VW zdecydowa³ siê na wprowadzenie trybu longlife, a w Polsce i tak zalecaj±, ¿eby robiæ przegl±dy co 15ty¶ km. Dobrze, ¿e mo¿na sobie wybraæ w jakim trybie serwisowaæ auto, ale ja tka¿e preferujê wymianê oleju i filtra co 15ty¶ km. Swoj± drog± przegl±dy w ASO te¿ swoje kosztuj±, pierwszy przy 15ty¶ km kosztowa³ mnie nieca³e 400z³, a teraz przy 30ty¶ km p³aci³em dok³adnie 697z³.
Nie wiem jak jest z gwarancj±, kiedy serwisuje siê auto poza autoryzowanym serwisem VW, ale pozostanê przy ASO, chocia¿ swoj± drog± do nich te¿ zaufania nie mam.
team-am pisze:
Podam przyklad na Twoje teorie.
W rodzinie mielismy Saab'a s silnikiem 3.0 TiD. Na jednym z przegladów gwarancyjnych zosta³ zalany nasz olej o lepszych parametrach smarowania niz zaleca Saab, problemu nie bylo, przeglad zrobiony, pieczatka w ksi±¿ce. Silnik ten okaza³ sie totalnym niewypa³em Saab'a który zaciera³ sie, tak sta³o sie z naszym na gwarancji (przebieg 75tys km
) Sprawa jasna ze naprawa na gwarancji jednak nie dla Saaba który odrzuci³ naprawe gwarancyjn±, sprawa opar³a sie o s±d, przyczyn± zatarcia wed³ug GM (koncern Saab) by³ zastosowany z³y olej
Osmieszanie sie takiego koncernu, w koncu dali¶my sobie spokój zeby koszty s±dowe nie przekroczy³y warto¶æ auta. Wiec nie pisz jak to prawo Unijne dba o obywatela, wszystko pieknie póki Ciebie to nie spotka
l
Zgodze siê z Tob±, ja te¿ mia³em do czynienia z GM. Problem dotyczy³ Opla Vectry OPC, któr± kupili¶my w salonie w Polsce, okaza³o siê, ¿e samochód posiada bardzo powa¿ne wady - auto mocno ¶ci±ga³o na prawo i mia³o wadliwe hamulce (jak siê okaza³o pó¼niej, owe wady dotyczy³y wszystkich modeli Vectry OPC). Tu akurat nie zwalali winy na nas, poniewa¿ auto mia³o przejechane 6ty¶ km, a usterka by³a zg³aszana od samej nowo¶ci, ale cie¿ko by³o doj¶æ swojej racji, za¿±dali¶my naprawy auta lub zwrotu pieniêdzy, auto sta³o 3 miesi±ce w serwisie i po wielu próbach naprawy, wad nie uda³o siê zniwelowaæ. Pó¿niej (po 3 miesi±cach) GM stwierdzi³, ¿e auto zosta³o naprawione i ju¿ nie sci±ga...ale naprawa dotyczy³a wymiany jednej sprêzyny! przez co auto by³o krzywe co by³o widaæ go³ym okiem, wiêc za tak± naprawê podziêkowali¶my, ale ostatecznie pieniêdzy nie chcieli zwróciæ, jedynie to zgodzili siê na wymianê OPC na dostawczego Opla. Podsumowuj±c i tak stracili¶my na tym wszystkim, a nasz± krzyw± Vectre OPC wystawili pó¼niej do sprzeda¿y w salonie...¿a³osne. Tak¿e ogólnie walka z du¿ymi koncernami to jak walka z wiatrakami, ciê¿ko udowodniæ swoje racje, gdy co¶ siê stanie, pozostaje s±d, ale to z drugiej strony koszty i czas.
ps. widzieli¶cie klocki w takim stanie po przejechaniu 2,5 ty¶ km?