Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By stefdeath -  27 wrz 2011, 12:52
 -------
#50454
Cześć
Od dłuższego czasu zastanawiam się nad zmianą auta na wersję z DSG. A, że wczoraj żona przytarła tylny błotnik o słup w garażu i nie chce mi się bawić w naprawianie tego z własnej kieszeni, chyba nadszedł czas na rozstanie z moim pieszczochem :( no ale do rzeczy.
Wszędzie się czyta jaka to nie fajna skrzynia itp.
Więc chciałbym zapytać:
1. jakie wady ma ta skrzynia- np. gdzieś czytałem, że głupieje jak się na przemian chce szybko zwolnić i zaraz mocno przyśpieszyć?
2.Czy są jakieś typowe usterki i ile kosztuje ich naprawa.
3.Na co zwrócić uwagę przy kupnie używanego gti z taką skrzynią-są jakieś typowe objawy usterek?
Awatar użytkownika
By krz_p -  27 wrz 2011, 13:09
 wielkopolskie
#50456
Ad. 2
Pada chyba mechatronika w skrzyni co jest sporym wydatkiem.

Ad. 3
Na to samo co w każdym aucie + czy był i jak często zmieniany olej w DSG
By tommmy -  27 wrz 2011, 15:15
 -------
#50461
umow sie na jazde probna i wszystko bedziesz wiedzial :)
zeby wpelni wykorzystac walory skrzyni trzeba nauczyc sie z nia jezdzic :wink:
Awatar użytkownika
By Krzycho -  29 wrz 2011, 0:02
 małopolskie
#50547
podczas oględzin rozgrzej dobrze auto i ruszaj nim delikatnie jak zacznie szarpać to odpuść sobie... ja tam sobie bardzo chwale moja skrzynie DSG :)
By stefdeath -  29 wrz 2011, 21:01
 -------
#50598
ja się zastanawiam tylko czy można przyjąć że awaryjność dsg jest na poziomie manuala- przyjmując że oba są dobrze traktowane.
By TMQ -  30 wrz 2011, 20:16
 -------
#50641
Co do wad usterek to po pierwsze jak będziesz sprawdzał auto z DSG musi być w pełni rozgrzane.
1.Przełączasz dźwignię trybu pracy skrzyni i sprawdzasz czy przy przejściach autem nie szarpie
2.Ruszasz autem delikatnie i stopniowo rozpędzasz zwracając uwagę na wszelkie szarpnięcia
3.Powolne hamowanie tak jak w ruchu miejskim przed światłami - zwracasz szczególną uwagę czy w ostatniej fazie przed zatrzymaniem skrzynia nie szapie
4. Ostrzejsza jazda sprawdzasz zmiany pod obciążeniem , ruszasz ostrzej sprawdzasz czy nie pojawia się gwałtowne uderzenie

To w sumie na tyle jeśli chodzi o DSG. Jeśli chodzi o awaryjność (pracuje w ASO VW) to naprawy skrzyń układają się w proporcji 1/3 manuale 2/3 DSG. Z tym że traktuje DSG jako ogół we wszystkich modelach . Z doświadczenia widzę że DSG w mkv GTI dają radę i nie ma wielu awarii. Twoim głównym wrogiem będą właśnie szarpania itd. Jeśli się pojawią do wymiany zwykle jest mechatronika skrzyni a to są koszta. Manuala naprawisz lub wymienisz taniej. Osobna kwestia to indywidualne podejście do tematu jazdy samochodem. Tak jak ktoś napisał z DSG trzeba się nauczyć jeździć żeby wykorzystać jej potencjał.Mi osobiście praca DSG w mkV GTI nie odpowiada, faktycznie zmiana biegu pod obciążeniem jest nieporównywalnie lepsza od manuala ale manual daje większą kontrolę na autem, DSG nie zawsze zrobi to co byś chciał i wtedy kiedy chcesz ale to jest kwestia indywidualnych preferencji bo np mk VI GTI bym brał tylko z DSG.
By korzen88 -  01 paź 2011, 17:21
 -------
#50662
TMQ pisze:Co do wad usterek to po pierwsze jak będziesz sprawdzał auto z DSG musi być w pełni rozgrzane.
1.Przełączasz dźwignię trybu pracy skrzyni i sprawdzasz czy przy przejściach autem nie szarpie
2.Ruszasz autem delikatnie i stopniowo rozpędzasz zwracając uwagę na wszelkie szarpnięcia
3.Powolne hamowanie tak jak w ruchu miejskim przed światłami - zwracasz szczególną uwagę czy w ostatniej fazie przed zatrzymaniem skrzynia nie szapie
4. Ostrzejsza jazda sprawdzasz zmiany pod obciążeniem , ruszasz ostrzej sprawdzasz czy nie pojawia się gwałtowne uderzenie

To w sumie na tyle jeśli chodzi o DSG. Jeśli chodzi o awaryjność (pracuje w ASO VW) to naprawy skrzyń układają się w proporcji 1/3 manuale 2/3 DSG. Z tym że traktuje DSG jako ogół we wszystkich modelach . Z doświadczenia widzę że DSG w mkv GTI dają radę i nie ma wielu awarii. Twoim głównym wrogiem będą właśnie szarpania itd. Jeśli się pojawią do wymiany zwykle jest mechatronika skrzyni a to są koszta. Manuala naprawisz lub wymienisz taniej. Osobna kwestia to indywidualne podejście do tematu jazdy samochodem. Tak jak ktoś napisał z DSG trzeba się nauczyć jeździć żeby wykorzystać jej potencjał.Mi osobiście praca DSG w mkV GTI nie odpowiada, faktycznie zmiana biegu pod obciążeniem jest nieporównywalnie lepsza od manuala ale manual daje większą kontrolę na autem, DSG nie zawsze zrobi to co byś chciał i wtedy kiedy chcesz ale to jest kwestia indywidualnych preferencji bo np mk VI GTI bym brał tylko z DSG.

Czym się różni DSG z gti mk5 od DSG z gti mk6?
By TMQ -  01 paź 2011, 18:32
 -------
#50664
Mechanicznie jeszcze nie wiem bo nie naprawialiśmy a nie dotarł do mnie jeszcze biuletyn techniczny dotyczący tego modelu. Moja opinia wynika tylko z jazd próbnych. W GTI mkVI DSG pracuje rewelacyjnie.
By furbs -  03 paź 2011, 8:32
 -------
#50711
A nie przypadkiem tym, że w MK5 prawie wszystkie to 6-biegowe DSG (chociaż są rodzynki z końcówki produkcji z 7-biegowymi) a w MK6 6-biegowej już nie spotkasz - same 7-biegowe. Co do samej jazdy to się nie wypowiem bo 7-biegowym nie jeździłem, ale serwisowo 7 jest zajefajna bo nie wymienia się w niej oleju co 60tys km jak w 6.
By stefdeath -  03 paź 2011, 9:40
 -------
#50715
furbs pisze:A nie przypadkiem tym, że w MK5 prawie wszystkie to 6-biegowe DSG (chociaż są rodzynki z końcówki produkcji z 7-biegowymi) a w MK6 6-biegowej już nie spotkasz - same 7-biegowe. Co do samej jazdy to się nie wypowiem bo 7-biegowym nie jeździłem, ale serwisowo 7 jest zajefajna bo nie wymienia się w niej oleju co 60tys km jak w 6.
Z tego co wiem to 7 biegowe DSG nie są przystosowane do dużych mocy i są tylko dla wersji 1.4-1.8. W VI GTI i w Rce jest 6 biegowe DSG.
By korzen88 -  03 paź 2011, 10:46
 -------
#50716
stefdeath pisze:
furbs pisze:A nie przypadkiem tym, że w MK5 prawie wszystkie to 6-biegowe DSG (chociaż są rodzynki z końcówki produkcji z 7-biegowymi) a w MK6 6-biegowej już nie spotkasz - same 7-biegowe. Co do samej jazdy to się nie wypowiem bo 7-biegowym nie jeździłem, ale serwisowo 7 jest zajefajna bo nie wymienia się w niej oleju co 60tys km jak w 6.
Z tego co wiem to 7 biegowe DSG nie są przystosowane do dużych mocy i są tylko dla wersji 1.4-1.8. W VI GTI i w Rce jest 6 biegowe DSG.
Dokładnie, w gti mk6 jest 6stopniowa dsg http://www.volkswagen.pl/modele/golf_fa ... echniczne/" onclick="window.open(this.href);return false;
By skandaloo -  04 paź 2011, 10:49
 mazowieckie
#50748
stefdeath pisze:
furbs pisze:A nie przypadkiem tym, że w MK5 prawie wszystkie to 6-biegowe DSG (chociaż są rodzynki z końcówki produkcji z 7-biegowymi) a w MK6 6-biegowej już nie spotkasz - same 7-biegowe. Co do samej jazdy to się nie wypowiem bo 7-biegowym nie jeździłem, ale serwisowo 7 jest zajefajna bo nie wymienia się w niej oleju co 60tys km jak w 6.
Z tego co wiem to 7 biegowe DSG nie są przystosowane do dużych mocy i są tylko dla wersji 1.4-1.8. W VI GTI i w Rce jest 6 biegowe DSG.
w RS3 jest 7-biegowe DSG, w 6 GTI oraz R 6-biegowe
By stefdeath -  04 paź 2011, 14:57
 -------
#50760
skandaloo pisze:
stefdeath pisze:
furbs pisze:A nie przypadkiem tym, że w MK5 prawie wszystkie to 6-biegowe DSG (chociaż są rodzynki z końcówki produkcji z 7-biegowymi) a w MK6 6-biegowej już nie spotkasz - same 7-biegowe. Co do samej jazdy to się nie wypowiem bo 7-biegowym nie jeździłem, ale serwisowo 7 jest zajefajna bo nie wymienia się w niej oleju co 60tys km jak w 6.
Z tego co wiem to 7 biegowe DSG nie są przystosowane do dużych mocy i są tylko dla wersji 1.4-1.8. W VI GTI i w Rce jest 6 biegowe DSG.
w RS3 jest 7-biegowe DSG, w 6 GTI oraz R 6-biegowe
No tak ale to jest najnowszy S-tronic audi, który konstrukcyjnie nieco się różni od volkswagenowskiego DSG, chociaż ogólna zasada jest taka sama. Ja pisząc o tych 7 biegowych dsg z golfa albo np leona miałem na myśli DQ200 z suchymi sprzęgłami wyłącznie do napędu fwd i momentem nieprzekraczającym 250nm.
By CompSport -  13 paź 2011, 0:45
 -------
#51311
DSG w GTI MK5 i MK6 niczym sie nie rozni to wciaz ta sama skrzynia DQ250.
W MY2008 byla zmiana Mechatronika na model z nowszym procesorem.