Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By stefdeath -  01 lip 2011, 23:46
 -------
#46916
antoś pisze:
Jedi pisze:dla mnie ciekawostką jest to, że seryjna VI objeżdza V-ke po programie.
:lol:

To, że jedna VI objechała jakąś V po sofcie (są GTI co wychodzą po sofcie na 230 koni i są takie co mają po 260) nie znaczy, że jest to regułą.

Moje stare TDI w Leonie (200KM) jeździło o 1-2 długości gorzej od GTI VI w serii (manual), a wiem jak jeździ teraz GTI V po sofcie i nie ma opcji, żeby seryjne GTI VI było od niego szybsze. Także już mam pierwszy wyjątek od Twojej reguły. :lol:

Różnice aerodynamiczne między V a VI....:D Kształt aut jest taki sam, więc wątpię, że ma to jakiś wpływ na osiągi. Sorry ale to nie jest porównanie ŻUKa z Citroenem DS tylko aut, które mają TAKĄ SAMĄ bryłę nadwozia i de facto różnią się tylko detalami.

Co do DSG trzeba pamiętać, że auto przy LC zamula chwile zanim ruszy, co oczywiście da się trochę zniwelować softem skrzyni.


Nie można oceniać które auto jest szybsze tylko i wyłącznie po filmikach z YT. Są osoby które ogarniają świetnie starty (np Lucas) i osoby które ruszają na pałę, spotkanie się takich dwóch osób może doprowadzić do błędnych wniosków co do osiągów samochodów.

GTI VI jest szybsze od GTI V w serii bo ma większą moc, jest autem nowym podczas gdy GTI V są już czasami dość nadgryzione zębem czasu i nawet gdy są sprawne mają słabszy silnik.
Co do lucasa to owszem ma on skilla wyćwiczonego jeszcze na 270konnym leonie ale w przypadku scirro i dsg to sam powiedizał mi że w dsg po prostu wciska gaz i uzyskuje te same powtarzalne czasy, które generuje dzięki skrzyni.
W manualu wszysto zależy od opanowania drivera bo nikt mi nie powie że przy 250KM można sobie beztrosko wdepnać do dechy i będzie super start z mega czasem na ćwiare.
Jak coś to bardzo chętnie zaproszę kogoś w V dgs z mocą ok 250KM na testy dsg vs manual:)
By antoś -  02 lip 2011, 0:48
 łódzkie
#46927
V GTI

Final Drive 3.94:1
1st Gear Ratio 3.36:1
2nd Gear Ratio 2.09:1
3rd Gear Ratio 1.47:1
4th Gear Ratio 1.1:1
5th Gear Ratio 0.87:1
6th Gear Ratio 0.73:1

Obrazek

Wygląda na to, że przełożenia są takie same.
Awatar użytkownika
By krz_p -  03 lip 2011, 12:03
 wielkopolskie
#46947
antoś pisze:To, że jedna VI objechała jakąś V po sofcie (są GTI co wychodzą po sofcie na 230 koni i są takie co mają po 260) nie znaczy, że jest to regułą.

Moje stare TDI w Leonie (200KM) jeździło o 1-2 długości gorzej od GTI VI w serii (manual), a wiem jak jeździ teraz GTI V po sofcie i nie ma opcji, żeby seryjne GTI VI było od niego szybsze. Także już mam pierwszy wyjątek od Twojej reguły. :lol:

GTI VI jest szybsze od GTI V w serii bo ma większą moc, jest autem nowym podczas gdy GTI V są już czasami dość nadgryzione zębem czasu i nawet gdy są sprawne mają słabszy silnik.
u mnie jest 255KM po sofcie w Compsporcie, także tych koni trochę jest
auto ma tylko 39k km przebiegu, więc nie jest nadgryzione zębem czasu
z S3 należącą do skandaloo jechałem równo do ok. 160 km/h (jak jeszcze miał serię), dopiero powyżej tej prędkości zaczynał mi nieznacznie odjeżdżać

może wcześniejszy właściciel zrobił w tej 6-tce, z którą jeździłem, cichaczem program, ale raczej w to wątpię
By rafalgti -  11 lip 2011, 23:18
 -------
#47277
Witam
Dziś miałem okazję polatac z s4 mojego kolegi seria czyli 2.7 bi-turbo 265km oraz 400nM. Ustawiliśmy się na kilka startów na warszawskiej s8 grana była zarówno rolka jak i z zatrzymanego.
Przy startach z zatrzymanego s-ka odskakiwała na 1 około 4 długości z racj rewelacyjnego 4x4 natomiast przy około 3 biegu już się zrównywaliśmy i golf zaczynał zdecydowanie odjezdzać.
Podczas rolki s4 wydawała się poprostu stać w miejscu (brany był zarówno 2 i 3 bieg), Golf poprostu odlatywał:)

Golf aktualnie ma 285km i dsg on board.

P.S. Na dniach będe miał sparing z tym samym kolegą i jego seryjnym focusie 2 RS, stwierdził że golf chodzi podobnie więc należy sprawdzić organoleptycznie:)

Pozdr
By rafalgti -  14 lip 2011, 22:58
 -------
#47451
Witam
Jestem już po sparingu z RS o którym wcześniej wspominałem, z racji aury dość deszczowej przeprowadziliśmy testy z rolki na biegach 2,3,4.
Efekt jest taki że GTI jest szybszy od seryjnego RS-a o około 2-3 długości w przedziale do 1.4km/h :D
Najwięcej zyskiwałem właśnie na 2 i 3 biegu potem już tak mocno nie odjezdzałem.

Widać że golfina lubi zdecydowanie wyższe obroty gdyż końcówka obrotów zdecydowanie była najlepsza:)

Golfina zyskiwała także sporo przy zmianie biegów, jak kolega mówił przy zmianie odskakiwałem od niego dość zauwarzalnie.

Kolejny, chyba zacny kill zaliczony :)

Pozdr
Awatar użytkownika
By krz_p -  15 lip 2011, 8:48
 wielkopolskie
#47459
rafalgti zróbcie testy jak nie będzie problemów z trakcją, i nie do 1,4zł ale do przynajmniej 2,2zł
różnicę w mocy najlepiej widać przy dużych prędkościach,
do okolicy stówki różnice są niewielkie
By rafalgti -  15 lip 2011, 8:54
 -------
#47460
Testy bedą jeszcze powtarzane, natomiast nie zgodził bym się że do 100 różnice nie wielkie gdyż właśnie w przedziale 50-140 odjerzdzałem mu najbardziej, potem też się oddalałem ale już nie tak drastycznie. Więc raczej wyścig do 200 i wiecej nic by nie zmienił :D
P.S. Brzmienie foki RS jest nieziemskie :D
Awatar użytkownika
By krz_p -  16 lip 2011, 8:38
 wielkopolskie
#47483
zmieniłby, zmienił
nie byłoby problemów z trakcją i mógłbyś zostać w tyle
różnicę w mocy aut najlepiej widać dopiero przy dużych prędkościach

jak kiedyś robiłem testy z kolegą w Type-R,e to lecieliśmy od 0,65 do 2,25zl i to ze trzy razy
By KriSSo -  16 lip 2011, 15:30
 zachodniopomorskie
#47488
krz_p pisze:zmieniłby, zmienił
Przy takich mocach obu samochodów, do 150 km/h to chyba głównie kierownik się liczy. A przy 200 km/h kierownik wiele już nie zmieni, a większa moc zapewne tak.
Do setki to można sobie 1.4 z 1.6 posprawdzać :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8