Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By maciey37 -  24 lip 2011, 17:52
#47683
witam
poziom oleju zwiekszyl sie troche,samochod chodzi normalnie.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2011, 8:34 przez maciey37, łącznie zmieniany 1 raz.
By murasik -  24 lip 2011, 23:37
 -------
#47692
niestety mam wrażenie że możesz mieć walniętą uszczelkę pod głowicą
Awatar użytkownika
By leszek158 -  25 lip 2011, 10:13
 lubelskie
#47699
murasik pisze:niestety mam wrażenie że możesz mieć walniętą uszczelkę pod głowicą
Wtedy następuje obniżenie poziomu płynu chodniczego w układzie i też "oleju przybywa", całkiem możliwe, że może być walnięta uszczelka pod głowicą.
By maciey37 -  25 lip 2011, 12:15
#47703
plynu w zbiorniczku nie ubywa,nie ma żadnych pęcherzykow powietrza,nie dymi z wydechu,temperatura 90 stopni,
Ostatnio zmieniony 20 paź 2011, 8:35 przez maciey37, łącznie zmieniany 1 raz.
By stefdeath -  25 lip 2011, 12:55
 -------
#47706
A może po prostu często jeździsz autem na krótkich odcinkach na niedogrzanym silniku? Bo to typowy objaw skoro płyn nie ubywa. Spróbuj raz na jakiś czas przeganiać auto w trasie żeby benzyna mogła sobie odparować. Oczywiście wcześniej olej bym wymienił bo skoro przybyło ci go ponad maks to nie będzie zapewniał odpowiedniego smarowania silnika;/
By maciey37 -  25 lip 2011, 13:38
#47707
jeżdze na krótkich odcinkach ,ale temperatura jest 90 stopni.
jak odkrecam zaraz po jezdzie korek od wlewu oleju to leci lekki bialy dymek czy to normalne?
By stefdeath -  25 lip 2011, 16:59
 -------
#47715
Pytanie czy silnik zagrzewa się dopiero jak kończysz jazdę czy jedziesz na tyle długo że da rade pochodzić rozgrzany. Jeśli robisz np odcinki 6-8km do pracy i potem z powrotem do domu to raczej to by było przyczyną- producenci aut zalecają częstsza wymianę oleju w autach jeżdżących tylko po mieście i na krótkich dystansach.
Masz na tyle niski przebieg że wykluczyłbym pierścienie. Może wtrysk leje albo jakiś czujnik temperatury padł. Ja bym nie panikował, zmienił olej i pojeździł trochę na dłuższych dystansach i poobserwował czy poziom się podniesie.
Ten lekki dymek to raczej normalka- opary oleju gorzej jakby to były jakieś mocne przedmuchy, śmierdziały spalinami czy coś.
By maciey37 -  25 lip 2011, 20:01
#47719
olej wymienialem tydzien temu i nie wiem czy mi za duzo go nie wlali bo wyszlo 5,3 litra ,ale i tak nie powinien pachniec benzyną.Poza tym wlali mobil 1 5W50 to dobry olej do tego samochodu?
By korzen88 -  25 lip 2011, 22:56
 -------
#47733
maciey37 pisze:olej wymienialem tydzien temu i nie wiem czy mi za duzo go nie wlali bo wyszlo 5,3 litra ,ale i tak nie powinien pachniec benzyną.Poza tym wlali mobil 1 5W50 to dobry olej do tego samochodu?

Nie powinno się wlewać 5W30 przypadkiem? Jaką norme ma ten Twój mobil 1 5w50? Powinna być norma 504 507 chyba do gti z tego co pamiętam. Srednio wchodzi 4.6litra ale nie wiem jaka jest ilość pomiędzy min i max, w każdym razie dość sporo wlali.
A ile Ci pali?
By maciey37 -  26 lip 2011, 8:24
#47739
pali normalnie miasto 10-13,trasa 8-10.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2011, 8:35 przez maciey37, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By krz_p -  26 lip 2011, 12:36
 wielkopolskie
#47753
maciey37 pisze:olej wymienialem tydzien temu i nie wiem czy mi za duzo go nie wlali bo wyszlo 5,3 litra ,ale i tak nie powinien pachniec benzyną.Poza tym wlali mobil 1 5W50 to dobry olej do tego samochodu?
powinno wejść 4,6l jak wlali ci 5,3l to dlatego masz za dużo oleju
sam jeżdżę dużo na krótkich odcinkach i u mnie oleju nie przybywa
mobil 1 5W50 nie nadaje się do 2.0TFSI
olej musi mieć aprobatę VW 502.00 lub 504.00
By speedbass -  26 lip 2011, 15:34
 pomorskie
#47764
krz_p pisze:
maciey37 pisze:olej wymienialem tydzien temu i nie wiem czy mi za duzo go nie wlali bo wyszlo 5,3 litra ,ale i tak nie powinien pachniec benzyną.Poza tym wlali mobil 1 5W50 to dobry olej do tego samochodu?
powinno wejść 4,6l jak wlali ci 5,3l to dlatego masz za dużo oleju
sam jeżdżę dużo na krótkich odcinkach i u mnie oleju nie przybywa
mobil 1 5W50 nie nadaje się do 2.0TFSI
olej musi mieć aprobatę VW 502.00 lub 504.00
jeśli chodzi o Motul 300V competition 15W 50 to wg opisów i opinii on przekracza jakiekolwiek normy i jest ok, nikt się go mocno w VW nie czepia (o ASO nie mówiąc :shock: ) można nim spokojnie jeździć (przynajmniej tak sugerowali panowie z VTG w 2007 roku - w oparciu o co nie wiem, może chęć sprzedaży), sam nim zrobiłem ponad 20 tyś km - przetestowałem jakby co, bo mało ktoś konkretnie na necie o tym pisze co i jak z tymi olejami, więc w praniu i we wnioskach mi wyszło, że olej ten 300V:
1) polecany do wysilonego silnika (pojęcie względne, dla niektórych 300+ z 2l to nie dużo :wink: )
2) polecany tam gdzie często zmienia się olej/częściej niż 15 tyś (10 tyś to zwykły wymieniają ale 6-8 tyś najlepiej - po upalaniu częściej nawet i nawet co pół roku),
3) użytkowane auto bez niskich temp w zimie (jednak rozruch ciężki przy tej normie w mrozy - zimą do tej pory nim nie jeździłem)
4) i dla świadomości użytkowania, że jest zalany dobry sportowy olej (może subiektywnie wydawać się ciut sprawniejsze autko - nieprzeliczalne wrażenia ala tylni tłumik :wink: ) czyli przerost formy nad treścią :oops:
sam się przekonałem j/w :roll:
a potem był Motul 300V Power 5W 40 przez następne dwa sezony i spuszczany z silnika też był w dobrej kondycji :D jak i tamten :D
:arrow: teraz mam Motul Specyfic 504 507 5W 30 dla świętego spokoju i za sugestią CS by jeździć w całym sezonie i żadnych różnic nie widzę w mocy i pracy silnika :!: przy normalnej jeździe i szybszej :wink:
a to co piszą koledzy jest pewne, że olej "500 coś tam" spełnia normy i ma się dlatego psychiczny spokój, że zdrowiej dla silnika tFSI w VW nie można...
choć jedni mówią że te normy dotyczą zbierających się nagarów w silniku inni czystości wtrysków a drudzy w trosce flirtów w układzie wydechowych (w dieslu) :? :wink: ;
więc moim zdaniem do normalnej jazdy po bułki/czasem cegła nie ma co się silić i można kupić specyfic, lepiej częściej wymienić, cena ta sama bądź niższa nawet
zresztą jak się chce jest też specyfic z normą 5W 40
są tacy na zachodzie co używają Motul 8100 x-cess czy inny

sorki za OT,
:arrow: wątek o olejach w TFSI jest, ale jak ma pomóc koledze to trochę się wysiliłem :wink:
:arrow: :arrow: baniak 5l wystarcza i jeszcze oleju zostaje, wiec kto ci wlał tyle :shock: ?
:arrow: :arrow: :arrow: ten olej że taki a nie inny przy zdrowym silniku nie ma nic do rzeczy :!: :!:
By korzen88 -  26 lip 2011, 18:36
 -------
#47769
Wracając do tematu :D najlepiej podjedz do aso na komputer niech sprawdzą dawke paliwa może górna granica jest przekroczona i silnik nie spala do końca benzyny, może jakiś inny błąd wyskoczy może przepływomierz jest walnięty, na dobrą sprawe możemy sobie tutaj gdybać przyczyn może być kilkanaście albo i więcej. Podjedz na komputer, gorzej bedzie jak nic nie wyskoczy na kompie, to wtedy bym wymienił olej na Twoim miejscu wlał tyle ile się powinno wlać 4,6litra 5W30 norma 504, 507 i jak sytuacja się powtórzy i pokaże Ci maksa po jakimś czasie no to już nie mam pomysłów :(
By maciey37 -  26 lip 2011, 19:57
#47771
pojechalem dzis spuscili mi mam pojezdzic pare dni i zobaczyc czy sie zwieksza w przyszlym tyg zmienie na 5w30
By rene -  04 lis 2012, 17:54
 -------
#86128
Witam wszystkich.
Jestem tutaj nowy, jako szczęśliwy posiadacz MK5 GTI.
Autko kupiłem w zeszłym tygodniu i zauważyłem że strasznie dużo benzyny ma w oleju. Na początku sprawdziłem tylko stan i było ok ale jakoś ominąłem zapach. Przebieg jest 100 tys., auto pali normalnie, brak błędów w silniku, spaliny w normie. Chce zmienić popychacz pompy wtryskowej, ale nie słyszałem żeby tamtędy komuś ciekła benzyna do silnika. Potem wymiana oleju. Na razie auto stoi i nie ruszane. Niestety brak historii auta. Nie chce od razu dawać wymieniać uszczelki po głowicą.
Pozdrawiam