Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By stefan-16 -  05 cze 2011, 16:34
 -------
#45449
Witam, zastanawiam się jaki rozrząd polecanie do GTI. Ten z ASO czy jakiś zamiennik?? Oraz jak się ma seryjny rozrząd do silnika po wirusie??
By maciej551 -  05 cze 2011, 16:59
 -------
#45455
Haha :) mamy podobne przebiegi więc widze że również podobne problemy :)
Dziś właśnie oglądałem na allegro zestawy rozrządów. Można kupić ori w pudełkach serwisowych za 490 zł bez pompy wody, a pompą koło 650 wyjdzie. Reuville cały komplet kosztuje podobnie ( kwestia +- 50 zł)
Co do tego jak po virusie się zachowuje nie wiem ale też chętnie wysłucham podpowiedzi.
By stefdeath -  07 cze 2011, 11:28
 -------
#45587
Ja też mam podobne dylematycowy :) jednakpolekturze internetu wiem, że najlepiej zakładać ori zestaw. Zastanawiam się tylko czy nie odżałować kasy i nie zrobić tego w aso. Jakby kiedyś coś strzeliło i wydupczyło pół silnika to ciekawe czy VW poczułby się do odpowiedzialności skoro wszystko było robione u nich...W przypadku zakładania w nieautoryzowanym zakładzie to na bank jest się zdanym na siebie.
By stefan-16 -  07 cze 2011, 12:51
 -------
#45591
Tylko jakie koszta wymiany w ASO oraz czy w GTI 200KM jest ten sam rozrząd co w Edition30 czy też w S3?? Czy są różne??
By bastianek1 -  07 cze 2011, 14:44
 -------
#45594
Ja zmienilem na taki w ori pudelkach, zrobilem na tym jakies 25-30tys km i jest wszystko OK, bez pompy wody, bo mialem w jeszcze w dobrym stanie.
By korzen88 -  07 cze 2011, 15:46
 -------
#45600
stefdeath pisze:Ja też mam podobne dylematycowy :) jednakpolekturze internetu wiem, że najlepiej zakładać ori zestaw. Zastanawiam się tylko czy nie odżałować kasy i nie zrobić tego w aso. Jakby kiedyś coś strzeliło i wydupczyło pół silnika to ciekawe czy VW poczułby się do odpowiedzialności skoro wszystko było robione u nich...W przypadku zakładania w nieautoryzowanym zakładzie to na bank jest się zdanym na siebie.
Jak wymieniałem osłonke przegłubu półośki w ASO to dali mi gwarancje na tą część wiec jestem przekonany że jak wymienasz u nich rozrząd dostajesz gwarancje natomiast niepamietam na jaki okres ale chyba na 2 lata w przypadku tej osłonki (w przypadku rozrządu nie wiem jak długo ale pewnie nawe jeszcze dłużej)

Pytanie do wszystkich: po jakim przebiegu wymieniacie rozrząd? (w książce pisze że po 180tys. o zgrozo) :oops:
By stefdeath -  08 cze 2011, 0:25
 -------
#45637
stefan-16 pisze:Tylko jakie koszta wymiany w ASO oraz czy w GTI 200KM jest ten sam rozrząd co w Edition30 czy też w S3?? Czy są różne??
W asopowiedzielimi 1600zł z pompą wody ze wszystkim. Wiadomo, że na ori pudełkach albo i na zamiennikach można przejechać i 100tys. ale można trafić na jakiś wadliwy i strzeli szybciej. Ja chyba będę chuchał na zimne dopłacę kilka stówek i zrobię w aso zwłaszcza, że auto ciągle mam tam serwisowane.
W książce podają, że wymiana po 180tys. i prawdopodobnie tyle by ten pasek wytrzymał bo jak już pisałem w innym temacie- na pierwszy montaż do gti wsadzali CONTI HSN-POWER® - specjalny wzmacniany pasek z kauczuku i kordami z włókien szklanych + w tfsi zastosowano owalne koło rozrządu CTC (crankshaft torsionals cancellation) na wale korbowym, które ma redukować naprężenia na pasku. No ale ja dla świętego spokoju postanowiłem jedak wymienić przy przebiegu 90 tys.
By Piotr W -  20 cze 2011, 20:58
 dolnośląskie
#46306
przeklejone z tematu "gti mało mocy"

171400 km

jestem po wymianie uff 8)
Przy okazji wymienili mi kółko pasowe od alternatora, bo się zacinało / wymiana wyeliminowała mi ten dźwięk
"rzężenia" o którym pisałem po zakupie auta sądząc, że to dwu masa :roll:

w ASO robocizna 750zl
ja płaciłem w RS Serwis Wrocław z 2 letnią gwarancją 470zł (rozrząd do kontroli po 45 tyś.)
za kpl ori części wprost od kulczyk tr. z pompą wody, którą musiałem zwróci by była atrakcyjna cena dałem 800zł
By stefan-16 -  01 mar 2012, 20:35
 -------
#64184
stefdeath pisze:
stefan-16 pisze:
W książce podają, że wymiana po 180tys. i prawdopodobnie tyle by ten pasek wytrzymał bo jak już pisałem w innym temacie- na pierwszy montaż do gti wsadzali CONTI HSN-POWER® - specjalny wzmacniany pasek z kauczuku i kordami z włókien szklanych + w tfsi zastosowano owalne koło rozrządu CTC (crankshaft torsionals cancellation) na wale korbowym, które ma redukować naprężenia na pasku. No ale ja dla świętego spokoju postanowiłem jedak wymienić przy przebiegu 90 tys.

Czy jak kupię pasek w necie firmy Contitech to jest ten sam co wsadzali w fabryce czy nie??
By stefan-16 -  04 mar 2012, 12:54
 -------
#64397
Byłe wczoraj w ASO i powiedzieli że przy wymianie rozrządu wymienia się też to koło co napędza alternator i klimę oraz ten pasek. Też wymienialiście??
By stefdeath -  04 mar 2012, 15:11
 -------
#64405
No u mnie był na bank wymieniany pasek wieloklinowy ale o kole alternatora nic nie wiem. Na fakturze mam wpisany cały zestaw naprawczy do rozrządu i powiedzieli mi że tam jest pasek rozrządu, wieloklin. Ale całkiem możliwe, że to koło też tam jest bo po 15% zniżce zabuliłem aż 1750zł za zestaw do rozrządu, uszczelniacz wału, płyn G12 i pompę wody. Troch drogo :(
Awatar użytkownika
By krz_p -  06 mar 2012, 21:57
 wielkopolskie
#64664
Po ilu latach trzeba zmienić rozrząd?
Bo u mnie to raczej ze starości trzeba będzie go zmienić niż ze względu na przebieg.