - Terminal Napięcie zasilające 30
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
skoro dokładałeś głosniki w tylnych drzwiach to masz źle zakodowane radio



Adres 19: CAN Gateway Etykiety: 1K0-907-530.lbl
Część nr SW: 1K0 907 530 L HW: 1K0 907 951
Komponent: J533 bramki H07 0052
Wersja: H07 01 Numer seryjny: 101207F2001672
Kodowanie: E9807F060002022002
: WSC 00066 000 00000
VCID: 30640C44DAA5

2 Faults Found:
01333 - Door Control Module; tylne lewe (J388)
004 - No Signal / Communication - Intermittent
01334 - Door Control Module; Tylny prawy (J389)
004 - No Signal / Communication - Intermittent
masz również źle zakodowany gateway odnośnie tylnych drzwi, sprawdź bajt 1 bit 4 i 5 - masz elektrykę w tylnych drzwiach?

generalnie masz:
1. błąd klapy recyrkulacji powietrza - zdarza się po odłączeniu akumulatora, zrób test elementów wykonawczych klimy i nastawy podstawowe
2. błąd tylnego przeciwmgielnego i cofania, wygląda na to że masz złe kodowanie ale powiedz jaki układ jest w wariancie bo ja nie wiem,
3. złe kodowanie gatewaya /zakodowanie lub brak kodowania w bajt 1 bit 4 i 5 w zależności od wyposażenia/
4. złe kodowanie radia bo dokładałeś emulator CD na usb/aux i głośniki

napisałeś:
(tylne prawe światło przeciwmgielne) - którego nie mam bo to jest variant
ale w hatchbacku też nie ma prawego przeciwmgielnego tylko lewe, prawe to światło cofania, więc napisz jaki jest u ciebie układ - być może masz namieszane w byte 3 bit 1 i 2
Ostatnio zmieniony 09 sty 2012, 8:43 przez Mettenoos, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  09 sty 2012, 7:55
 pomorskie
#59127
haha83 pisze:
Kiler pisze:znalazłem jak to sie nazywa - ostatni bajt w bramce CAN - right hand drive . Powinno być odznaczone
a nie ma co bawić sie w dodawanie screenów jak wszystko jest tu http://furmanka.blogspot.com/2010/03/mk ... -j533.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

i tu w sumie znalazłem jak ta funkcja się nazywa :mrgreen:
Odbada mam tam odznaczone
to masz źle, powinieneś mieć ptaszka w bajt 6 bit 1 a ruch lewostronny czyli bajt 6 bit 0 odznaczony taj jak na tym screenie:

Obrazek

sprawdx rownież kodowanie gatewaya w byte 5 bit 4-7
Obrazek
By 1 6 D -  09 sty 2012, 8:05
 zachodniopomorskie
#59130
Radio zakoduj tak: 0020400

Moduł komfortu jest zakodowany pod 4 elektryczne szyby jak i pod 4 drzwi, może dokładając głośniki zostały kable uszkodzone jakoś.


CAN jest 9 bajtowy i ma kierownicę po prawidłowej stronie zaznaczoną. W CAN Gateway jest zaznaczone że są 4 drzwi, jak i moduły tylnych drzwi też są zaznaczone więc raczej prawidłowo.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  09 sty 2012, 8:09
 pomorskie
#59132
haha83 pisze: Co to jest w
byte 8 bit 0 - Seat Heating Deactivation with Transport Mode - "Wyłączenie ogrzewania siedzenia z trybu transportu" - powinno być zaznaczone ?
nie ma znaczenia, nie masz tego błedu
byte8 bit 6 - Rear Fog Light Deactivation with Trailer active - ??? " Tylnie światło przeciwgielne wyłączone gdy przyczepa podłączona ? " - nie mam haka powinno być zaznaczone , czy nie ?
jak nie masz zaznaczone w gatewayu haka to jest bez znaczenie, po drugie nie masz błedu
Byte 4 bit 7 Warp Relay installed - co to jest ???
Byte 3 bit 0 Relay Terminal 15 installed " zainstalowany zacisk 15 przekaźnika " za co on odp ??
nie masz błędu więc tu nie ma problemu, tak miałbyś błąd terminalu 15
oznaczenia zacisków wg normy DIN 72552

Układ zapłonowy
1 Cewka zapłonowa, rozdzielacz (strona pierwotna, napięcie nominalne)
1a, 1b Rozdzielacz z dwoma odseparowanymi obwodami
2 Przerywacz zapłonu
4 Cewka zapłonowa, rozdzielacz (strona wtórna, wysokie napięcie)
4a, 4b Rozdzielacz z dwoma odseparowanymi obwodami (wysokie napięcie)
7 Zacisk przewodu oporowego zapłonu, do rozdzielacza zapłonu
15 Zasilanie + po włączeniu stacyjki
15a Z przewodu oporowego do cewki zapłonowej i rozrusznika

Podgrzewanie wstępne (diesel)
15 Wejście podgrzewania
17 Start
19 Świeca żarowa

Rozrusznik
50 Włącznik rozrusznika (bendiks)

Akumulator
15 Zasilanie + po włączeniu stacyjki
30 Zasilanie + (akumulator)
30a Zasilanie + (akumulator dodatkowy)
31 Masa - (akumulator)
31a Masa - (akumulator dodatkowy)
31b Masa - (akumulator przez przełącznik odcinający instalację)

Silniki elektryczne
32 Masa -
33 Zacisk główny (zasilanie +)
33a Ogranicznik
33b Cewka stojana
33f Obroty bieg 2
33g Obroty bieg 3
33h Obroty bieg 4
33L Obroty lewo
33R Obroty prawo

Kierunkowskazy
49 Wejście przerywacza/przekaźnika
49a Wyjście przerywacza/przekaźnika, wejście kontrolki
49b Wyjście 2 obwodu kierunkowskazów
49c Wyjście 3 obwodu kierunkowskazów
C Kontrolka działania kierunkowskazu 1
C2 Kontrolka działania kierunkowskazu 2
C3 Kontrolka działania kierunkowskazu 3
L Kierunkowskazy strona lewa
R Kierunkowskazy strona prawa
L54 Wyjście na światła, lewa strona
R54 Wyjście na światła, prawa strona

Alternator/prądnica, regulator napięcia
51 Napięcie stałe (mostek prostowniczy - wyjście)
51e Jak zacisk 51, z cewką dławiącą
59 Wyjście prądu przemiennego, wejście na mostek prostowniczy, przełącznik świateł
59a Ładowanie, wyjście z wirnika
64 Lampka kontrola alternatora
61 Lampka kontrolna ładowania
B+ Akumulator +
B- Akumulator -
D+ Prądnica/alternator +
D- Prądnica/alternator -
DF Pole magnetyczne (szczotka)
DF1 Pole magnetyczne (szczotka) 1
DF2 Pole magnetyczne (szczotka) 2
U, V, W Trzy fazy prądu przemiennego

Oświetlenie
54 Światło stop
55 Światło przeciwmgłowe
56 Światło punktowe (reflektor punktowy)
56a Reflektor przedni – światło drogowe, oraz kontrolka
56b Światła mijania
56d Sygnał błysk "flash"
57 Światła postojowe
57a Światła postojowe
57L Światła postojowe lewe
57R Światła postojowe prawe
58 Oświetlenie tablicy rejestracyjnej, oświetlenie deski wskaźników
58d Ściemniacz oświetlenia deski wskaźników

Spryskiwacze/wycieraczki szyb
53 Silnik wycieraczki + wejście
53a Silnik wycieraczki położenie krańcowe +
53b Silnik wycieraczki położenie krańcowe -
53c Pompka spryskiwacza
53e Masa stop
53i Silnik wycieraczki trzecia szczotka (najszybszy bieg) +

Klakson/ostrzeżenie dźwiękowe
71 Klakson wejście
71a Klakson wyjście (niski ton)
71b Klakson wyjście (wysoki ton)
72 Przełącznik świateł ostrzegawczych
85c Przełącznik dźwięku ostrzegawczego

Przełączniki
81 Otwarcie
81a 1 wyjście
81b 2 wyjście
82 Zamknięcie
82a Pierwsze wyjście
82b Drugie wyjście
82z Pierwsze wejście
82y Drugie wejście
83 Wielopozycyjny przełącznik, wejście
83a Pozycja wyjściowa 1
83b Pozycja wyjściowa 2

Przekaźniki
85 Cewka przekaźnika -
86 Cewka przekaźnika +
87 Zacisk wspólny
87a Zacisk NC normalnie zamknięty
87b Zacisk NO normalnie otwarty
88 Zacisk wspólny 2
88a Zacisk NC normalnie zamknięty 2
88b Zacisk NO normalnie otwarty 2

Inne
52 Sygnał podłączenia przyczepy
54g Zawory magnetyczne hamulców przyczepy
75 Radio, popielniczka
77 Zawory sterujące drzwiami pneumatycznymi
Ostatnio zmieniony 09 sty 2012, 9:10 przez Mettenoos, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  09 sty 2012, 8:54
 pomorskie
#59135
1 6 D pisze: W CAN Gateway jest zaznaczone że są 4 drzwi, jak i moduły tylnych drzwi też są zaznaczone więc raczej prawidłowo.

masz rację, kodowanie dobre, po drugie nie ma błędu kodowania tylko brak sygnału, może być że kable w tylnych drzwiach nie podpięte albo urwane
By haha83 -  10 sty 2012, 22:21
 małopolskie
#59283
mettenos pisze:
1 6 D pisze: W CAN Gateway jest zaznaczone że są 4 drzwi, jak i moduły tylnych drzwi też są zaznaczone więc raczej prawidłowo.

masz rację, kodowanie dobre, po drugie nie ma błędu kodowania tylko brak sygnału, może być że kable w tylnych drzwiach nie podpięte albo urwane
Hej dzięki serdeczne,
podjechałem do servisu i online przywrócili ustawienia fabryczne, na razie git.

Powiedzcie mi prosze jak mam 30 bitowy sterownik centralnej elektyki to na 100 % mogę uaktywnić doświetlanie zakręktów i przyciemnienie świateł do jazdy dziennej
( Ameryka Północna )

Ach co moge jeszcze fajnego dokodować ???

A jak uaktywnić aby na radiu RCD 300 Mp3 uaktywnić aby wyświetlało prędkość obecną . Wiem ze adatacja 10 kanał 02 zmienić na 1 ale wyskakuje ERROR brak takiego kanału,

A i czy da rady w jakiś sposób ustawić aby czy to w radiu czy na zgarach aktualną tem. wewnętrzną w samochodzie . a nie jak jest w climatroniku dążenie do wcześniej wpisanej .

Dzięki
#59291
haha83 pisze: Hej dzięki serdeczne,
podjechałem do servisu i online przywrócili ustawienia fabryczne, na razie git.
pisałem ci że VCDS-em możesz to zrobić
Powiedzcie mi prosze jak mam 30 bitowy sterownik centralnej elektyki to na 100 % mogę uaktywnić doświetlanie zakręktów i przyciemnienie świateł do jazdy dziennej
( Ameryka Północna )
możesz
Ach co moge jeszcze fajnego dokodować ???
może coś tutaj znajdziesz
adatacja 10 kanał 02 zmienić na 1 ale wyskakuje ERROR brak takiego kanału,
twoje radio nie ma tej opcji, moje również
aktualną tem. wewnętrzną w samochodzie

Dzięki
na zegarach nie da rady
Awatar użytkownika
By Tyson -  11 sty 2012, 21:37
 mazowieckie
#59378
haha83, dostałeś moje screeny na maila.
-W bajcie 7 masz przyciemnianie postojówek (przód)
-w 8 (tył) chyba nie ma sensu tu przestawiać
- bajt 20 - przyciemnianie świateł dziennych
- bajt 23, bit 3-4: doświetlanie zakrętów. Tylko nie ustawiaj na drogowe, chyba że zakręt będziesz miał za 500m :mrgreen:
By Pidzers -  11 sty 2012, 22:03
 dolnośląskie
#59389
haha83 pisze: Powiedzcie mi prosze jak mam 30 bitowy sterownik centralnej elektyki to na 100 % mogę uaktywnić doświetlanie zakręktów i przyciemnienie świateł do jazdy dziennej
( Ameryka Północna )
mettenos pisze: możesz
Tu bym polemizował w kwestii doświetlania :)
jeśli highline to tak, jeśli midline to nie.
By haha83 -  11 sty 2012, 22:17
 małopolskie
#59393
Pidzers pisze:
haha83 pisze: Powiedzcie mi prosze jak mam 30 bitowy sterownik centralnej elektyki to na 100 % mogę uaktywnić doświetlanie zakręktów i przyciemnienie świateł do jazdy dziennej
( Ameryka Północna )
mettenos pisze: możesz
Tu bym polemizował w kwestii doświetlania :)
jeśli highline to tak, jeśli midline to nie.

hej jest jakaś różnica , kiedy ma się sterownik 30 bitowej
#59395
haha83 pisze:

hej jest jakaś różnica , kiedy ma się sterownik 30 bitowej
zależy od wyposażenia, mając golasa nie ma sensu wkładania 30 bitów bez dokładania do nie go rzeczy dla samego mienia jakiejś trzydziestki, skoro masz fabrycznie 30 bit to masz niestandardowe wyposażenie