Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By kubae -  04 wrz 2011, 15:21
 -------
#49292
Witam, posiadam Golfa GTI DSG z 2008. r. Mam problem z ruszaniem, lecz zaczyna sie on dopiero gdy silnik sie rozgrzeje, gdy jest zimny, ten problem jest nieodczuwalny lub tez malo odczuwalny. Sprawa wyglada tak, ze gdy trzymam auto przykladowo w korku na hamulcu, gdy chce ruszyc puszczam hamulec, auto delikatnie rusza, po czym gwaltownie i dosc mocno szarpie do przodu (jakby mial zgasnac) i pozniej juz znow powoli sie toczy (wszystko bez dotykania gazu). Natomiast ruszanie z gazem tez jest malo komfortowe, Golf czesto 'skacze' , dzieje sie to tylko przy ruszaniu, na dalszych biegach nic nie szarpie, nie trzesie sie itd, dsg wrzuca jak i redukuje biegi plynnie, prosze pomozcie :) dodam ze golf jest seryjny.
By murasik -  04 wrz 2011, 20:02
 -------
#49297
edition30 pisze:taki "urok" DSG :)
nie upierałbym się przy tym stwierdzeniu. Też mam DSG i takie zjawisko nie występuje. Jak puszczę hamulec auto się toczy bez jakichś dziwnych szarpnięć. Sprawdź czy nie masz jakichś błędów związanych ze skrzynią ewentualnie z układem zapłonowym.
By TMQ -  04 wrz 2011, 22:12
 -------
#49308
To nie jest normalne zjawisko. Trzeba by było zrobić sprawdzenie poziomu oleju oraz adaptację skrzyni biegów z jednoczesnym sprawdzeniem aktualności oprogramowania owej skrzyni. Jeśli nie znasz ludzi którzy się tym zajmą najlepiej wybrać jakieś dobre ASO i tam z tym pojechać bo sam nic z tym nie zrobisz. Jeśli to nie pomorze to serwisowo mechatronik do wymiany lub na własną rękę naprawa u "speców".
By krisv -  05 wrz 2011, 17:33
 mazowieckie
#49350
kubae pisze:Witam, posiadam Golfa GTI DSG z 2008. r. Mam problem z ruszaniem, lecz zaczyna sie on dopiero gdy silnik sie rozgrzeje, gdy jest zimny, ten problem jest nieodczuwalny lub tez malo odczuwalny. Sprawa wyglada tak, ze gdy trzymam auto przykladowo w korku na hamulcu, gdy chce ruszyc puszczam hamulec, auto delikatnie rusza, po czym gwaltownie i dosc mocno szarpie do przodu (jakby mial zgasnac) i pozniej juz znow powoli sie toczy (wszystko bez dotykania gazu). Natomiast ruszanie z gazem tez jest malo komfortowe, Golf czesto 'skacze' , dzieje sie to tylko przy ruszaniu, na dalszych biegach nic nie szarpie, nie trzesie sie itd, dsg wrzuca jak i redukuje biegi plynnie, prosze pomozcie :) dodam ze golf jest seryjny.

Tzw szarpanie ktore u ciebie ma miejsce to efekt niesprawnego mechatronica ( urzadzenie sterujace skrzynia biegow ). Jednym slowem ktos nie wymienil oleju w skrzyni biegow ( nalezy go wymieniac co 60 tys ) a nawet wczesniej. W aso sie jedynie dowiesz ze mechatronic jest zwalony i zaleznie od wersji to koszt od 4-8 tys. Troche taniej jak stary mechatronik im oddasz. Sa magowie od dsg i za cos rzedu 1 tys naprawia owa usterke.
By kubae -  05 wrz 2011, 18:34
 -------
#49352
z tym, ze mam 23tys przebiegu na liczniku a podejrzewany to max. 50tys

komputer teraz pokazal blad czujnika polozenia walu, moze to byc z tym zwiazane ?
By pszczolek -  05 wrz 2011, 18:41
 mazowieckie
#49353
oczywiscie ze tak :)
Najpierw trzeba usunac wszelkie widoczne usterki a dopiero pozniej sie domyslac co jest nie tak jezeli nie przyniesie naprawa oczekiwanego skutku :)
By krisv -  05 wrz 2011, 20:44
 mazowieckie
#49364
kubae pisze:z tym, ze mam 23tys przebiegu na liczniku a podejrzewany to max. 50tys

komputer teraz pokazal blad czujnika polozenia walu, moze to byc z tym zwiazane ?
A widzisz postawilem pochopna diagnoze:P Podepnij pod vaga i zwyczaj bledy itp.

Najpierw zdemontuj czujnik i go przeczysc :)
By kubae -  06 paź 2011, 2:45
 -------
#50841
czujnik polozenia walka rozrzadu wymienilem i na kompie juz sie nie pojawia, lecz szarpanie nadal wystepuje, natomiast teraz wyskoczyla ikonka check engine, podlaczylem pod komputer i troszke tego sie nazbieralo, najwazniejszy blad to sonda lambda - zbyt bogata mieszanka, on spowodowal zaswiecenie lampki i tu wstepna diagnoza poszla aby wymienic sonde, nizej zamieszcze liste bledow, moze ktos bedzie potrafil zdiagnozowac co sie dzieje bo chyba wszystko zwiazane jest z ukladem paliwowym ... prosze o pomoc :)

SAE P0191 :21 Czujnik ciśnienia paliwa Niewiarygodny sygnał Gorna granica przekroczona Lamp OFF sporadyczny

SAE P1643 :21 Pamiec usterek centralnego ukladu elektronicznego nalezy odczytac Gorna granica przekroczona Lamp OFF sporadyczny

SAE P0137 :22 Rzad 1, sonda 2 Napiecie za niskie Dolna granica przekroczona Lamp OFF sporadyczny

SAE P2196 :A4 Sonda lambda 1, rzad 1 Sygnal mieszanki za bogatej Brak sygnalu/komunikacji Lamp ON sporadyczny

SAE P1531 :24 przestawiania walka rozrzadu Przerwa Brak sygnalu/komunikacji Lamp OFF sporadyczny
Awatar użytkownika
By Rafit -  23 mar 2015, 15:48
 pomorskie
#171069
Mam ten sam objaw. Auto ma 41000km...
Szarpie na 1 biegu przy ruszaniu, przy kolejnych biegach zmiana jest tak płynna, że nie jest odczuwalna.

Zrobiłem adaptację skrzyni i to nie pomogło.

Zastanawiam się teraz czy wymienić olej, czy iść w mechatronikę od razu?

SKRZYNIA: KPU