Volkswagen Golf MK5

Pozostałe tematy związane z Golfem V /nie pasujące do powyższych/
Awatar użytkownika
By tygrysek -  10 lis 2008, 9:06
 -------
#12984
malydaras pisze:
tygrysek pisze:a mo¿e mi kto¶ wyja¶ni jak w PL realiach ró¿ni± siê wersje Trend, Comfort , HighLine....
http://www.volkswagen.pl/modele/golf_fa ... andardowe/
Podziêkowaæ

Tylko Xenon - ów nie widzê .... lamp jeszcze nie wyprodukowali czy w PL nie ma ;)

BTW. Troszkê szkoda mi ¿e listew na drzwiach nie ma .... mo¿e to wizualnie i ³adniej ale przy obecnych parkingach gdzie parkuje siê na cm. zaraz drzwi bêd± poobijane
Awatar użytkownika
By malydaras -  10 lis 2008, 9:35
 mazowieckie
#12987
tygrysek pisze:Tylko Xenon - ów nie widzê .... lamp jeszcze nie wyprodukowali czy w PL nie ma ;)
Z tego co wiem to jeszcze nigdzie nie ma :?.
tygrysek pisze:BTW. Troszkê szkoda mi ¿e listew na drzwiach nie ma .... mo¿e to wizualnie i ³adniej ale przy obecnych parkingach gdzie parkuje siê na cm. zaraz drzwi bêd± poobijane
Bior±c pod uwagê, ¿e drzwi w V i VI s± b.podobne mo¿e bêd± pasowaæ listwy z V :?:
By AdamekS -  11 lis 2008, 11:05
 -------
#13009
Wczoraj mia³em przyjemno¶æ je¼dziæ Golfem VI z silnikiem 1,4 TSI 122KM. Pierwsze co mi siê rzuci³o w oczy (uszy) to cisza w samochodzie. Na postoju silnik ledwo s³yszalny, w ¶rodku przy prêdko¶ci 140km/h mo¿na rozmawiaæ bez problemu, szumy powietrza wokó³ karoserii minimalne. Auto mia³o zaledwie 10km przebiegu (by³em pierwszym testerem) i da³o siê wyczuæ ¿e skrzynka biegów musi siê troszkê u³o¿yæ- albo po prostu nie umia³em odpowiednio redukowaæ biegów ;) Zawieszenie ciche, ¶wietnie trzymaj±ce siê drogi. To tyle co mi siê podoba³o. A z minusów:

Dziwny panel sterowania klimatyzacji automatycznej- ma³e przyciski, nastawy wy¶wietlaj±ce siê w panelu radia. Je¶li radio jest wy³±czone to nie wiadomo jaka temp jest nastawiona. Podczas ustawiania temperatury wy¶wietla siê wszystko, ale zaraz potem ga¶nie. Mo¿e to ma³o istotne, ale ja wola³bym wiedzieæ na bie¿±co jakie s± ustawienia ;)

Nie do koñca podoba mi siê wygl±d auta- nie jest brzydkie, ale brakuje tego "czego¶". Z profilu mo¿na pomyliæ z Golfem V.

No i tyle minusów zauwa¿y³em podczas jazdy testowej. Spalanie przy nieoszczêdzaniu peda³u gazu komputer pokaza³ 9l/100km, co uwa¿am za niez³e maj±c na uwadze ¿e auto jest zupe³nie nowe a ja nie przejmowa³em siê spalaniem. My¶lê, ¿e przy spokojnej je¼dzie nie by³oby wiêcej ni¿ 7,5l/100km.
Aha no i dynamika auta: katalogowe 9,5 do "setki", elastyczno¶æ dobra, jednak ¿eby ³adnie przyspieszyæ trzeba mieæ przynajmniej 2000rpm. Na 6 biegu przyspiesza ledwo co, na 5 ca³kiem nie najgorzej. Za to na 3-cm biegu... bardzo zadowalaj±co :)
Awatar użytkownika
By malydaras -  11 lis 2008, 11:48
 mazowieckie
#13011
AdamekS pisze:Je¶li radio jest wy³±czone to nie wiadomo jaka temp jest nastawiona.
Przecie¿ s± pod¶wietlone cyferki wokó³ pokrête³, jak dla mnie wystarczy :wink:.
By AdamekS -  11 lis 2008, 13:23
 -------
#13012
malydaras pisze:Przecie¿ s± pod¶wietlone cyferki wokó³ pokrête³, jak dla mnie wystarczy :wink:.
Szczerze mówi±c to nie zauwa¿y³em tego, mo¿e z powodu silnego s³oñca ;)
Awatar użytkownika
By krz_p -  11 lis 2008, 14:30
 wielkopolskie
#13014
AdamekS pisze: Aha no i dynamika auta: katalogowe 9,5 do "setki", elastyczno¶æ dobra, jednak ¿eby ³adnie przyspieszyæ trzeba mieæ przynajmniej 2000rpm. Na 6 biegu przyspiesza ledwo co, na 5 ca³kiem nie najgorzej. Za to na 3-cm biegu... bardzo zadowalaj±co :)
a czego oczekujesz z pojemno¶ci 1.4? to nie V8 co poci±gnie od obrotów biegu ja³owego

wogóle nie rozumiem po co je¼dziæ na np. 5-tym biegu poni¿ej 2000 obrotów, nawet u mnie w GTI czuæ, ¿e jest to mêczarnia dla silnika
przyspieszenia s± s³abe, a obci±¿enie dla silnika b. du¿e
By AdamekS -  11 lis 2008, 19:24
 -------
#13022
krz_p napisa³:

a czego oczekujesz z pojemno¶ci 1.4? to nie V8 co poci±gnie od obrotów biegu ja³owego

wogóle nie rozumiem po co je¼dziæ na np. 5-tym biegu poni¿ej 2000 obrotów, nawet u mnie w GTI czuæ, ¿e jest to mêczarnia dla silnika
przyspieszenia s± s³abe, a obci±¿enie dla silnika b. du¿e<<<



Nie napisa³em ¿e przyspiesza³em na 5 biegu poni¿ej 2000rpm ;) I nie spodziewa³em sie rakiety. Wiem, ¿e zbyt niskie obroty szkodz± silnikowi. Jednak wersja z kompresorem (140KM) lepiej idzie "z do³u", co jest oczywiste bo ma kompresor. Wiem bo je¼dzi³em te¿ t± wersj±.
By Jedi -  12 lis 2008, 12:54
 -------
#13030
AdamekS pisze:krz_p napisa³:

a czego oczekujesz z pojemno¶ci 1.4? to nie V8 co poci±gnie od obrotów biegu ja³owego

wogóle nie rozumiem po co je¼dziæ na np. 5-tym biegu poni¿ej 2000 obrotów, nawet u mnie w GTI czuæ, ¿e jest to mêczarnia dla silnika
przyspieszenia s± s³abe, a obci±¿enie dla silnika b. du¿e<<<



Nie napisa³em ¿e przyspiesza³em na 5 biegu poni¿ej 2000rpm ;) I nie spodziewa³em sie rakiety. Wiem, ¿e zbyt niskie obroty szkodz± silnikowi. Jednak wersja z kompresorem (140KM) lepiej idzie "z do³u", co jest oczywiste bo ma kompresor. Wiem bo je¼dzi³em te¿ t± wersj±.


W wersji z kompresorem 140KM, któr± je¿d¿ê na codzieñ poni¿ej 2000 te¿ jest kiepsko, mo¿e i troszke lepiej idzie od 122KM wersji, ale i tak nie ma sensu przyspieszaæ przy tej prêdko¶ci obrotowej, tak jak napisa³ krz_p - mêczarnia dla silnika. W koñcu to tylko 4 cylindry i praca silnika przy niskich obrotach w momencie mocnego przyspieszenia nie jest taka równa. Niby max moment od 1500 czy tam 1750 (ró¿nie podaj±) i niby ten kompresor, ale mimo wszyskto to troche nad wyrost, bo tak naprawdê dopiero jak do akcji wkracza turbina (3600) jest najlepiej.


w V nawet przy 200km/h mo¿na rozmawiaæ bez problemu :wink: , ale na pewno VI jest du¿o cichsza.
By AdamekS -  12 lis 2008, 14:11
 -------
#13031
Wiesz, poni¿ej 2000rpm, np od 1800rpm jak masz zapiêty 2 bieg albo 3 to przyspieszysz w miarê sprawnie i bez szarpania. Co innego na wy¿szych biegach, wtedy potrzeba wy¿szych obrotów. VI któr± je¼dzi³em od 120km/h na 5 biegu jako-tako sie rozpêdza³a. Na 6 biegu mia³a wtedy raptem 2500rpm i tu ju¿ przyspieszania nie by³o. Jecha³em max 140km/h wiêc nie wiem jak jest pó¼niej z przyspieszaniem ;)
By Jedi -  13 lis 2008, 17:07
 -------
#13047
Jecha³em dzisiaj w koncu golfem VI z tym samym motorem, a wiêc 122KM z manualem. Musze przyznaæ, ¿e jestem rozczarowany, Wcale nie jest taki znowu cichszy od Vki, mo¿e troche, jedynie to na postoju silnika w ogóle nie s³ychac. Sama jazda, nie zrobi³a na mnie wra¿enia, zawieszenie jak i t³umienie nierówno¶ci podobne do Vki, skrzynia nadal pozosta³a przeciêtna. Silnik, hmm no faktycznie jest ró¿nica do mojego 1.4 140KM, mimo, ¿e to tylko 18KM, ale ten 122KM wydaje siê jaki¶ taki mu³owaty. Co do wnêtrza, to jak wiemy deska rozdzielcza jest ca³kiem inna, wygl±da solidniej i lepsza jako¶ciowo, wiêc generalnie jest ok, ale kierownica za to jest beznadziejna. Wiele pozosta³ych elementów jest takich samych jak w Vce. Wygl±d zewnêtrzny te¿ nie rzuca na kolana, przód bardzo ³adny, natomiast ty³ zdecydowanie bardziej w Vce mi siê podoba. Ogólnie widaæ, ¿e to tylko gruntowny lifting, a nie nowy model i to pod ka¿dym wzglêdem.
Awatar użytkownika
By krz_p -  13 lis 2008, 19:25
 wielkopolskie
#13051
Jedi pisze: Co do wnêtrza, to jak wiemy deska rozdzielcza jest ca³kiem inna, wygl±da solidniej i lepsza jako¶ciowo, wiêc generalnie jest ok
przyj¿yj siê dok³adnie, schowek jest z V-tki, podobnie jak popielniczka przed d¼wigni± zmiany biegów, plastiki wokó³ wspomnianej d¼wigni zmiany biegów, pod³okietnik z przodu wraz z nawiewami do ty³u

no a najwiêksza wtopa to brak xenonów i dok³adnie nie wiadomo od kiedy bêd± dostêpne
Awatar użytkownika
By malydaras -  13 lis 2008, 20:15
 mazowieckie
#13055
Jedi pisze:Ogólnie widaæ, ¿e to tylko gruntowny lifting, a nie nowy model i to pod ka¿dym wzglêdem.
Nawet VW nie zmieni³ oznaczenia kodowego modelu i dalej jest to 1K. Ale za to marketingowcy wziêli pewnie du¿ego bonusa za przekonanie t³umu, ¿e to nowy model :lol:.
By Jedi -  13 lis 2008, 23:55
 -------
#13062
krz_p pisze:
Jedi pisze: Co do wnêtrza, to jak wiemy deska rozdzielcza jest ca³kiem inna, wygl±da solidniej i lepsza jako¶ciowo, wiêc generalnie jest ok
przyj¿yj siê dok³adnie, schowek jest z V-tki, podobnie jak popielniczka przed d¼wigni± zmiany biegów, plastiki wokó³ wspomnianej d¼wigni zmiany biegów, pod³okietnik z przodu wraz z nawiewami do ty³u

no a najwiêksza wtopa to brak xenonów i dok³adnie nie wiadomo od kiedy bêd± dostêpne
mia³em na my¶li ¶rodkow± konsolê, która jest ca³kiem inna, te¿ siê przygl±da³em elementom o których piszesz, s± faktycznie takie same jak w V. W baga¿niku te¿ wszystko wygl±da identycznie.
Troche przesadzili z nazwaniem tego Golfa nowym modelem i oznaczeniem go numerem VI. To typowy zabieg marketingowy, ¶wiadczy o tym te¿ fakt, ¿e VIka ma byæ produkowana tylko 3-4 lata. Dla mnie VI to rozczarowanie, oczekiwa³em mimo wszystko czego¶ wiêcej, ale z drugiej strony przynajmniej nie nabawi³em siê kompleksów na punkcie mojej V-ki ;) Czekam na wersje GTI, która ma byæ w czerwcu, oby budzi³a wiêcej emocji.

Ksenony jak mi sprzedawca powiedzia³ maj± byæ dostêpne po nowym roku.
By Philip7 -  20 lis 2008, 2:00
 -------
#13165
tygrysek pisze: Tylko Xenon - ów nie widzê .... lamp jeszcze nie wyprodukowali czy w PL nie ma ;)
Xenonów nie ma ani w Golfie ani Scirocco, bêd± dopiero na wiosnê najwczesniej.. tak sobie VW dziwnie wymy¶li³.

W kwestii wyposa¿enia poszczególnych wersji to te¿ znacz±co siê one ró¿nia pomiêdzy rynkiem niemeckim a polskim., a u nas s± elementy wyposa¿enia za które u niemców trzeba p³aciæ i na odwrót. Niestety nie pamiêtam w tej chwili jakie to konkretnie s± elementy.

Je¶li chodzi o wra¿enia z jazdy to mia³em przyjemno¶æ je¼dziæ 1.4TSI 122KM, 1.4TSI 160Km DSG, 2.0TDI 110KM, 2.0TDI 140KM, 2.0TDI 140KM DSG. Powiem szcze¿e, ¿e najwiêksz± fjadê z jazdy mialem ze 160KM TSI + DSG oraz 2.0 TDI te samochody s± super szybkie i genialnie siê nimi je¼dzi. Niezale¿nie od wersji najbardzie uderzaj±ca jest CISZA w samochodzie, niezale¿nie jak± wersj± jedziesz. Nowe diesle z CR s± bardzo ciche, 110KM diesel mo¿e nie jest rajdówk± ale wystarczy w zupe³no¶ci do normalnej jazdy. W kwestii wykoñczenia to naprawdê widaæ ró¿nicê, 6-tce bli¿ej ju¿ do passata je¶li chodzi o u¿yte materia³y jak i jako¶æ wykonczenia. Mnie osobi¶cie nowa deska z bia³ym pod¶wietleniem bardziej siê podoba, sterowanie klim± to tylko kwestia przyzwyczajenia, wygodnie siê j± obs³uguje.

p.s o wra¿eniachz jazd Scirocco opowiem nastêpnym razem :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9