Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
Awatar użytkownika
By pgmaster -  29 cze 2011, 15:30
 mazowieckie
#46739
Jedi pisze:
pgmaster pisze:
Jedi pisze: a 335i bez problemu objedzie seryjne GTI, ja z kolei kiedyś wąchałem spaliny M3 E92
335i to mnie obejrzdza bez problemu a co dopiero serie GTI. Tym bardziej ze w serii maja po 330KM.
bez problemu? aż tak dobrze to chyba 335i w serii nie jeździ.
No jak tak teraz patrze na czasy na 1/4 to rzeczywiscie nie sa imponujace. Byc moze ze trafilem na jakas bete po programie :(
By KriSSo -  29 cze 2011, 19:45
 zachodniopomorskie
#46751
Czyli mk5 gti dostaje baty od mk6 gti, gdy oba są seryjne tak? Ciekawe, że aż taka różnica przy jedynie 11 KM na korzyść mk6. Tych 10 km w ogóle nie powinno być czuć. Jestem zaskoczony.
By stefdeath -  29 cze 2011, 20:02
 -------
#46752
KriSSo pisze:Czyli mk5 gti dostaje baty od mk6 gti, gdy oba są seryjne tak? Ciekawe, że aż taka różnica przy jedynie 11 KM na korzyść mk6. Tych 10 km w ogóle nie powinno być czuć. Jestem zaskoczony.
kolego przeczytaj uważnie co pisano wcześniej w temacie. V gti manual po programie-ok 250KM dostaje od VI gti DSG w serii- w katalogu 210KM a w rzeczywistości jak pokazują wykresy moce seryjne tych aut wynoszą ok 230-240KM.
Mało tego. Na seat-racing jest kolega Iwo, który seryjnym VI gti w dsg brał się kilka razy z VI R w manualu i do 170km/h był z przodu. Podobne wyniki osiągał w starciu z nową Cuprą R zhamowaną na 291KM w serii.
VI gti dsg to chyba najlepszy hot hatch jeśli chodzi o stosunek mocy do ceny auta. Rka manual jest ze 30 tys. droższa a między światłami dostaje od słabszego gti...szok
By korzen88 -  29 cze 2011, 20:32
 -------
#46756
Jedi pisze:
krz_p pisze:korzen88
mnie objeżdża golf VI GTI z DSG seria, a u mnie jest ponad 50 koni więcej niż w serii
te 2.0TSI bardzo szybkie są
aż tak? pewnie to zasługa DSG, bo V-ka po programie powinna podobnie jeździć do VI serii lub nawet troche lepiej.

2.0TSI wychodzą ponad 230KM na hamowniach, widziałem już 2 albo 3 wykresy z takimi wynikami, poniżej jeden dla przykładu:

Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=lRwfvnDt7BA" onclick="window.open(this.href);return false;

Tutaj daje bardzo ciekawy link golf r manual vs dsg różnica jest masakryczna na korzyść dsg :D

A co do hamowania golfów gti mk5 to kiedys ogladalem ciekawy filmik jak porównywali benzynke 95, 98 i v power racing i wychodzilo bardzo mało koni; z tego co pamietam to na v power racing wyszlo kolo 190 koni a na zwyklej 98 moze z 186 dokladnie nie pamietam dla tego dziwie się że te "nowe" 2.0tsi wypluwają takie stado koni 230 :shock: :shock: :D
By korzen88 -  29 cze 2011, 20:40
 -------
#46758
stefdeath pisze:
KriSSo pisze:Czyli mk5 gti dostaje baty od mk6 gti, gdy oba są seryjne tak? Ciekawe, że aż taka różnica przy jedynie 11 KM na korzyść mk6. Tych 10 km w ogóle nie powinno być czuć. Jestem zaskoczony.
kolego przeczytaj uważnie co pisano wcześniej w temacie. V gti manual po programie-ok 250KM dostaje od VI gti DSG w serii- w katalogu 210KM a w rzeczywistości jak pokazują wykresy moce seryjne tych aut wynoszą ok 230-240KM.
Mało tego. Na seat-racing jest kolega Iwo, który seryjnym VI gti w dsg brał się kilka razy z VI R w manualu i do 170km/h był z przodu. Podobne wyniki osiągał w starciu z nową Cuprą R zhamowaną na 291KM w serii.
VI gti dsg to chyba najlepszy hot hatch jeśli chodzi o stosunek mocy do ceny auta. Rka manual jest ze 30 tys. droższa a między światłami dostaje od słabszego gti...szok

No że gti mk5 dostaje baty od gti mk6 no to jasna sprawa ale że r-ka z 4motion manual dostaje baty od gti mk6 nawet z mega szybką dsg no to się nie chce wierzyć :shock:
By korzen88 -  29 cze 2011, 21:11
 -------
#46764
stefan-16 pisze:Ten film to lipa, koleś robił testy na jakiejś słabej, mokrej drodze. Dlatego takie wyniki.

Nie chodzi mi o to że wyniki słabe w porownaniu z fabrycznymi bo droga mokra ale chodzi o różnice miedzy manualem a dsg
By stefan-16 -  29 cze 2011, 21:14
 -------
#46765
Różnica jest, ale wynika z tego że zmieniając w manualu szybko biegi strzelasz delikatnie ze sprzęgła co powoduje utratę trakcji i jeszcze ta mokra droga. Ale nie da się zaprzeczyć że manualem nie zmienimy tak szybko jak DSG.
By Jedi -  29 cze 2011, 23:45
 -------
#46782
KriSSo pisze:Czyli mk5 gti dostaje baty od mk6 gti, gdy oba są seryjne tak? Ciekawe, że aż taka różnica przy jedynie 11 KM na korzyść mk6. Tych 10 km w ogóle nie powinno być czuć. Jestem zaskoczony.
zakładając, że są takie same skrzynie, VI-ka jest też kilka kg lżejsza, dodatkowo różnica 11KM jest katalogowa, w rzeczywistości może być więcej.
Nie miałem nigdy okazji spróbować się z seryjną V-ką GTI, ale suche dane testowe z różnych źródeł wypadają na korzyść VIki, np. 0-200 dla V-ki zazwyczaj było ok 32s, VI-ka ma zazwyczaj 27-28, a widziałem też testy, w których było poniżej 27s. taką różnice już się zauważy, to tylko testy, ale też o czymś mówią, a w powyżej opisanym przypadku przez krz_p dużą role odegrała pewnie skrzynia DSG, no ale z DSG to każdy może być szybki
By furbs -  30 cze 2011, 7:22
 -------
#46794
Z DSG lub manualem to nie jest jakaś duża różnica wg mnie. Startowaliśmy kiedyś z krisv z pod świateł. Krisv (jeszcze przed programem i wysraną turbiną) ma manual a ja DSG i obaj 105KM potwory. Różnicy w przyspieszeniu nie było - fury szły równo. Chyba, że np krisv ma większego gifta od fabryki i się wyrównało.
By stefdeath -  30 cze 2011, 9:28
 -------
#46802
furbs pisze:Z DSG lub manualem to nie jest jakaś duża różnica wg mnie. Startowaliśmy kiedyś z krisv z pod świateł. Krisv (jeszcze przed programem i wysraną turbiną) ma manual a ja DSG i obaj 105KM potwory. Różnicy w przyspieszeniu nie było - fury szły równo. Chyba, że np krisv ma większego gifta od fabryki i się wyrównało.
A startowałeś z launch control? Bo to właśnie procedura sportowego startu w tych skrzyniach robi całą robotę. W manualu nigdy nie uzyskasz takiej trakcji jak przy starcie z lc w dsg. Skoro seryjne scirrocco Lucasa dzieki trakcji zlało focusa RS to musi cos w tym być.
By Jedi -  30 cze 2011, 11:44
 -------
#46810
dokładnie, przewaga DSG nad manualem przy starcie z zatrzymanego jest oczywista, ciekaw jestem jak jest przy wyższych prędkościach, tu chyba różnicy już nie powinno być.

furbs, myśle, że DSG w TDI pracuje też nieco inaczej niż GTI
Awatar użytkownika
By Forest -  30 cze 2011, 12:55
 wielkopolskie
#46813
DSG to super skrzynka. Chętnie bym się zamienił na GT Sporta z DSG :D Ostatnio skillowałem nowego Scirocco 2.0 TDI 140KM, ale z początku miałem trudno bo koleś miał DSG i ze startu mnie łyknął z łatwością, doszedłem go dopiero na 4 biegu.
By Hulaj -  30 cze 2011, 13:15
 mazowieckie
#46816
Różnica , która robi robotę, między DSG a manualem jest w napędzaniu turbosprężarki a nie w LC czy z trakcja z tym związaną. W manualu też możesz wystartować z takich obrotów jak z LC w DSG i co będziesz miał niby gorszą trakcję ?? :o LC to tylko bajerek żeby móc wystartować z zatrzymanego bez rozjebki skrzyni.

Różnica pojawia się przy zmianie na kolejny bieg gdzie w manualu trzeba nagonić od nowa sprężarkę a w DSG jest "podtrzymane" i dodatkowo prędkość z jaką jest dokonana zmiana i masz wynik. Dlatego Jedi: niezależnie od biegu manual będzie tracił przy każdej zmianie biegu niezależnie od prędkości. Bez wdawania się w szczegóły.

Można do manuala dokupić taki bajerek który będzie podtrzymywał obroty sprężarki podczas zmiany biegów i różnica się zniweluje do czasu w jakim machasz drążkiem.

Wątek należało by nazwać "co by było gdyby" zawsze wątki o killowaniu dryfują w tę stronę.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8