Volkswagen Golf MK5

Pozostałe tematy związane z Golfem V /nie pasujące do powyższych/
Awatar użytkownika
By Adiii -  31 mar 2008, 18:20
 -------
#8999
Szuka³em na tym forum odpowiedzi na to frustruj±ce mnie pytanie i nie mogê znale¼æ odpowiedzi.Czy za pomoc± tego kabelka Vag który mo¿na dostaæ za 69 z³ na allegro i laptopa mogê pogrzebaæ w comforcie w swoim autku.Mówiê tu o ¶wiat³ach dziennych i o tym g³upim brzêczeniu niezapiêtych pasów.
Domy¶lam siê ¿e pewnie potrzebny jest jeszcze jaki¶ program do tego je¶li tak to czy jest to drogie i trudne w obs³udze?

I jeszcze jedno:Czy je¿eli mam ustawione to w³±czanie ¶wiate³ dziennych to czy mogê je jako¶ wy³±czyæ podczas jazdy?Chodzi o to ¿e rozumiem ¿e opcja ¶wiate³ dziennych uruchamia je podczas w³±czania zap³onu.Tylko ¿e ja mam ksenonki i nie zawsze chcia³bym wje¿d¿aæ w jakie¶ nieprzyjazne osiedla z zapalonymi ¶wiat³ami ¿eby siê nie rzucaæ w oczy to czy jest mo¿liwo¶æ wy³aczenia tych ¶wiate³ mijania czy to ju¿ sie pali a¿ do momentu kiedy wy³±cze samochód.
Z góry dziêkujê za odpowied¼
Awatar użytkownika
By team-am -  31 mar 2008, 19:11
 łódzkie
#9003
Tym kabelkiem niestety nic nie zdzialasz. Potrzebujesz kabel obs³ugujacy magistrale CAN
Awatar użytkownika
By krz_p -  31 mar 2008, 19:39
 wielkopolskie
#9008
Adiii pisze:I jeszcze jedno:Czy je¿eli mam ustawione to w³±czanie ¶wiate³ dziennych to czy mogê je jako¶ wy³±czyæ podczas jazdy?Chodzi o to ¿e rozumiem ¿e opcja ¶wiate³ dziennych uruchamia je podczas w³±czania zap³onu.Tylko ¿e ja mam ksenonki i nie zawsze chcia³bym wje¿d¿aæ w jakie¶ nieprzyjazne osiedla z zapalonymi ¶wiat³ami ¿eby siê nie rzucaæ w oczy to czy jest mo¿liwo¶æ wy³aczenia tych ¶wiate³ mijania czy to ju¿ sie pali a¿ do momentu kiedy wy³±cze samochód.
Z góry dziêkujê za odpowied¼
nie, podczas jazdy nie wy³±czysz, no chyba, ¿e lubisz ryzyko i w czasie jazdy wyjmiesz kluczyk ze stacyjki :D
Awatar użytkownika
By Adiii -  31 mar 2008, 19:42
 -------
#9009
Dziêki wielkie za odpowied¼.Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By maluszek -  31 mar 2008, 20:04
 mazowieckie
#9014
Adiii pisze:Czy za pomoc± tego kabelka Vag który mo¿na dostaæ za 69 z³ na allegro i laptopa mogê pogrzebaæ w comforcie w swoim autku.Mówiê tu o ¶wiat³ach dziennych i o tym g³upim brzêczeniu niezapiêtych pasów.
1. Przy pomocy kabelka VAG za 69z³ nie zrobisz nic w mk5.
2. ¦wiat³a dzienne wy³±cza siê w module elektryki
3. Brzêczyk pasów wy³±cza siê w module wska¼ników/zegarów/licznika (jak to zwa³ tak zwa³)
Adiii pisze:Domy¶lam siê ¿e pewnie potrzebny jest jeszcze jaki¶ program do tego je¶li tak to czy jest to drogie i trudne w obs³udze?
Jak napisa³ team-am musisz mieæ kabel z obs³ug± protoko³u CAN-BUS. Brzêczyk pasów mo¿esz zakodowaæ kabelkiem VAG CAN Commander (¶wiate³ nie sprawdza³em). Trudne w obs³udze nie jest, ale wymaga pewniej wiedzy, gdzie tego szukaæ i jak to wy³±czyæ.
Adiii pisze:I jeszcze jedno:Czy je¿eli mam ustawione to w³±czanie ¶wiate³ dziennych to czy mogê je jako¶ wy³±czyæ podczas jazdy?
Mo¿esz wykrêciæ ¿arówki, albo wypi±æ wtyczki z lamp. Oczywi¶cie nie podczas jazdy ;-) .
Adiii pisze:Chodzi o to ¿e rozumiem ¿e opcja ¶wiate³ dziennych uruchamia je podczas w³±czania zap³onu.
W opcji US ¶wiate³ dziennych (te¿ mo¿esz sobie zaprogramowaæ) lampy zapalaj± siê po spuszczeniu rêcznego. Tyle, ¿e opcja US ¶wieci tylko z przodu, wiêc to Ciê nie leczy. No i na pó³-zaci±gniêtym rêcznym te¿ daleko nie zajedziesz, bo sterownik silnika nie pozwoli. Chyba, ¿e masz program który ignoruje sygna³y z peda³u hamulca i rêcznego.
Adiii pisze:Tylko ¿e ja mam ksenonki i nie zawsze chcia³bym wje¿d¿aæ w jakie¶ nieprzyjazne osiedla z zapalonymi ¶wiat³ami ¿eby siê nie rzucaæ w oczy to czy jest mo¿liwo¶æ wy³aczenia tych ¶wiate³ mijania czy to ju¿ sie pali a¿ do momentu kiedy wy³±cze samochód.
Jeste¶ kierowc± mafii :-) ?

Najlepiej zrobisz, jak podjedziesz do serwisu i poprosisz, ¿eby Ci wy³±czyli ¶wiat³a dzienne i przypominacz o pasach. Nie wiem, czy prawnie mog± to robiæ.
By Jedi -  31 mar 2008, 22:08
 -------
#9018
maluszek pisze: Najlepiej zrobisz, jak podjedziesz do serwisu i poprosisz, ¿eby Ci wy³±czyli ¶wiat³a dzienne i przypominacz o pasach. Nie wiem, czy prawnie mog± to robiæ.

¦wiat³a dzienne wy³±cz± bez problemu, kiedy odebra³em auto z salonu tez mia³em to genialne automatyczne w³±cznie ¶wiate³, bardzo mnie denerwowa³a to opcja i pare dni pozniej pojecha³em do serwisu, ¿eby mi j± wy³±czyli. Przy okazji poprosi³em o wy³±cznie "pikacza" pasów i tutaj ju¿ by³ problem, poniewa¿ oficjalnie tego zrobiæ nie mog±, wiêc da³em spokój. Jednak z biegem czasu denerwuje mnie to coraz bardziej, wiec mam zamiar w najblizszym czasie podjechac do serwisu, zeby mi to wy³±czyli.
Awatar użytkownika
By slawekjurek -  31 mar 2008, 22:24
 -------
#9021
A ja dzi¶ by³em w serwisie i zrobi³em im listê opcji, które mnie wkurzaj±.
Generalnie za niewielk± w sumie op³at± uda³o mi siê uzyskaæ wiêkszo¶æ interesuj±cych mnie modyfikacji:
zmiana jêzyka MFA na ang., wy³±czenie wkurzaj±cych opcji leaving i coming home, automatyczne blokowanie i odblokowywanie centralnego.

Niestety Panowie dalej nie poradzili sobie z sygnalizacj± przepalonych ¿arówek w obwodach o¶wietlenia zewnêtrznego, choæ zarzekali siê, ¿e wyzerowali wszystkie bity z rozpiski, która im dostarczy³em, a któr± oczywi¶cie sporz±dzi³em na podstawie informacji z tego forum.
Nie wiem co o tym my¶leæ, chyba postaram siê o inn± ekipê z VAG-COMem (albo VASem, bo nie chcieli powiedzieæ, czym to ustawiali).
Awatar użytkownika
By team-am -  31 mar 2008, 23:16
 łódzkie
#9025
slawekjurek pisze: Generalnie za niewielk± w sumie op³at± uda³o mi siê uzyskaæ wiêkszo¶æ interesuj±cych mnie modyfikacji:
zmiana jêzyka MFA na ang., wy³±czenie wkurzaj±cych opcji leaving i coming home, automatyczne blokowanie i odblokowywanie centralnego.
Jezeli posiadasz MFA Plus wszystko to mozna samemu ustawic.

Nie wiem czy dobrze zrozumialem, zawsze pala Ci sie swiatla :?: U mnie nie ma nic takiego, jak wylacze swiatla nic sie nie pali w czasie jazdy, czujnik pasów równie¿ mam wy³±czony
Awatar użytkownika
By maluszek -  31 mar 2008, 23:28
 mazowieckie
#9026
a propos tricków: wiecie, ¿e w samochodach z czujnikiem deszczu/¶wiat³a mo¿na zakodowaæ automatyczne zamykanie okien/szybedachu jak samochód stoi zaparkowany i zaczyna padaæ?
Awatar użytkownika
By slawekjurek -  01 kwie 2008, 8:12
 -------
#9037
No w³a¶nie NIE WIEMY, choæ chêtnie by¶my siê dowiedzieli !!!!

Nawet nie pytam jakie kody i gdzie trzeba je wpisaæ :))))

Jak na razie interesuje mnie automatyczne zamykanie szyb po uzbrojeniu alarmu z pilota, bez konieczno¶ci trzymania palca w "nieskoñczono¶æ" na przycisku pilota - w koñcu nie zawsze pamiêtam, ¿e zostawi³em otwarte szyby wysiadaj±c z samochodu.
Awatar użytkownika
By krz_p -  01 kwie 2008, 9:51
 wielkopolskie
#9040
nie rozumiem co mo¿e byæ denerwuj±cego w funkcji coming home/leaving home, tak samo automatyczne blokowanie i odblokowywanie centralnego
przecie¿ zanim wysi±dziesz to drzwi s± odblokowane

automatyczne zamykanie szyb po zamkniêciu auta te¿ chyba jest nie do koñca zgodna z przepisami
a w ogóle po co to koledze, ja szybê otwieram tylko p³ac±c za parking, autostradê itp.
Awatar użytkownika
By maluszek -  01 kwie 2008, 16:36
 mazowieckie
#9050
slawekjurek pisze:No w³a¶nie NIE WIEMY, choæ chêtnie by¶my siê dowiedzieli !!!!

Nawet nie pytam jakie kody i gdzie trzeba je wpisaæ :))))
To akurat gdzie¶ widzia³em na sieci, wiêc i kody siê znajd±.
slawekjurek pisze:Jak na razie interesuje mnie automatyczne zamykanie szyb po uzbrojeniu alarmu z pilota, bez konieczno¶ci trzymania palca w "nieskoñczono¶æ" na przycisku pilota - w koñcu nie zawsze pamiêtam, ¿e zostawi³em otwarte szyby wysiadaj±c z samochodu.
W³a¶nie siê dowiedzia³em gdzie to siedzi zakodowane. Postaram siê przetestowaæ do domu i napisaæ czy dzia³a.
Awatar użytkownika
By slawekjurek -  02 kwie 2008, 9:12
 -------
#9076
nie rozumiem co mo¿e byæ denerwuj±cego w funkcji coming home/leaving home, tak samo automatyczne blokowanie i odblokowywanie centralnego
przecie¿ zanim wysi±dziesz to drzwi s± odblokowane
Opcje Coming i Leaving Home maj± wielkie zastosowanie je¶li faktycznie Twój pojazd stoi w terenie otwartym, na parkingu albo na posesji przed domem. Powiedzcie mi jaki ma sens u¿ywanie tych opcji w gara¿u ?
Dla mnie to wy³±cznie bezsensowne roz³adowywanie aukumulatora po³±czone z obni¿eniem trwa³o¶ci ¿arówek H7, bo na domiar z³ego je¶li nie zd±¿ysz wsiadaj±c do samochodu odpowiednio szybko przekrêciæ kluczyka w stacyjce, ¶wiat³a gasn± - po czym po uruchomieniu zap³onu znów siê o¶wiecaj± (mam ustawion± opcjê skandynawsk± - i to akurat jak dla mnie je¿d¿±cego w Polsce, jest b. po¿yteczne).
A co do automatycznego blokowania i odblokowywania centralnego, jest to b. fajne i je sobie w³±czy³em, bo ich fabrycznie nie by³o :)
automatyczne zamykanie szyb po zamkniêciu auta te¿ chyba jest nie do koñca zgodna z przepisami
a w ogóle po co to koledze, ja szybê otwieram tylko p³ac±c za parking, autostradê itp.
Mo¿e i nie jest zgodne z przepisami, ale znacznie poprawia komfort obs³ugi i bezpieczeñstwa podczas opuszczania samochodu.
Co do konieczno¶ci pozostawiania otwartych szyb, zosta³a ona opisana nawet w instrukcji obs³ugi i okre¶lona jako przewietrzanie wnêtrza.
Poza tym wyobra¼my sobie tak± sytuacjê:
Mój samochód ma karoseriê koloru czarnego, za³ó¿my ¿e sta³ na parkingu w pe³nym s³oñcu latem kilka godzin, nie muszê dodawaæ jaka temperatura jest w jego wnêtrzu. Za³ó¿my, ¿e chcê teraz nim przejechaæ krótki odcinek drogi, np. do kiosku po fajki :D Ka¿dy wie (bo napisali w instrukcji), ¿e przed w³±czeniem klimatyzacji (je¶li u¿ycie klimy ma sens na tak krótkim odcinku jazdy) nale¿y przewietrzyæ wnêtrze pojazdu otwieraj±c w tym celu w³a¶nie okna. Otwieram wiêc okna i jadê kilkaset metrów (latem i na osiedlu zak³adam, ¿e przy dozwolonych prêdko¶ciach jazdy i temperaturze na zewn±trz nie urwie mi g³owy od razu :) ), wysiadam i uzbrajam alarm z pilota i... zaczyna siê wycie syreny alarmu, co przyprawia o zawa³ pani± z kiosku (która umieraj±c nie sprzeda mi ju¿ fajek! :cry: ). Syrena wyje, bo niestety okna (okno) nie zosta³y zamkniête, bo w³a¶nie o tym zapomnia³em, gdy¿ tak jak kolega krz_p nie czêsto je¿d¿ê z otwartymi oknami (oknem) :) .

Trzymam za s³owo kolegê maluszek w kwestii udostêpnienia odpowiednich kodów, twierdz±c nadal, ¿e automatyczne zamykanie okien z pilota przy uzbrajaniu alarmu jest b. po¿yteczne :)
Awatar użytkownika
By krz_p -  02 kwie 2008, 17:39
 wielkopolskie
#9088
slawekjurek pisze: Poza tym wyobra¼my sobie tak± sytuacjê:
Mój samochód ma karoseriê koloru czarnego, za³ó¿my ¿e sta³ na parkingu w pe³nym s³oñcu latem kilka godzin, nie muszê dodawaæ jaka temperatura jest w jego wnêtrzu. Za³ó¿my, ¿e chcê teraz nim przejechaæ krótki odcinek drogi, np. do kiosku po fajki :D Ka¿dy wie (bo napisali w instrukcji), ¿e przed w³±czeniem klimatyzacji (je¶li u¿ycie klimy ma sens na tak krótkim odcinku jazdy) nale¿y przewietrzyæ wnêtrze pojazdu otwieraj±c w tym celu w³a¶nie okna. Otwieram wiêc okna i jadê kilkaset metrów (latem i na osiedlu zak³adam, ¿e przy dozwolonych prêdko¶ciach jazdy i temperaturze na zewn±trz nie urwie mi g³owy od razu :) ), wysiadam i uzbrajam alarm z pilota i... zaczyna siê wycie syreny alarmu, co przyprawia o zawa³ pani± z kiosku (która umieraj±c nie sprzeda mi ju¿ fajek! :cry: ). Syrena wyje, bo niestety okna (okno) nie zosta³y zamkniête, bo w³a¶nie o tym zapomnia³em, gdy¿ tak jak kolega krz_p nie czêsto je¿d¿ê z otwartymi oknami (oknem) :) .

Trzymam za s³owo kolegê maluszek w kwestii udostêpnienia odpowiednich kodów, twierdz±c nadal, ¿e automatyczne zamykanie okien z pilota przy uzbrajaniu alarmu jest b. po¿yteczne :)
nie palê, tak¿e tego typu sytuacje mam z g³owy :D
a zreszt± w takiej sytuacji podchodz±c do auta otwieram szyby z pilota, po przejechaniu kilkunastu metrów zamykam i w³±czam obieg zamkniêty aby szybciej siê wnêtrze och³odzi³o
Awatar użytkownika
By slawekjurek -  02 kwie 2008, 20:22
 -------
#9094
nie palê, tak¿e tego typu sytuacje mam z g³owy
Szczê¶ciarz z kolegi, tyle ¿e opisana przeze mnie sytuacja by³a oczywi¶cie hipotetyczna, a fajki w kiosku przys³owiowe :)

pozdrawiam