Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By Jedi -  30 cze 2011, 15:26
 -------
#46821
lc nie trzeba domawiać

Hulaj, pewnie tak jest, nie wiedziałem o tym, dlatego ciekaw byłem jakby wyglądał pojedynek DSG vs manual przy większych prędkościach, bo nie miałem okazji bezpośrednio się z nikim sprawdzić.

troche gdybanie, ale czasem lepiej pogdybać niż czytać często ubarwione opisy
By stefdeath -  30 cze 2011, 17:40
 -------
#46822
Hulaj pisze:Różnica , która robi robotę, między DSG a manualem jest w napędzaniu turbosprężarki a nie w LC czy z trakcja z tym związaną. W manualu też możesz wystartować z takich obrotów jak z LC w DSG i co będziesz miał niby gorszą trakcję ?? :o LC to tylko bajerek żeby móc wystartować z zatrzymanego bez rozjebki skrzyni.

Różnica pojawia się przy zmianie na kolejny bieg gdzie w manualu trzeba nagonić od nowa sprężarkę a w DSG jest "podtrzymane" i dodatkowo prędkość z jaką jest dokonana zmiana i masz wynik. Dlatego Jedi: niezależnie od biegu manual będzie tracił przy każdej zmianie biegu niezależnie od prędkości. Bez wdawania się w szczegóły.

Można do manuala dokupić taki bajerek który będzie podtrzymywał obroty sprężarki podczas zmiany biegów i różnica się zniweluje do czasu w jakim machasz drążkiem.

Wątek należało by nazwać "co by było gdyby" zawsze wątki o killowaniu dryfują w tę stronę.
Przy wyższych prędkościach to masz rację ale jednak auta z DSG odjeżdżają już od pierwszego biegu gdzie nie było żadnej zmiany biegu i spowolnienia turbiny. Wystarczy obejrzeć na youtubie jak wygląda trakcja przy starcie z DSG i w manualu z tych samych obrotów. W manualu trzeba mieć mega skilla i opanowanie żeby idealnie wyczuć gaz i efektywnie ruszyć bez zbędnego mielenia kół. DSG robi to idealnie za kierowcę, który musi jedynie wbić sandał w podłogę a czasy starów są idealnie powtarzalne. DSG jest zajebiste i na tym można skończyć ten offtop :)
Awatar użytkownika
By krz_p -  01 lip 2011, 9:18
 wielkopolskie
#46855
stefdeath pisze: Przy wyższych prędkościach to masz rację ale jednak auta z DSG odjeżdżają już od pierwszego biegu gdzie nie było żadnej zmiany biegu i spowolnienia turbiny. Wystarczy obejrzeć na youtubie jak wygląda trakcja przy starcie z DSG i w manualu z tych samych obrotów. W manualu trzeba mieć mega skilla i opanowanie żeby idealnie wyczuć gaz i efektywnie ruszyć bez zbędnego mielenia kół. DSG robi to idealnie za kierowcę, który musi jedynie wbić sandał w podłogę a czasy starów są idealnie powtarzalne. DSG jest zajebiste i na tym można skończyć ten offtop :)
nie trzeba mieć żadnego mega skilla do sprawnego ruszania manualem
mi starty wychodziły lepiej niż koledze w VI GTI z DSG, auto z DSG łapie chwilowe zamulenie przy ruszaniu,
lepszy start nie na wiele się zdawał, bo Vi-tka kolegi przy zmianie na 3-kę była już równo ze mną i zaczynała odjeżdżać
nie było to zasługą DSG, ogólnie VI-tka GTI jeździ dużo lepiej od V-tki
dowodem są o wiele lepsze czasy w przyspieszeniu do 200km/h
By Hulaj -  01 lip 2011, 10:17
 mazowieckie
#46858
krz_p pisze:
stefdeath pisze: Przy wyższych prędkościach to masz rację ale jednak auta z DSG odjeżdżają już od pierwszego biegu gdzie nie było żadnej zmiany biegu i spowolnienia turbiny. Wystarczy obejrzeć na youtubie jak wygląda trakcja przy starcie z DSG i w manualu z tych samych obrotów. W manualu trzeba mieć mega skilla i opanowanie żeby idealnie wyczuć gaz i efektywnie ruszyć bez zbędnego mielenia kół. DSG robi to idealnie za kierowcę, który musi jedynie wbić sandał w podłogę a czasy starów są idealnie powtarzalne. DSG jest zajebiste i na tym można skończyć ten offtop :)
nie trzeba mieć żadnego mega skilla do sprawnego ruszania manualem
mi starty wychodziły lepiej niż koledze w VI GTI z DSG, auto z DSG łapie chwilowe zamulenie przy ruszaniu,
lepszy start nie na wiele się zdawał, bo Vi-tka kolegi przy zmianie na 3-kę była już równo ze mną i zaczynała odjeżdżać
nie było to zasługą DSG, ogólnie VI-tka GTI jeździ dużo lepiej od V-tki
dowodem są o wiele lepsze czasy w przyspieszeniu do 200km/h
Otóż to krz_p. Wystarczy pamiętać że gaz nie działa na zasadzie ON/OFF. Ale ciężko polemizować z filmikami z Youtube ;)
By KriSSo -  01 lip 2011, 11:35
 zachodniopomorskie
#46859
stefdeath pisze:w katalogu 210KM a w rzeczywistości jak pokazują wykresy moce seryjne tych aut wynoszą ok 230-240KM.
Chyba głównie na Mineralnej w Warszawie :). Ok, żart.
Ale dla przykładu:
Obrazek
By Jedi -  01 lip 2011, 12:13
 -------
#46863
dla mnie ciekawostką jest to, że seryjna VI objeżdza V-ke po programie

KriSSo nie ma co się licytować, lepsze wyniki widziałem Scirocco 2.0TSI, które seryjnie miało 200KM. Może jedne mają 220 kilka KM, inne może 230-kilka. Sam z ciekawości pojade kiedyś swoim i sprawdze.
By KriSSo -  01 lip 2011, 19:33
 zachodniopomorskie
#46887
Jedi pisze:dla mnie ciekawostką jest to, że seryjna VI objeżdza V-ke po programie

KriSSo nie ma co się licytować,
Oczywiście, że nie ma się co licytować. Mnie jedynie uderzyło to "w rzeczywistości wykresy pokazują". To chyba kwestia kilku, kilkunastu wykresów, a nie średnia arytmetyczna z kilkuset pomiarów, bo znajduję drugie tyle, na potwierdzenie, że nie mają 230-240 km. Mniejsza z tym. Dla mnie to też jest mega hit, że seryjna VI objeżdża 240-250 konne mk5? Masakra jakaś. No ale cóż, trza wierzyć na słowo tym, którzy się ścigali. Nie ścigałem się, więc przyjmuję do wiadomości, że tak właśnie jest.
By Piotr W -  01 lip 2011, 20:09
 dolnośląskie
#46889
waga
większa moc
no i aeordynamika (100-200)
już na wstępie powodują, ze seria VI połyka serię V.

Rzeczywiście jak pokazują lajtowe filmy z youtube na świeżutkich VItka idą pełną gębą z lekkością.
W kilku zagranicznych testach VIki podkreślano jak świetnie radzi sobie GTI w przyśpieszeniach przy wyższych prędkościach

Ciekawa jest informacja o wpływie dsg przy przyśpieszeniu i dmuchaniu turbiny.
Najlepszym dowodem zapewne wszyscy widzieli są testy drift kinga dsg vs. manual (kto nie widział polecam obejrzec i poczytac tłumaczenia).
Zwrócicie uwagę na gdzie jak pracuje obrotomierz chocby na pierwszym biegu... przy wrzucaniu dwójki manual jest ... mega z tyłu... :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=X4HpD5K6Qws" onclick="window.open(this.href);return false;

A jak wypada R32 MKV w sprincie dajmy na to 0-140 z GTI V DSG kilka wyścigów widziałem i były zaskakujące mim 4 butów masa nie pomaga.

Ciekaw jestem jakby wyglądał pojedynek V GTI ED 30 vs. VI GTI DSG myślę, że łeb w łeb.

Często na różnych powtarzalnych kreskach na żywo można zauważyc jak wiele tych samych seryjnych aut jeździ bardzo bardzo różnie.

Nie zmienia to faktu, że seria VI GTI tym bardziej w DSG ma ten OGIEŃ
Sirroco zabija przeciwników masą nie ma co gdybac stąd ma OGIEŃ OGIEŃ i rzeczywiście zapitala... :evil:
By antoś -  01 lip 2011, 21:31
 łódzkie
#46891
Jedi pisze:dla mnie ciekawostką jest to, że seryjna VI objeżdza V-ke po programie.
:lol:

To, że jedna VI objechała jakąś V po sofcie (są GTI co wychodzą po sofcie na 230 koni i są takie co mają po 260) nie znaczy, że jest to regułą.

Moje stare TDI w Leonie (200KM) jeździło o 1-2 długości gorzej od GTI VI w serii (manual), a wiem jak jeździ teraz GTI V po sofcie i nie ma opcji, żeby seryjne GTI VI było od niego szybsze. Także już mam pierwszy wyjątek od Twojej reguły. :lol:

Różnice aerodynamiczne między V a VI....:D Kształt aut jest taki sam, więc wątpię, że ma to jakiś wpływ na osiągi. Sorry ale to nie jest porównanie ŻUKa z Citroenem DS tylko aut, które mają TAKĄ SAMĄ bryłę nadwozia i de facto różnią się tylko detalami.

Co do DSG trzeba pamiętać, że auto przy LC zamula chwile zanim ruszy, co oczywiście da się trochę zniwelować softem skrzyni.


Nie można oceniać które auto jest szybsze tylko i wyłącznie po filmikach z YT. Są osoby które ogarniają świetnie starty (np Lucas) i osoby które ruszają na pałę, spotkanie się takich dwóch osób może doprowadzić do błędnych wniosków co do osiągów samochodów.

GTI VI jest szybsze od GTI V w serii bo ma większą moc, jest autem nowym podczas gdy GTI V są już czasami dość nadgryzione zębem czasu i nawet gdy są sprawne mają słabszy silnik.
By Jedi -  01 lip 2011, 23:06
 -------
#46903
antoś pisze:
Jedi pisze:dla mnie ciekawostką jest to, że seryjna VI objeżdza V-ke po programie.
:lol:

To, że jedna VI objechała jakąś V po sofcie (są GTI co wychodzą po sofcie na 230 koni i są takie co mają po 260) nie znaczy, że jest to regułą.

Moje stare TDI w Leonie (200KM) jeździło o 1-2 długości gorzej od GTI VI w serii (manual), a wiem jak jeździ teraz GTI V po sofcie i nie ma opcji, żeby seryjne GTI VI było od niego szybsze. Także już mam pierwszy wyjątek od Twojej reguły. :lol:
miałem na myśli tylko jeden konkretny przypadek, który opisał krz_p, co uznałem za ciekawostkę, po czym wnioskujesz, że uznałem to za regułę?

Twój przykład z Leonem jest jeszcze gorszy niż filmiki z YT.
antoś pisze:GTI VI jest szybsze od GTI V w serii bo ma większą moc
większa moc, ale jak na zaledwie 10KM więcej, nie uważasz, że VI wykręca zadziwiająco dużo lepsze czasy do 200 od V-ki.
By antoś -  01 lip 2011, 23:14
 łódzkie
#46905
Przykład z Leonem jest przynajmniej wzięty z mojego życia, a nie przewalania filmików na yt. ;)

Miałem okazję jeździć GTI V z przebiegiem 38 tys. km i jedną po programie i przebiegiem około 150 tys. i seria jeździła lepiej. W przypadku Golfa V problem jest taki, jak już napisałem, że te auta już zaczynają być wiekowe, podczas gdy Golf VI jest świeży i bardzo dobrze trzyma parametry.

Zrozumiałem, że opisujesz regułę, a nie konkretny przypadek.
By Jedi -  01 lip 2011, 23:23
 -------
#46907
ja z kolei mam na myśli dane testowe, które były przeprowadzane, kiedy oba auta były świeże. Cyferki VI są dużo lepsze.

...no i zrobił się temat V GTI vs VI GTI
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8