#10446
czy kto¶ wie przy jakich obrotach zaskakuje turbinka w 1.9 tdi 105 KM, bo jako¶ siê nie mogê doszukaæ tej informacji
zgadza siê ¿e ci±gle pracuje, ale efektywnie dopiero przy uzyskaniu maksymalnego momentu obrotowego, który w zale¿no¶ci od modelu wynosi od 1700 wzwy¿ - mówiê o TDI bo w TSI jest jeszcze wcze¶niej, o ile siê nie mylê chyba od 1400 obr/min a niestety wcze¶niej jest turbodziurateam-am pisze:Koledze chyba chodzi o odczucia zwi±zane z momentem. Max cisnienie masz przy ok 1700-1900obr/min w serii i niektórzy mówi± ¿e przy tych obrotach w³±cza sie turbina, ale jest jak w/w postach, turbinka ciagle pracuje
rolbro4 pisze:zgadza siê ¿e ci±gle pracuje, ale efektywnie dopiero przy uzyskaniu maksymalnego momentu obrotowego, który w zale¿no¶ci od modelu wynosi od 1700 wzwy¿ - mówiê o TDI bo w TSI jest jeszcze wcze¶niej, o ile siê nie mylê chyba od 1400 obr/min a niestety wcze¶niej jest turbodziura
kolego "Bruce" ja wiem o czym ja piszê, 1.4 TSI 240 Nm 160 konny ma max. moment obr. w zakresie od 1500 do 4000 obr. min. Pofatygowa³em siê to sprawdziæ w konfiguratorze na stronie http://www.volkswagen.pl/Bruce pisze: W TSI 140KM z kopressorem, wlacza sie od 1980obr/min. a konczy na 4500 obr/min.
Moment 220Nm rewelacja
Mistrzowska jest tez 1.4 170KM z momentem 240Nm
W TSI nie ma turbodziury, silniczek wkreca sie pysznie
a jak mo¿e byæ turbodziura skoro jest do³adowany podwójnie: i kompresorem i turbin±, kompresor ³aduje prawie od pocz±tku a od ok. 3000 obr. wchodzi do pracy turbinaBruce pisze: W TSI nie ma turbodziury, silniczek wkreca sie pysznie
Kolega "rolbro4" nie bylo w Golfie Hatchback silnika 1.4 TSI 160KM.rolbro4 pisze:kolego "Bruce" ja wiem o czym ja piszê, 1.4 TSI 240 Nm 160 konny ma max. moment obr. w zakresie od 1500 do 4000 obr. min. Pofatygowa³em siê to sprawdziæ w konfiguratorze na stronie http://www.volkswagen.pl/
faktem jest ¿e pomyi³em siê i nie jest to 1400 tylko 1500 obr/min.
1/ by³y i s± tylko nie na polski rynekBruce pisze:Kolega "rolbro4" nie bylo w Golfie Hatchback silnika 1.4 TSI 160KM.rolbro4 pisze:kolego "Bruce" ja wiem o czym ja piszê, 1.4 TSI 240 Nm 160 konny ma max. moment obr. w zakresie od 1500 do 4000 obr. min. Pofatygowa³em siê to sprawdziæ w konfiguratorze na stronie http://www.volkswagen.pl/
faktem jest ¿e pomyi³em siê i nie jest to 1400 tylko 1500 obr/min.
Silnik 1.4 TSI 170KM ma 240NM i kompressor wlacza sie od 1750 obr./min. ciagnie do 4500 obr./min.
Przeczytaj ostatnie zdanie w moim ostatnim poscie
Fiat tez robi silniki 1.4 Turbo T-Jet oparte o technologie Vw, moze o nich tutaj tez piszemy.rolbro4 pisze:1/ by³y i s± tylko nie na polski rynek
Jak chcesz kogos poprawiac, to najpierw uwaznie przeczytaj tekst ze zrozumieniem a pozniej napisz odpowiedzrolbro4 pisze:2/ wypowiedzia³em siê ogólnie o silnikach VW (ten akurat montowany w VW Jetta), przecie¿ nigdzie nie zaznaczy³em ¿e mówiê tylko i wy³±cznie o silnikach w golfach
pisz wyra¼nie o co ci chodzi to unikniesz nieporozumieñrolbro4 pisze:przepraszam bardzo, a czy przytoczenie dla porównania silnika 1.4 TSI 160 ps 240Nm montowanego w VW Jetta to jest porównywanie do Fiata???? - wybacz! I nikogo nie staram siê poprawiaæ tylko przytoczy³em fakty. Widzê, ¿e lu¼na dyskusja na tym forum jest têpiona. Wracam sk±d przyszed³em