Volkswagen Golf MK5

Pozostałe tematy związane z Golfem V /nie pasujące do powyższych/
By kazik g5 -  25 lut 2010, 19:29
 -------
#22078
Witam. Już się pogubiłem.jak to działa, Jak się świeci AUTO i ECON , jak świeci osobno albo jak nie świeci.
Jak najlepiej teraz to ostawić.
Awatar użytkownika
By Tadek -  27 lut 2010, 9:26
 zachodniopomorskie
#22116
kazik g5 pisze:Witam. Już się pogubiłem.jak to działa, Jak się świeci AUTO i ECON , jak świeci osobno albo jak nie świeci.
Jak najlepiej teraz to ostawić.
chodzi ci o climatronica czy climatica??
By chomik -  27 lut 2010, 12:04
 warmińsko-mazurskie
#22119
kazik g5 pisze:Witam. Już się pogubiłem.jak to działa, Jak się świeci AUTO i ECON , jak świeci osobno albo jak nie świeci.
Jak najlepiej teraz to ostawić.
Jeśli chodzi o climatronic to:

AUTO świeci - temperatura w samochodzie regulowana jest automatycznie
AUTO nie świeci - temperaturę ustalasz sobie sam

ECON świeci - klimatyzacja jest wyłączona
ECON nie świeci - klimatyzacja jest włączona

Ja zazwyczaj mam ustawione na AUTO
a ECON raczej nie ma znaczenia w zime gdyż przy niskich temperaturach klimatyzacja się nie włączy.
By AdamekS -  04 mar 2010, 18:03
 -------
#22281
A ja mam u siebie takie coś:

jak wyłączę guzik AUTO poprzez zmniejszenie siły nawiewu (bo nie chce mieć huraganu w aucie), to po jakimś czasie siła nadmuchu dalej zmniejsza się sama. Nie da się jej utrzymać na 2-ch kreskach, bo po jakimś czasie spadnie do jednej. Też tak macie? Normalne to jest? Zaznaczam, że kierunki nadmuchu ustawiają się same, tzn nie ma wciśniętych nadmuchów kierunkowych.
By chomik -  04 mar 2010, 18:25
 warmińsko-mazurskie
#22283
Skoro poprzez zmniejszenie nadmuchu przełącza Ci się na AUTO to nic dziwnego że dalej sobie zmniejsza, przecież sam sobie reguluje temperaturę :idea: Jak chcesz żeby nadal się utrzymywało na tych dwóch czy trzech kreskach to po prostu wyłącz AUTO (wciśnij przycisk żeby lampka zgasła) :D
Awatar użytkownika
By Tyson -  04 mar 2010, 20:11
 mazowieckie
#22285
chomik czytaj dokladniej, AdamekS napisal ze WYŁĄCZA AUTO! Powiem Ci AdamekS, ze mam tak samo i doszedlem do wniosku, ze climatronika tak na prawde nie mozna wylaczyc, no chyba ze przycieskiem OFF :lol: ja wogole nie dotykam pokretla od sily nadmuchu, tylko reguluje temp, fakt ze u mnie jest non stop wlaczone AUTO i AC :) Ale jak kombinowalem to tylko sie wkur****em bo mialem tak samo jak Ty, ze najpierw ostro dmuchalo, wiec zmniejszalem, a jak temp w samochodzie sie podnosila to pozniej "wialo" tylko na jednej kresce, a to stanowczo jest za malo jak jedzie sie w wilgotny dzien. Pozdr.
By tatian -  28 sie 2013, 0:37
 -------
#104678
Panowie mam problem z klimatyzacją w swoim golfie. Jest to wersja manuala zwana "climatic" z funkcją klimatyzowania schowka i podłokietnika. Otóż nie dawała ona sobie rady tzn. słabo chłodziła, a więc pojechałem na uzupełnienie gazu. Okazało się, że weszło tylko 30g. Temperatura po uruchomieniu w kratkach nawiewów wynosiła 5-6 stopni. Najpierw "szpec" powiedział, że ta temperatura jest ok, potem pomlaskał i powiedział, że powinna być 0 albo poniżej zera i że z pewnością trzeba wymienić osuszacz i przemyć chłodnicę. Nie przekonał mnie już i dałem sobie spokój. Dramat rozpoczął się podczas upałów, gdzie na 4 biegu klima nie dawała rady.
Zatem wczoraj wybrałem się do mechanika - facet taki oblatany, na klimie się nie zna, ale mówi żeby przyjechać to sprawdzi sprężarkę. (ja już wcześniej auto sprawdzałem VAG błędami od klimy nie sypie). Sprawdził ciśnienie sprężarki i dmucha ona z ciśnieniem 13,8 bara, przy wyłączonej spada poniżej 10. Sprawdził węże zimne, a w aucie dmuchanie chłodem słabe. Stwierdził jednak, że nie ma co liczyć, że te nowe auta będą miały tak wydajną klimę jak poprzednie generacje golfów, seatów, audi itp.
I teraz pytanie ma rację, że ta klima jest taka mało wydajna czy też problem tkwi gdzieś indziej. (pytałem kolegę co ma MK6 i mówi, że u niego wszystko gra)
Podpowie ktoś coś?
By orh -  28 sie 2013, 6:25
 małopolskie
#104679
Temperaturę na kratkach masz bardzo dobrą, właśnie taka powinna być, co oznaczałoby że układ jest sprawny i wydolny. Zresztą pisałeś że "weszło tylko 30g gazu", a co do "szpeca" którymówi że temperatura na wylocie kratki ma być poniżej zero to weź poprostu zmień "fachowca" bo zwyczajnie bredzi. mam taki sam układ jak u Ciebie ( climatic ) który w zeszłym miesiącu w sporej części wymieniłem na nowy. Teraz działa tak jak w fabryce. Za drugim razem mam wrażenie że udało Ci się trafić na gościa który wie co mówi, ciśnienie na włączonej sprężarce w okolicach 13 barów jest książkowe, na wyłączonej spada poniżej 10 do około 2-4 bar. Klimę moją wytestowałem podczas wakacji 3 tygodnie temu w Chorwacji gdzzie było wyjątkowo upalnie i dawała radę. Znaczy na zewnątrz 37-39 stopni 3 osoby na pokładzie, jazda w pełnym słoncu i temperatura w oklicy 22-24 stopni ustawiona wewnątrz była utrzymana tzn. było przyjemnie w aucie i podróż nie męczyła. Co to znaczy nie dawała sobie rady?
By tatian -  28 sie 2013, 17:59
 -------
#104724
Klimatyzacja po prostu bardzo słabo "dmucha" wewnątrz auta. Przy ustawieniu jej na 4 bieg nie potrafi schłodzić auta nawet przejeżdżając ok. 100 km przy temp. otoczenia +/- 35 stopni. O schłodzeniu czegokolwiek w schowku czy podłokietniku można w ogóle zapomnieć.
By orh -  28 sie 2013, 20:10
 małopolskie
#104737
Schowek i podłokietnik chłodzony to jest właściwie z nazwy :) . Na początek sprawdziłbym filtr kabinowy/przeciwpyłkowy może zabity na beton i dlatego słabo dmucha. Pozatym znam przypadek prewnego United Grey z Krk gdzie kanał wentylacyjny jest połamany i spora część "wiatru" idzie pod deskę...
By tatian -  29 sie 2013, 1:04
 -------
#104760
Zapomniałem napisać. Filtr funkiel nówka nie śmigany - sam wymieniałem podczas właśnie ostatniego nabijania. Dobrze, że piszesz, że tak nie powinno być zatem trzeba jechać do innego fachowca.