Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By witek77723 -  14 cze 2014, 14:24
 kujawsko-pomorskie
#134895
Tak jak w temacie faluja obroty na goracym silniku w zakresie 900-1300. Jest to bardzo denerwujace. Zaobserwowalem rowniez ze przy wlaczonej klimatyzacji problem znika. Ma ktos jakis pomysl?? :)
By witek77723 -  15 cze 2014, 22:30
 kujawsko-pomorskie
#135004
Chcialbym to zrobic ale nie wiem dokladnie jak. Nie znalazlem poradnika w necie. Moze ma ktos jakies fotki jak dotrzec do przepustnicy i czy sa tam jakies uszczelki ktore przy okazji warto wymienic. ;))
By Slawek -  16 cze 2014, 9:07
 spoza Polski
#135021
witek77723 pisze:Chcialbym to zrobic ale nie wiem dokladnie jak. Nie znalazlem poradnika w necie. Moze ma ktos jakies fotki jak dotrzec do przepustnicy i czy sa tam jakies uszczelki ktore przy okazji warto wymienic. ;))
demontujesz kolanko od turbo, a sama przepustnica jest na 4 śruby torx chyba, bardzo ciężki dostęp. najłatwiej bez pasa przedniego...
By witek77723 -  30 wrz 2014, 20:24
 kujawsko-pomorskie
#144670
Witam po przerwie. Ogólem problem nadal jest. Po podłączeniu kompa wyskoczył problem "Nieszczelność układu dolotowego". Przez weekend sciągnięty był cały dolot, wyczyszczony, jeden przewód wymieniony, uszczelki również. Założony jest do tego temat na tym forum z instrukcją jak to zrobić :)
Przed czyszczeniem silnik drgał i falował praktycznie co drugi raz gdy wrzucałem na luz. Po remoncie dolotu i po przejażdże po mieście około 15km problem pojawił się tylko dwa razy - czyli jest lepiej. Cały dolot przejrzałem 2 razy więc wszystko szczelne jest. Natomiast dziś na postoju przygazowałem pare razy do odcinki, by sprawdzić czy przewody paliwowe nie ciekną i zauważyłem, że obory między 4000-7000rpm spadają bardzo wolno.
Dodam jeszcze, że dziś zauważyłem pocącą się uszczelkę pokrywy zaworów. Czy ona może powodować jakiś przedmuch i związane z tym falowanie obrotów? Proszę o wasze opinie :)
By witek77723 -  02 paź 2014, 16:32
 kujawsko-pomorskie
#144858
Przewody wszystkie sprawdzone. Dziś rano zamówiony prosto z volkswagena moduł PCV. Jutro wymienie i zobacze czy coś pomogło. Przy okazji dziś zauważyłem, że na postoju można usłyszeć syczenie z pod maski. Po zdjęciu osłony okazało się że dosyć mocno PCV zassysa powietrze. Podejrzewam, że po czyszczeniu dolotu w zmianie wszystkich uszczelek dolot jest szczelny i zepsuty PCV nie działa prawidłowo, dlatego syczy-zassysa powietrze przez tą małą dziureczkę. Wcześniej tak nie było.
By Piotrekb_s3 -  02 paź 2014, 17:25
 łódzkie
#144862
Temat walkowany chyba tysiące razy. Masz problem z obrotami, przerywaniem, syczeniem spod maski, brakiem mocy w tfsi zaczynasz od PCV. Jeśli po wymianie problem występuje nadal to przynajmniej eliminujesz takowy z niedalekiej przyszłości. Wymień odme i wróci do żywych.
By witek77723 -  04 paź 2014, 15:25
 kujawsko-pomorskie
#145123
Znalazlem na necie jak sprawdzic pcv. Ktos napisal ze wystarczy jedna strone zaslonic, w druga dmuchnac i klapka powinna pracowac i rzeczywiscie pracowala dlatego wykluczylem pcv. Dzis wymienilem ta czesc i zrobilem sporo kilometrow i jednym slowy: jak reka odjal. Silnik pracuje jak nowy po zmianie pcv i wyczyszczeniu dolotu.
By Andryou -  27 lut 2015, 22:20
 podkarpackie
#168212
Witam. Miałem ten sam problem i wymiana odmy pomogła.
Mam jedno pytanie do posiadaczy tego silnika, czy u was też po zgaszeniu silnika przez kilka sekund słychać syczenie z zaworu PCV i dopiero po chwili jakby się zamykał??? Dodam że tak samo było na starej odmie, na której falowały obroty i pojawiały się błędy, myślałem że po wymianie na nową nie będzie już tego syczenia...
By Piotrekb_s3 -  28 lut 2015, 13:17
 łódzkie
#168240
Jesteś pewien że to syczenie z odmy czy może mylisz to z odgłosem nastawnika przepustnicy. On tez wydaje podobny dźwięk przez kilka sekund po zgaszenia auta.