Volkswagen Golf MK5

Pozostałe tematy związane z Golfem V /nie pasujące do powyższych/
Awatar użytkownika
By komand1306 -  19 gru 2013, 12:42
 opolskie
#113353
Witam.

Mam pytanie odnośnie instalacji wodorowej HHO.

Ma może ktoś to założone lub miał styczność z tym.

W necie jest wiele wypowiedzi negatywnych ale też pozytywnych o tej instalacji.

Jeżeli to naprawdę przynosi oszczędności 30/40 % to może nie głupie było by taką instalację założyć.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  19 gru 2013, 13:01
 śląskie
#113355
Myślałem nad tym.... i na na razie na tym stanęło.
pytałem kolegi co to kiedyś komuś montował i nie jest tak kolorowo jak to czasem opisują.
To jedynie działa dobrze jak stoisz w korku jak silnik pracuje bez obciążenia na luzie.

aby to działało w miarę dobrze podczas jazdy powiedzmy tak do ok 60km/h to należało by zamontować bardzo wydajny generator aby nadążył produkować wodór. gabaryty spore i koszt także.

wiec do jazdy ok 15tys km na rok nie wiem czy opłacalne.
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  19 gru 2013, 14:44
 lubelskie
#113360
komand1306 pisze:Witam.

Mam pytanie odnośnie instalacji wodorowej HHO.

Ma może ktoś to założone lub miał styczność z tym.

W necie jest wiele wypowiedzi negatywnych ale też pozytywnych o tej instalacji.

Jeżeli to naprawdę przynosi oszczędności 30/40 % to może nie głupie było by taką instalację założyć.
Moim zdaniem, nie ma co zawracać sobie tym głowy. Coś jak magnetyzery...
By paweu -  20 gru 2013, 18:30
 podkarpackie
#113418
Gra nie warta świeczki.
Gdyby to było takie proste, to większość aut by na tym jeździła.
Problem polega na tym, że aby wytworzć wodór, trzeba włożyć więcej energii niż uzyskasz z tego wodoru.
Podejrzewam, że w krótkim czasie wykończyłbyś alternator i aku
Awatar użytkownika
By komand1306 -  20 gru 2013, 23:35
 opolskie
#113443
No fakt że samo wyprodukowanie wodoru i tlenu pochłania spore ilości prądu i nie jest tego aż tak dużo.

Ale jak ktoś ma zamontowany sprzęt grający ze wzmacniaczem 2tyś wat to mu on też szarpie po 15/20 A i czasami 40 wskoczy, a alternator nie siada.

Trzeba by było się kogoś spytać co to ma założone jak to działa i jakie są oszczędności.

Coś musi to dawać bo do samochodów karetek i straży pożarnej w Kanadzie i USA są montowane generatory HHO.

Więc taka totalna lipa to nie może być.
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  21 gru 2013, 19:36
 lubelskie
#113485
dexter23pl pisze:tak ale jak ktoś to montuje do takich aut to muszą to być konkretne generatory a nie takie z termosu metalowego dostępne za ok 100zł na alegroszu.
Zgadzam się - być może dobra instalacja kosztuje kilka tys. zł, ciekawe czy nie zamarznie zimą ? :pepsi:
Awatar użytkownika
By komand1306 -  21 gru 2013, 22:50
 opolskie
#113505
Co do zamarzania to bym się nie przejmował ponieważ w generatorze (nie tych z allegro) jest silna zasada KOH.
A w akumulatorach kwasowych lub mniej spotykanych zasadowych elektrolit nie zamarza mimo tego że stężenie jest mniejsze niż w generatorze HHO .
Jedynie w zbiorniczku uzupełniającym jest czysta woda, więc jak co to on tylko zamarznie.
A puszkę z termosa każdy może sobie zrobić. Porządny generator musi być wykonany ze stali kwasoodpornej (płyty i śruby) i to nie tej najtańszej (bo istnieje kilka rodzaji)a to kosztuje oraz musi to być dokładnie wycięte.
Za cięcie plazmą lub laserem coś 100/150 zł trzeba dać.
A generator to nie wszystko w instalacji.
Więc cena instalacji rośnie, no i każdy chce zarobić na swojej pracy.