Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By korzen88 -  21 paź 2011, 20:52
 -------
#52014
Proponuje żebyśmy w tym dziale napisali jaki mamy przebieg, który rok, jaka skrzynia, seria czy mody, a przede wszystkim jakie mieliśmy problemy mechaniczne, co nawalało i przy jakim przebiegu. Dobrze poznać opinie kogoś kto zrobił GTI-kiem 150-200tys.

Więc ja zaczne: GTI 2005r. AXX manual, seria 200ps.
Auto kupione z Niemiec przy przebiegu 46tys. teraz mam 79tys.
Jedyny poważniejszy problem jaki miałem to duży spadek mocy spowodowany popsutym/zapchanym filtrem paliwa; nie było po prostu ciśnienia w układnie paliwowym, przez to odpowiedniej dawki.
Druga sprawa to mechanicy aso trochę wcześniej wymienili mi filtr powietrza silnikowy bo się złożył jak harmonijka ale żadnych konsekwencji przez to nie było. Dotyczy to starszych filtrów które nie były wzmacniane.
Po trzecie musiałem wymienić osłonke przegłubu półośki bo była dziura i smar uciekał, po tym oczywiście geometria była robiona.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2011, 18:54 przez korzen88, łącznie zmieniany 1 raz.
By stefan-16 -  21 paź 2011, 20:57
 -------
#52015
GTI 2005r. Silnik AXX, seria, sprowadzony rok temu, przy zakupie miał 124000km, Teraz jest 137000km
-wymienione tylne lewo łożysko w kole
-lewy przegub
Do wymiany mam:
-pasek klinowy
-zawór DV
By kostecki -  21 paź 2011, 21:02
 mazowieckie
#52016
GTI 2007r BPY DSG, seria, kupiony w kraju przy przebiegu 71tyś teraz 73500(posaidam około 2 miechów)
jeśli chodzi o mechanikę to pożyjemy zobaczymy :wink:
patrząc na faktury z ASO to spokoju na trochę
-wymieniony rozrząd
i kupa innych rzeczy :D
Awatar użytkownika
By pgmaster -  22 paź 2011, 12:59
 mazowieckie
#52058
GTI V ED30 z 2008r BYD, DSG
Kupiony od AUTO PREMIUM z przebiegiem 12900km. Obecnie 57500km.
Nic nie bylo robione oprocz okresowych przegladow.
Aha, na gwarancji wymienione sruby przy sankach (pukanie w zawieszeniu).
By speedbass -  22 paź 2011, 16:05
 pomorskie
#52079
GTI V DSG BWA rocznik 2007
zaczynałem w przebiegiem 5 km, właśnie wybiło mi 49tyś km :wink:
tylko eksploatacja poza DV, ale to po chipie innym padł
na razie nic się nie dzieje, nawet klocki od nowego te same (ale końcówka)
oby tak dalej
Awatar użytkownika
By PotaS -  22 paź 2011, 17:23
 warmińsko-mazurskie
#52096
Panowie spójrzcie na dział w którym się temat znajduje :!:
Tu mają być GTI. Załóżcie podobne tematy w dieslach i benzyniakach :P
Moderator niech skasuje ten off top :evil:
Awatar użytkownika
By fredric -  22 paź 2011, 17:45
 mazowieckie
#52104
A jest ktoś na forum co zrobił swoim gti ponad 150tyś bo ciekaw jestem jak wygląda awaryjność przy większym przebiegu.
Oczywiście mowa o zrobionym przebiegu przez jednego właściciela.
By korzen88 -  22 paź 2011, 22:21
 -------
#52176
PotaS pisze:Panowie spójrzcie na dział w którym się temat znajduje :!:
Tu mają być GTI. Załóżcie podobne tematy w dieslach i benzyniakach :P
Moderator niech skasuje ten off top :evil:
Dokładnie, zgadzam się :!: Zakładałem ten temat w dziale GTI i tylko o takie opinie mi chodzi, reszte zapraszam na dział diesle i benzyniaki :!:
By Piotr W -  23 paź 2011, 14:13
 dolnośląskie
#52220
Dobry temat zatem dołączę.
Chyba na forum mam na liczniku w GTI nakręcone najwięcej więc rozpiszę się dłużej dla tych co
zastanawiają się nad zakupem GTI V.


2005r., AXX, DSG
Aktualny przebieg: 180 tyś km

Auto wyjechało na drogi w Niemczech 04.2005.
Właścicielką kobieta rocznik 1956.

27500km - 08.2005 (auto objeżdża taki dystans w 4 miesiące)
39800 km - 11.2005 (7 miesięcy)
48700 km - 02.2006
52594 km - 03.2006 wymiana oleju w DSG (11 miesięcy)

Resume dla pierwszego roku:
3 serwisy olejowo-filtrowe, klocki przód-tył, tarcze przód, pióra wycieraczek, regulacja zbieżności, serwis klimatyzacji

Jedziemy dalej :-) (już bez serwisów olejowo-filtrowych)
54400 km - wymiana szyby czołowej (dla zainteresowanych zaznaczę, że szyba ma właściwe oznaczenia z produkcji ****5)
80000 km - 09.2006 świece, serwis klimatyzacji (czyszczenie, nabicie), zbieżność i kąty
100521 km - 04.2007 auto ma 2 lata drugi serwis oleju w DSG.
132000 km - 12.2007 przy okazji serwisu wymiana osłony przegubu.
136000 km - 04.2008 auto w kraju :-)

Średni przebieg w Niemczech przez 3 lata 45 tyś/rok.
Od tego momentu w naszych rękach w okresie 04.2008 - 09.2011 auto "odpoczywa" po niemieckich wojażach i rocznie przejeżdża 14-15 tyś km
10.2011 - aktualny przebieg 180 tyś km.

Golf na bieżąco poddawany serwisowi: olej, wszelkie filtry (oleju, powietrza, kabinowy, paliwa), klima, płyn hamulcowy, chłodniczy, wymiana świec, co roku po zimie geometria zawieszenia.

04.2009 - wymiana akumulatora
10.2009 - przy przebiegu 159000 km olej w DSG - wymiana nr. 3 :-)
03.2011 - przy przebiegu 171000 km wymiana rozrządu (przy okazji wykryte zacinające się kółko pasowe w alternatorze)

Niespodzianki:
162200 km - robimy duży przegląd i wymieniamy: kruciec wodny przy głowicy, naprawiamy rozrusznik (wymiana tulejek), pęknięty przewód od klimatyzacji (wyciek czynnika).
Kiedyś padł czujnik hamulca ręcznego.

Akcje serwisowe VW - w tym roku wymiana wadliwych cewek.
Rok temu wymieniłem popychacz pompy paliwa - wymiana po informacjach z forum, że lubi się wycierać (na moim brak oznak zużycia).

Resume.

Auto ma za sobą nalatane 180 tyś. (136 Niemcy, 44 w kraju).
Czy dużo czy mało zależy pewnie jak dla kogo.
Dla mnie większe znaczenie miał stan techniczny pojazdu niż wiek czy aktualny przebieg.
Do tej pory bez poważniejszych awarii.
Na dzień dziś jeździ się jak nowym autem. Lekko, przyjemnie, żadnego "stukania-pukania".
Minimalne ślady zużycia wnętrza (odbite paznokcie na rączkach od otwierania drzwi - wada materiałowa w MK V.
Tapicerka w jasnej skórze na fotelu kierowcy ma małe zagięcia skór (jak na ten przebieg to prawie powiedziałbym żadne). Pozostałe jak nowe świadczy o tym, że chyba rzadko kiedy ktoś jeździł z boku i na tyle.

Silnik - pracuje równo, cicho, pali od ręki, żadnych dolewek oleju, wycieków itp. spalanie w normie trasa 8-10, miasto 9,5 - 13.

Układ kierowniczy, zawieszenie - bajka jak na rodzinnego hot hatcha.

DSG - no właśnie DSG. Miałem obawy przed kupnem z przebiegiem 136 tyś. Przekonał mnie długodystansowy test pssata b6 2.0 tdi 170ps z dsg w którym auto nie było lekko traktowane przez redaktorów różnych gazet i telewizji. Po rozebraniu skrzyni na części żadnych oznak zużycia mechanicznego - skrzynka jak nowa.
Moje pudełko chodzi praktycznie bez zarzutu. Dwumas trzyma się chyba dobrze - żadnych szarpnięć czy stuków przy ruszaniu czy hamowaniu i redukcjach czy jedziemy wolno czy szybko.
Na dziś mam jedną uwagę. Mianowicie przy zimnym silniku i "manualnej" zmianie biegów czy to łopatkami czy lewarkiem mając 1/2 gazu potrafi zmienić odczuwalnie bieg z dwójki na trójkę (czuć "szarpnięcie bardziej bym określił to jako uderzenie). Jest tak odkąd kupiłem w związku z tym unikam przy zimnym silniku wciskania gazu do 1/2 w momencie zmiany biegu z 2 na 3.
Przy położeniu skrzyni na "D" nie ma takiego objawu. Dotyczy to tylko zmiany biegów z 2 na 3 przy manualnej zmianie.

Elektryka - jak do tej pory bez zarzutu (przepalone żarówki stopu czy tablicy).

Karoseria - zabezpieczenie antykorozyjne bardzo dobre. Mam tylko ostatnio poruszany problem rdzewiejącego błotnika lewy przód (niby od jakiejś gąbki). Chłopaki zapodali temat na forum przyjrzałem się no i u mnie też zrobił się pęcherzyk.

Lata lecą. Kilometry również. Liczę się z tym, że mogą wyskoczyć różne rzeczy, ale póki co życzę tym, którzy szukają używanych GTI by trafiali tylko na tak utrzymane egzemplarze jak mój tudzież jak wielu innych użytkowników naszego forum.
Ja swoim zamierzam polatać jeszcze kilka lat.
Największe obawy mam o mechatronikę głównie w kwestii kosztów serwisu.

No i te nasze piękne dziurawe drogi psują często radość z jazdy.

RULEZ GTI !
;-)
By kostecki -  23 paź 2011, 14:27
 mazowieckie
#52222
zdumiewające przy takim przebiegu żadnej wymiany mechanicznej jak łożyska czy elementy zawieszenia nie wspomnę o amorkach wytrzymałe te GTI :mrgreen:
Awatar użytkownika
By fredric -  23 paź 2011, 14:40
 mazowieckie
#52224
Fakt ma spory przebieg ale nie zrobiony przez jednego kierownika w polskich warunkach.
A zawias po niemieckich autobanach to spokojnie wytrzymuje ponad 150tyś nie to co u nas.
Dlatego ciekawi mnie w naszych realiach jak sprawuje się taki gti.
Będę śledził wątek może w końcu trafi się jakiś z polskimi korzeniami gofer.