Volkswagen Golf MK5

Pozostałe tematy związane z Golfem V /nie pasujące do powyższych/
By guzzi -  07 wrz 2008, 16:44
 -------
#11971
witam,
1) Tak z ciekawo¶ci - jaki jest koszt pierwszego przegl±du Golfa 1,6 po 15 tys. ?
O ile siê orientujê wymieniaj± tylko olej.

2) Czy mo¿na pojechaæ na przegl±d gwarancyjny z w³asnym olejem?
W serwisie koszt 1l Castrol Edge 5W30 88 PLN, w hurtowni ok. 45 PLN.

3) Mo¿e orientujecie siê w kosztach nastêpnych przegl±dów?

thanks from the mountain
By augustyniak -  07 wrz 2008, 17:35
 -------
#11973
jesli przywieziesz odpowiedni olej to musza go przyjac ale moga
policzyc za wymiane. tak w ogole w okresie gwarancji w ogole
nie musisz robic przegladow w ASO tylko naprawy gwarancyjne.
unia europejska ci to gwarantuje.
By guzzi -  07 wrz 2008, 18:00
 -------
#11975
W momencie zakupu w serwisie naklejono na bocznym s³upku naklejkê "Przegl±d do 15.000 km", pomimo (jak siê pó¼niej okaza³o) objêcia samochodu serwisem LongLife (czyli przegl±d do 30.000 km).
Czy jest to naci±ganie klienta na wydatki przy wcze¶niejszym przegl±dzie?
Co Ty na to?
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2008, 13:12 przez guzzi, łącznie zmieniany 1 raz.
By augustyniak -  07 wrz 2008, 18:49
 -------
#11978
napisz jasniej czlowieku bo chyba twojej wypowiedzi nawet ty sam
nie zrozumiales. relax :)
Awatar użytkownika
By team-am -  07 wrz 2008, 19:00
 łódzkie
#11980
augustyniak pisze: tak w ogole w okresie gwarancji w ogole
nie musisz robic przegladow w ASO tylko naprawy gwarancyjne.
unia europejska ci to gwarantuje.
Teoria teori± jednak ¿ycie pokazuje zupelnie cos innego :?
By augustyniak -  07 wrz 2008, 20:12
 -------
#11981
jak sa problemy to dowiedz sie gdzie jest najblizszy rzecznik
praw obywatelskich tzn jego przedstawiciel. oni musze to respektowac.
najlepiej to isc i zapytac w ASO jak masz zrobic przeglad w innym
warsztacie zeby ci gwarancji nie zabrali. moj mechanik kupuje zawsze
nowe vw i sam sobie robi przeglady i gwarancje ma zawsze uznana.
napewno pomaga fakt ze ma autoryzacje boscha na swoj warsztat.
Awatar użytkownika
By tygrysek -  07 wrz 2008, 22:03
 -------
#11990
guzzi pisze:W momencie zakupu pokazali naklejkê "Przegl±d przy 15.000 km" - pomimo jak siê w domu okaza³o objêciem samochodu serwisem LongLife (przegl±d przy 30.000 km) i kazali przyjechaæ koniecznie na wymianê oleju. Co Ty na to?
Je¶li dobrze zrozumia³em to masz na progu naklejkê okresowych przegl±dów ROK/15KKm a komputer jest ustawiony w tryb LL. U mnie by³o indetycznie i Dealer zaprosi³ mnie na uregulowanie tego ba³aganu - osobi¶cie wybra³em LL.
Awatar użytkownika
By krz_p -  08 wrz 2008, 9:14
 wielkopolskie
#11999
augustyniak pisze: mój mechanik kupuje zawsze
nowe vw i sam sobie robi przegl±dy i gwarancje ma zawsze uznana.
napewno pomaga fakt ze ma autoryzacje boscha na swój warsztat.
niez³y kit wciska, ale co ma zrobiæ, musi oszukiwaæ klientów
jak dojdzie do powa¿nej awarii to siê dopiero oka¿e czy uznaj± gwarancjê i obawiam siê, ¿e nie bêdzie wówczas zbyt ró¿owo
w VW wszystkie wizyty w ASO i naprawy s± w ich systemie, bardzo ³atwo wówczas sprawdziæ historiê auta
chc±c mieæ zachowan± gwarancjê do¿ywotniej mobilno¶ci musisz robiæ przegl±dy w ASO, pierwszym pytaniem jakie dostajesz po telefonie do assistance jest kiedy i gdzie by³ wykonany ostatni przegl±d
jak wyjdzie, ¿e poza ASO to niestety radziæ sobie bêdziesz musia³ sam
Awatar użytkownika
By Bard -  08 wrz 2008, 9:17
 -------
#12000
krz_p pisze:
augustyniak pisze: mój mechanik kupuje zawsze
nowe vw i sam sobie robi przegl±dy i gwarancje ma zawsze uznana.
napewno pomaga fakt ze ma autoryzacje boscha na swój warsztat.
niez³y kit wciska, ale co ma zrobiæ, musi oszukiwaæ klientów
jak dojdzie do powa¿nej awarii to siê dopiero oka¿e czy uznaj± gwarancjê i obawiam siê, ¿e nie bêdzie wówczas zbyt ró¿owo
w VW wszystkie wizyty w ASO i naprawy s± w ich systemie, bardzo ³atwo wówczas sprawdziæ historiê auta
chc±c mieæ zachowan± gwarancjê do¿ywotniej mobilno¶ci musisz robiæ przegl±dy w ASO, pierwszym pytaniem jakie dostajesz po telefonie do assistance jest kiedy i gdzie by³ wykonany ostatni przegl±d
jak wyjdzie, ¿e poza ASO to niestety radziæ sobie bêdziesz musia³ sam
bzdura, jesli masz assistance to nic to do rzeczy gdzie robiony jest przeglad. Placisz - dostajesz
Awatar użytkownika
By krz_p -  08 wrz 2008, 9:17
 wielkopolskie
#12001
guzzi pisze:witam,
1) Tak z ciekawo¶ci - jaki jest koszt pierwszego przegl±du Golfa 1,6 po 15 tys. ?
O ile siê orientujê wymieniaj± tylko olej.

thanks from the mountain
olej + wszystkie filtry
poszukaj w temacie o polecanych i niepolecanych ASO
By grz -  08 wrz 2008, 14:33
#12014
tygrysek pisze:
guzzi pisze:W momencie zakupu pokazali naklejkê "Przegl±d przy 15.000 km" - pomimo jak siê w domu okaza³o objêciem samochodu serwisem LongLife (przegl±d przy 30.000 km) i kazali przyjechaæ koniecznie na wymianê oleju. Co Ty na to?
Je¶li dobrze zrozumia³em to masz na progu naklejkê okresowych przegl±dów ROK/15KKm a komputer jest ustawiony w tryb LL. U mnie by³o indetycznie i Dealer zaprosi³ mnie na uregulowanie tego ba³aganu - osobi¶cie wybra³em LL.
u mnie bylo to samo - i tez wybralem LL. pozdro.
Awatar użytkownika
By Bruce -  08 wrz 2008, 19:57
 mazowieckie
#12022
Sprawdz w ksiazce serwisowje na wklejce na 1 stronie.

Poszukaj kodu QG1 lub QG2.

QG1 - tryb long life.
Czyli sciema w ASO.

QG2 - wymiana oleju co 2 lata.

Jezeli chodzi o long life, warto wziasc pod uwage jakosc paliwa w Polsce.
Osobiscie raczej preferuje wymiane oleju co 15 tys. km.
Na hamulcach i dobrym oleju nie ma co oszczedzac.



Co do bajerow Twojego mechanika.
Proponuje je zweryfikowac i skontaktowac sie z Firma Kulczyk Tradex na ul. Krancowej 44 w Poznaniu. To wylaczony importer na Polske Vw, Audi, Skoda, Porsche, Bentley.
Warto sprawdzic u zrodla jak to jest z gwarancja ;)
By augustyniak -  08 wrz 2008, 20:29
 -------
#12024
to ze robi sobie sam to jest ... ujmijmy to pewne. znamy sie juz sporo
czasu i to prywatnie a poza tym taki przepis wymusila unia europejska
na producentach aut. jesli ktos nie wierzy ze takie przepisy istnieje to
niech dalej robi przeglady w aso. ja nikomu nie zabraniam a poza tym
ta informacje mam potwierdzona od mojego wujka ktory pracuje w vw
w bydgoszczy i nie jest tam "konserwatorem powierzchni plaskich'' a
szefem sprzedawcow.
no ale wrocmy do przegladow. ludzie w polskich aso zalecaja na przejscie
na standartowe przeglady w naszym kraju bo niby nasz ruch jest zbyt
szarpany. ale chyba konkretnych badan co jest lepsze brak.
Awatar użytkownika
By team-am -  08 wrz 2008, 20:48
 łódzkie
#12026
augustyniak pisze:jesli ktos nie wierzy ze takie przepisy istnieje to
niech dalej robi przeglady w aso.
Podam przyklad na Twoje teorie.
W rodzinie mielismy Saab'a s silnikiem 3.0 TiD. Na jednym z przegladów gwarancyjnych zosta³ zalany nasz olej o lepszych parametrach smarowania niz zaleca Saab, problemu nie bylo, przeglad zrobiony, pieczatka w ksi±¿ce. Silnik ten okaza³ sie totalnym niewypa³em Saab'a który zaciera³ sie, tak sta³o sie z naszym na gwarancji (przebieg 75tys km :!:) Sprawa jasna ze naprawa na gwarancji jednak nie dla Saaba który odrzuci³ naprawe gwarancyjn±, sprawa opar³a sie o s±d, przyczyn± zatarcia wed³ug GM (koncern Saab) by³ zastosowany z³y olej :!: Osmieszanie sie takiego koncernu, w koncu dali¶my sobie spokój zeby koszty s±dowe nie przekroczy³y warto¶æ auta. Wiec nie pisz jak to prawo Unijne dba o obywatela, wszystko pieknie póki Ciebie to nie spotka :?

Pozdrawiam
Michal
By Jedi -  08 wrz 2008, 21:21
 -------
#12028
VW zdecydowa³ siê na wprowadzenie trybu longlife, a w Polsce i tak zalecaj±, ¿eby robiæ przegl±dy co 15ty¶ km. Dobrze, ¿e mo¿na sobie wybraæ w jakim trybie serwisowaæ auto, ale ja tka¿e preferujê wymianê oleju i filtra co 15ty¶ km. Swoj± drog± przegl±dy w ASO te¿ swoje kosztuj±, pierwszy przy 15ty¶ km kosztowa³ mnie nieca³e 400z³, a teraz przy 30ty¶ km p³aci³em dok³adnie 697z³.

Nie wiem jak jest z gwarancj±, kiedy serwisuje siê auto poza autoryzowanym serwisem VW, ale pozostanê przy ASO, chocia¿ swoj± drog± do nich te¿ zaufania nie mam.

team-am pisze: Podam przyklad na Twoje teorie.
W rodzinie mielismy Saab'a s silnikiem 3.0 TiD. Na jednym z przegladów gwarancyjnych zosta³ zalany nasz olej o lepszych parametrach smarowania niz zaleca Saab, problemu nie bylo, przeglad zrobiony, pieczatka w ksi±¿ce. Silnik ten okaza³ sie totalnym niewypa³em Saab'a który zaciera³ sie, tak sta³o sie z naszym na gwarancji (przebieg 75tys km :!:) Sprawa jasna ze naprawa na gwarancji jednak nie dla Saaba który odrzuci³ naprawe gwarancyjn±, sprawa opar³a sie o s±d, przyczyn± zatarcia wed³ug GM (koncern Saab) by³ zastosowany z³y olej :!: Osmieszanie sie takiego koncernu, w koncu dali¶my sobie spokój zeby koszty s±dowe nie przekroczy³y warto¶æ auta. Wiec nie pisz jak to prawo Unijne dba o obywatela, wszystko pieknie póki Ciebie to nie spotka :?
l
Zgodze siê z Tob±, ja te¿ mia³em do czynienia z GM. Problem dotyczy³ Opla Vectry OPC, któr± kupili¶my w salonie w Polsce, okaza³o siê, ¿e samochód posiada bardzo powa¿ne wady - auto mocno ¶ci±ga³o na prawo i mia³o wadliwe hamulce (jak siê okaza³o pó¼niej, owe wady dotyczy³y wszystkich modeli Vectry OPC). Tu akurat nie zwalali winy na nas, poniewa¿ auto mia³o przejechane 6ty¶ km, a usterka by³a zg³aszana od samej nowo¶ci, ale cie¿ko by³o doj¶æ swojej racji, za¿±dali¶my naprawy auta lub zwrotu pieniêdzy, auto sta³o 3 miesi±ce w serwisie i po wielu próbach naprawy, wad nie uda³o siê zniwelowaæ. Pó¿niej (po 3 miesi±cach) GM stwierdzi³, ¿e auto zosta³o naprawione i ju¿ nie sci±ga...ale naprawa dotyczy³a wymiany jednej sprêzyny! przez co auto by³o krzywe co by³o widaæ go³ym okiem, wiêc za tak± naprawê podziêkowali¶my, ale ostatecznie pieniêdzy nie chcieli zwróciæ, jedynie to zgodzili siê na wymianê OPC na dostawczego Opla. Podsumowuj±c i tak stracili¶my na tym wszystkim, a nasz± krzyw± Vectre OPC wystawili pó¼niej do sprzeda¿y w salonie...¿a³osne. Tak¿e ogólnie walka z du¿ymi koncernami to jak walka z wiatrakami, ciê¿ko udowodniæ swoje racje, gdy co¶ siê stanie, pozostaje s±d, ale to z drugiej strony koszty i czas.


ps. widzieli¶cie klocki w takim stanie po przejechaniu 2,5 ty¶ km?

Obrazek