Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By Andryou -  28 lut 2015, 20:44
 podkarpackie
#168304
Jesteś pewien że to syczenie z odmy czy może mylisz to z odgłosem nastawnika przepustnicy. On tez wydaje podobny dźwięk przez kilka sekund po zgaszenia auta.
Pewny nie jestem, tak mi się przynajmniej wydaje. Nagrałem filmik może ułatwi ocenę http://youtu.be/iKr8dATv4NM

Dodano po 21 min 37 sek.:
tom19821004 pisze:Mam pytanko czy wymieniać sam zawór odmy czy jeszcze uszczelke i przewody do niej i zaciski?
Kupić z ASO za 140zł czy w sklepie motoryzacyjnym zamiennik?
Mnie koledzy z forum audi zalecili żeby nie oszczędzać na odmie i kupić w ASO i tak też zrobiłem. Teraz został mi praktycznie nowy zamiennik - tylko kilka dni był zamontowany w aucie żeby przetestować jak działa - jakbyś się zdecydował na zamiennik to tanio odsprzedam. Co do wymiany uszczelki oraz przewodów i zacisków to wszystko zależy w jakim są stanie, ja u siebie nie wymieniałem bo nie było widać śladów zużycia i wszystko działa OK.
By michalsbp -  27 mar 2015, 8:24
 lubelskie
#171550
Cześć,

chciałem tylko napisać, że też miałem problem z falującymi obrotami w zakresie ~900-1300 obr/min.
Przejeździłem z takimi objawami z 500km. Zasugerowałem się rozwiązaniem z niniejszego wątku (czytałem także anglojęzyczne forum) i zakupiłem w serwisie VW zawór PCV (wersję z "R" na końcu tj. 06F 129 101 R) wraz z uszczelką.

Tuż przed wymianą jadąc do mechanika wyskoczyła dodatkowo kontrolka "CHECK ENGINE" (coś związanego z silnikiem krokowym w kolektorze, niestety nie pamiętam kodów błędów).

Po wymianie zaworu PCV na nowy wszystkie objawy zniknęły. Dodatkowo zauważyłem, że na wolnym biegu pokazuje mi spalanie 0,9l/h (wcześniej zanim obroty zaczęły falować, nie schodził poniżej 1,1l/h)

Pozdrawiam