Volkswagen Golf MK5

Pozostałe tematy związane z Golfem V /nie pasujące do powyższych/
Awatar użytkownika
By krz_p -  25 cze 2008, 16:55
 wielkopolskie
#10447
nie ma czego¶ takiego jak obroty od których pracuje turbina
pracuje ca³y czas, a jak intensywnie to zale¿y od tego jak mocno wci¶niesz peda³ gazu
By wojtek -  26 cze 2008, 10:03
 mazowieckie
#10455
Dokldnie tak, obecnie turbo dziala w calym zakresie, z tym ze od liczby obrotow i od sily nacisku na gaz zalezy jak intensywnie pracuje :).
Awatar użytkownika
By team-am -  26 cze 2008, 10:29
 łódzkie
#10457
Koledze chyba chodzi o odczucia zwi±zane z momentem. Max cisnienie masz przy ok 1700-1900obr/min w serii i niektórzy mówi± ¿e przy tych obrotach w³±cza sie turbina, ale jest jak w/w postach, turbinka ciagle pracuje
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  15 sie 2008, 2:58
 pomorskie
#11329
team-am pisze:Koledze chyba chodzi o odczucia zwi±zane z momentem. Max cisnienie masz przy ok 1700-1900obr/min w serii i niektórzy mówi± ¿e przy tych obrotach w³±cza sie turbina, ale jest jak w/w postach, turbinka ciagle pracuje
zgadza siê ¿e ci±gle pracuje, ale efektywnie dopiero przy uzyskaniu maksymalnego momentu obrotowego, który w zale¿no¶ci od modelu wynosi od 1700 wzwy¿ - mówiê o TDI bo w TSI jest jeszcze wcze¶niej, o ile siê nie mylê chyba od 1400 obr/min a niestety wcze¶niej jest turbodziura
Awatar użytkownika
By Bruce -  15 sie 2008, 12:49
 mazowieckie
#11333
rolbro4 pisze:zgadza siê ¿e ci±gle pracuje, ale efektywnie dopiero przy uzyskaniu maksymalnego momentu obrotowego, który w zale¿no¶ci od modelu wynosi od 1700 wzwy¿ - mówiê o TDI bo w TSI jest jeszcze wcze¶niej, o ile siê nie mylê chyba od 1400 obr/min a niestety wcze¶niej jest turbodziura

W TSI 140KM z kopressorem, wlacza sie od 1980obr/min. a konczy na 4500 obr/min. :twisted:
Moment 220Nm rewelacja :P
Mistrzowska jest tez 1.4 170KM z momentem 240Nm :P
W TSI nie ma turbodziury, silniczek wkreca sie pysznie :)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 sie 2008, 0:33
 pomorskie
#11352
Bruce pisze: W TSI 140KM z kopressorem, wlacza sie od 1980obr/min. a konczy na 4500 obr/min. :twisted:
Moment 220Nm rewelacja :P
Mistrzowska jest tez 1.4 170KM z momentem 240Nm :P
W TSI nie ma turbodziury, silniczek wkreca sie pysznie :)
kolego "Bruce" ja wiem o czym ja piszê, 1.4 TSI 240 Nm 160 konny ma max. moment obr. w zakresie od 1500 do 4000 obr. min. Pofatygowa³em siê to sprawdziæ w konfiguratorze na stronie http://www.volkswagen.pl/

faktem jest ¿e pomyi³em siê i nie jest to 1400 tylko 1500 obr/min.
Bruce pisze: W TSI nie ma turbodziury, silniczek wkreca sie pysznie :)
a jak mo¿e byæ turbodziura skoro jest do³adowany podwójnie: i kompresorem i turbin±, kompresor ³aduje prawie od pocz±tku a od ok. 3000 obr. wchodzi do pracy turbina
Awatar użytkownika
By Bruce -  16 sie 2008, 1:50
 mazowieckie
#11354
rolbro4 pisze:kolego "Bruce" ja wiem o czym ja piszê, 1.4 TSI 240 Nm 160 konny ma max. moment obr. w zakresie od 1500 do 4000 obr. min. Pofatygowa³em siê to sprawdziæ w konfiguratorze na stronie http://www.volkswagen.pl/

faktem jest ¿e pomyi³em siê i nie jest to 1400 tylko 1500 obr/min.
Kolega "rolbro4" nie bylo w Golfie Hatchback silnika 1.4 TSI 160KM.
Silnik 1.4 TSI 170KM ma 240NM i kompressor wlacza sie od 1750 obr./min. ciagnie do 4500 obr./min.
Przeczytaj ostatnie zdanie w moim ostatnim poscie ;)
Awatar użytkownika
By Bruce -  16 sie 2008, 1:52
 mazowieckie
#11355
rolbro4 pisze:
Bruce pisze: W TSI nie ma turbodziury, silniczek wkreca sie pysznie :)
a jak mo¿e byæ turbodziura skoro jest do³adowany podwójnie: i kompresorem i turbin±, kompresor ³aduje prawie od pocz±tku a od ok. 3000 obr. wchodzi do pracy turbina
:roll:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 sie 2008, 18:47
 pomorskie
#11378
Bruce pisze:
rolbro4 pisze:kolego "Bruce" ja wiem o czym ja piszê, 1.4 TSI 240 Nm 160 konny ma max. moment obr. w zakresie od 1500 do 4000 obr. min. Pofatygowa³em siê to sprawdziæ w konfiguratorze na stronie http://www.volkswagen.pl/

faktem jest ¿e pomyi³em siê i nie jest to 1400 tylko 1500 obr/min.
Kolega "rolbro4" nie bylo w Golfie Hatchback silnika 1.4 TSI 160KM.
Silnik 1.4 TSI 170KM ma 240NM i kompressor wlacza sie od 1750 obr./min. ciagnie do 4500 obr./min.
Przeczytaj ostatnie zdanie w moim ostatnim poscie ;)
1/ by³y i s± tylko nie na polski rynek
2/ wypowiedzia³em siê ogólnie o silnikach VW (ten akurat montowany w VW Jetta), przecie¿ nigdzie nie zaznaczy³em ¿e mówiê tylko i wy³±cznie o silnikach w golfach
Awatar użytkownika
By Bruce -  16 sie 2008, 19:06
 mazowieckie
#11379
rolbro4 pisze:1/ by³y i s± tylko nie na polski rynek
Fiat tez robi silniki 1.4 Turbo T-Jet oparte o technologie Vw, moze o nich tutaj tez piszemy. :lol:
rolbro4 pisze:2/ wypowiedzia³em siê ogólnie o silnikach VW (ten akurat montowany w VW Jetta), przecie¿ nigdzie nie zaznaczy³em ¿e mówiê tylko i wy³±cznie o silnikach w golfach
Jak chcesz kogos poprawiac, to najpierw uwaznie przeczytaj tekst ze zrozumieniem a pozniej napisz odpowiedz :wink:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 sie 2008, 23:22
 pomorskie
#11390
przepraszam bardzo, a czy przytoczenie dla porównania silnika 1.4 TSI 160 ps 240Nm montowanego w VW Jetta to jest porównywanie do Fiata???? :?: - wybacz! I nikogo nie staram siê poprawiaæ tylko przytoczy³em fakty. Widzê, ¿e lu¼na dyskusja na tym forum jest têpiona. Wracam sk±d przyszed³em :( :arrow:
Awatar użytkownika
By krz_p -  17 sie 2008, 13:52
 wielkopolskie
#11399
rolbro4 pisze:przepraszam bardzo, a czy przytoczenie dla porównania silnika 1.4 TSI 160 ps 240Nm montowanego w VW Jetta to jest porównywanie do Fiata???? :?: - wybacz! I nikogo nie staram siê poprawiaæ tylko przytoczy³em fakty. Widzê, ¿e lu¼na dyskusja na tym forum jest têpiona. Wracam sk±d przyszed³em :( :arrow:
pisz wyra¼nie o co ci chodzi to unikniesz nieporozumieñ

jak chcesz mo¿esz nie zagl±daæ na forum, nikt z tego powodu p³akaæ nie bêdzie

BTW. lu¼na dyskusja to powinna byæ w OT :)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  17 sie 2008, 14:00
 pomorskie
#11401
przeczyta³em wszystkie posty i nie mogê znale¼æ, gdzie siê niewyra¼nie wypowiedzia³em