Jedi pisze:dla mnie ciekawostką jest to, że seryjna VI objeżdza V-ke po programie.
To, że jedna VI objechała jakąś V po sofcie (są GTI co wychodzą po sofcie na 230 koni i są takie co mają po 260) nie znaczy, że jest to regułą.
Moje stare TDI w Leonie (200KM) jeździło o 1-2 długości gorzej od GTI VI w serii (manual), a wiem jak jeździ teraz GTI V po sofcie i nie ma opcji, żeby seryjne GTI VI było od niego szybsze. Także już mam pierwszy wyjątek od Twojej reguły.
Różnice aerodynamiczne między V a VI....
Kształt aut jest taki sam, więc wątpię, że ma to jakiś wpływ na osiągi. Sorry ale to nie jest porównanie ŻUKa z Citroenem DS tylko aut, które mają TAKĄ SAMĄ bryłę nadwozia i de facto różnią się tylko detalami.
Co do DSG trzeba pamiętać, że auto przy LC zamula chwile zanim ruszy, co oczywiście da się trochę zniwelować softem skrzyni.
Nie można oceniać które auto jest szybsze tylko i wyłącznie po filmikach z YT. Są osoby które ogarniają świetnie starty (np Lucas) i osoby które ruszają na pałę, spotkanie się takich dwóch osób może doprowadzić do błędnych wniosków co do osiągów samochodów.
GTI VI jest szybsze od GTI V w serii bo ma większą moc, jest autem nowym podczas gdy GTI V są już czasami dość nadgryzione zębem czasu i nawet gdy są sprawne mają słabszy silnik.