Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By Kopter -  25 wrz 2015, 8:52
 małopolskie
#193816
antoś pisze:Sprawdź szczelność dolotu. Na 32, 33 kanale sprawdź adaptacje lambdy. Powinny być w okolicach zera, jeżeli będzie sporo powyżej to znaczy, że gdzieś jest nieszczelność.

Odma w TFSI jest dwukierunkowa i to normalne, że w rurkach, dolocie itp. będzie trochę oleju.

Wyciąganie bagnetu czy odkręcanie korka oleju jest nic nie dającym testem. Tylko starzy mechanicy na tej podstawie oceniają, czy są "przedmuchy" i każą remontować silnik od razu. To normalne, że z obu tych dziur będzie dmuchało i tym się zupełnie nie przejmuj.

Sprawdź szczelność rurki, która idzie po lewej stronie silnika w podszybie. Czasami ten buczek, który jest w podszybiu się uszkadza i upuszcza ciśnienie.
Mówisz o logach dynamicznych na 32 i 33 kanale ? Postaram się to zrobić jeszcze dziś i wrzucę tutaj.

Właśnie tak mi się wydaje, że to gdzieś od noise pipe bo syczy właśnie jakby z podszybia. Trzeba demontować podszybie żeby to sprawdzić ?

Dodano po 1 minucie 28 sekundach:
vwadam pisze:
Kopter pisze:Na kompie nie mam błędów, notlaufów tez nie pokazuje. Wydaje mi się, że to ewidentnie jakaś nieszczelność w dolocie bo syczenie podczas przyspieszania staje cię coraz bardziej słyszalne. Słychać to jakby spod deski rozdzielczej bardziej od strony pasażera.
Zerkałem tam pobieżnie ale nic na pierwszy rzut oka nie widać. Przepatrzę dokładniej przy okazji czyszczenia kanałów dolotowych, jak nic nie znajdę planuje podjechać do Comsportu na diagnozę.
ok to jak możesz podziel sie informacja, pomoze mi to w diagnozie mojego overboosta :)
Jak tylko zdiagnozuje problem oczywiście się podzielę ;) Tylko jak narazie już 2tyg czekam na cześci z ASO :wall:
By antoś -  25 wrz 2015, 16:48
 łódzkie
#193885
Z tego co pamiętam to te adaptacje można sprawdzić statycznie. Robiłem to raz dawno temu.

Tak, musisz zdjąć podszybie, ale to żaden kłopot. Wycieraczki są na klucz 13, potem umiejętnie wysuń podszybie lekko je zginając do środka.

Ten buczek można zlikwidować stosując rurkę dolotową do przepustnicy z aut, które nie były w niego wyposażone. :)
By Kopter -  30 wrz 2015, 10:27
 małopolskie
#194448
Wyciągnąłem wczoraj ten buczek od noise pipe. Nie wyglądał na uszkodzony. Przytkałem do niego szczelnie usta i dmuchałem z jednej i drugiej strony i jest szczelny, powietrze nie uciekało.

Sprawdziłem też bloki pomiarowe 32 i 33 statycznie i podczas krótkiej przejażdżki. Nie robiłem logów tylko patrzyłem w ekran.

Kanał 32 Lambda sensor specified value oscyluje w okolicach 1.
Lambda sensor current value również w okolicach 1, czasem ciut więcej. Przy odjęciu gazu jak silnik schodzi z obrotów rośnie do 1.99

Kanał 33 Lambda iddle cały czas około 0,1%
Lambda Partial niezmiennie -3,1%