Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By maciej551 -  23 lis 2011, 19:03
 -------
#54970
1. Sypie się przeważnie napinacz ale jak już się rozłoży to jak wiadomo łańcuch nie jest prawidłowo napięty i też dostaje po dupie, z czasem również dochodzi wariator.
2. Na 99% jeśli kupisz napinacz w opakowaniu rouville to będzie to ori część bo widziałem że rouville mają zeszlifowane numery oem z części. Łańcucha natomiast nie jestem pewny ale chyba jedyny zamiennik to FEBI.
By korzen88 -  23 lis 2011, 20:50
 -------
#55011
stefan-16 pisze:A ja mam kilka pytań:
1) Co dokładnie się sypie łańcuch czy napinacz?? A może oba jednocześnie?? Bo może wystarczy wymienić sam napinacz lub sam łańcuch.
2) Jaka firma wykonuje łańcuch i napinacz dla VW??
Ktoś wcześniej napisał w tym wątku że mechanik mu to robił i mówił że łańcuch jest ok tylko napinacz się rozszczelnia czy jakoś tak z tego co pamiętam ale moge się mylić. Nie jestem żadnym mechanikiem i prawie w ogóle się na tym wszystkim nie znam ale tak na chłopski rozum to odgłos dieslowy jest z powodu luźnego łańcucha bo powiedzmy tam o coś lekko napiernicza idąc dalej moim chłopskim tokiem myślenia bardziej dieslowy odgłos na ciepłym silniku jest spowodowany niższymi obrotami (na zimnym ok 1.2tys na ciepłym ok 0.8 u mnie) bo na niższych obotach łańcuch chodzi wolniej i się bardziej huśta na boki (jak na zasadzie łańcucha w rowerze).

Jest troche prawdy w tym co pisze? :)
By stefan-16 -  23 lis 2011, 21:05
 -------
#55012
Właśnie jak oglądałem Zakup Kontrolowany to mechanik mówił że padają napinacze w tych silnikach. Wiadomo że jak ja mam nalatane 140000km to wymienię łańcuch i napinacz, ale jak ktoś ma ok 70tys.km to jest wydawać kasę na ten łańcuch... Zaraz pewnie dostanę zjebki że po co kombinować i jak już robić to wymieniać to i to. Ale skoro to wina samego napinacza to czy VW nie wprowadził jakiejś lepszej nowszej wersji??
By stefdeath -  23 lis 2011, 22:49
 -------
#55030
Volkswagen ogólnie sobie nie radzi jeśli chodzi o łańcuchy i napinacze czego przykładem są najnowsze silniki tsi. Nawet jeśli się pojawiła jakaś poprawiona wersja to wszyscy, którzy udzielali się w tym temacie i wymienili to w tym roku mają zapewne najświeższą wersję poprawioną bądź nie.
Moim zdaniem temat jest do zamknięcia bo wszystko zostało już powiedziane i dalsze roztrząsanie tego czy wymienić sam napinacz, wariator a może sam łańcuch, który kosztuje 230zł to czyste bicie piany.
By stefan-16 -  24 lis 2011, 8:39
 -------
#55052
Jezeli wydzanie ponad 200zl tylko dla tego ze ktos napisal tak na forum to gratuluje :) a przykladem tego byl wymiana szklanki pompy paliwa gdzie w wiekszosci przypadkow byla nie potrzebna.
By stefdeath -  24 lis 2011, 9:02
 -------
#55054
stefan-16 pisze:Jezeli wydzanie ponad 200zl tylko dla tego ze ktos napisal tak na forum to gratuluje :) a przykladem tego byl wymiana szklanki pompy paliwa gdzie w wiekszosci przypadkow byla nie potrzebna.
Ale o co ci chodzi? Przecież nikt tutaj nikogo nie zmusza do wymiany. Od diagnozy są mechanicy, którzy są w stanie stwierdzić w jakim stanie jest łańcuch. A wszystkie sugestie opisane w tym temacie mają tylko pomóc - są dokładnie opisane objawy, elementy które się psują i konsekwencje.
Jedni chuchają na zimne i chcą mieć wszystko zawsze tip top a inni ryzykują dla 200zł- każdy robi jak uważa :P
By stefan-16 -  24 lis 2011, 9:10
 -------
#55056
Dokladnie kazdy zrobi jak uwaza :) a ja sie chcialem dowiedziec gdzie dokladnie lezy problem. Np nie wiem czy VW poradzil sobie z PCV natomiast jest tuner ktory wypuszcza ten zawor w zmienionej budowie. Ale to rozmowa na inny temat. Koniec bicia offtopa. Z tematu wynika ze sypie sie napinasz co niszczy lancuch a pozniej wario.
Awatar użytkownika
By Tadek -  20 sie 2012, 23:03
 zachodniopomorskie
#79926
odświeżę temat z prośba do posiadaczy etki ;)

prosił bym o podanie numerów części do silnika BPY 2006

łańcuch, napinacz i co tam jeszcze potrzeba ;)

z góry dziękować


p.s jak będzie potrzebny numer VIN to podam
By kwiatek181 -  30 sie 2012, 13:54
 -------
#80652
Tadek pisze:odświeżę temat z prośba do posiadaczy etki ;)

prosił bym o podanie numerów części do silnika BPY 2006

łańcuch, napinacz i co tam jeszcze potrzeba ;)

z góry dziękować


p.s jak będzie potrzebny numer VIN to podam
Ja też podłączam się pod prośbę kolegi Tadek :)
By matika3 -  23 wrz 2012, 11:14
 -------
#82785
witam ja robie tylko silnik benzynowe fsi sam wymianialem jest duży problem z odkręceniem stożkowej śruby wariatora
sam wariator da sie zregenerowac ponizej zdjecia z relacji wymiany napiancza i lancucha napinacz kosztuje 200 lancuszek 130 zl
wariator jak wiecie 1700 ale nie jest koneiczna jego wymiana po wymianie slychac tylko cykanie pompki

przed wymiana
http://www.abload.de/img/przed_800x600oasss.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
po
http://www.abload.de/img/dscf9438_800x600c9s1u.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.abload.de/img/dscf9439_800x600srsz7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

jak by co to pisac to wymienimy fachowo
By mich_10 -  05 paź 2012, 15:30
 mazowieckie
#84003
odświeżę temat z prośba do posiadaczy etki ;)

prosił bym o podanie numerów części do silnika AXX 2005 r

łańcuch, napinacz i co tam jeszcze potrzeba domyślam się po przenanalizowaniu całego wątku że jakieś śrubki i uszczelniacz

z góry dziękuję i wiem że nie trochę pytanie nie w tym temacie jak vin będzie potrzebny to podam czekam na odp bo nie mogę spać przez to :(
By stefdeath -  05 paź 2012, 16:49
 -------
#84017
mich_10 pisze:odświeżę temat z prośba do posiadaczy etki ;)

prosił bym o podanie numerów części do silnika AXX 2005 r

łańcuch, napinacz i co tam jeszcze potrzeba domyślam się po przenanalizowaniu całego wątku że jakieś śrubki i uszczelniacz

z góry dziękuję i wiem że nie trochę pytanie nie w tym temacie jak vin będzie potrzebny to podam czekam na odp bo nie mogę spać przez to :(
analizowałeś niby cały wątek a nie zauważyłeś że na 2 stronie tematu wklejałem link do screena z ETKi z numerami wszystkich części...
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 18