Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By Talent -  01 lut 2012, 6:57
 -------
#61370
Chce u siebie w gti zrobic kompletny układ wydechowy w MG motorsport. Układ mialby skladac sie z następujacych czesci:

1.downpipe 80mm
2.sportowy katalizator 100cpsi z seri wrc
3.tłumik środkowy
4.orurowanie 70mm
5.uchwyty rurkowe z zakuwkami .
6.tłumik końcowy z systemem zmiennego ciśnienia z końcówkami pod zderzak r 32

I teraz moje kluczowe pytanie, czy konieczna jest po zmianie takiego tlumika rowniez zmiana programu silnika ? Czy tylko wsadzam tłumik i wszystko hula elegancko bez zadnych strat mocy ? Sorry za dziwne pytanie ale jezeli chodzi o kwestie techniczne to jestem zupelnie zielony :D
By Talent -  01 lut 2012, 9:06
 -------
#61373
3500 z montazem powiedzieli. A korekcje najlepiej gdzie ? W Compsporcie ? pewnie też ok 2000 wezmą... A jest sens robić ten wydech np bez DP ? A później za jakiś czas zrobić dopiero DP i wtedy program ? Jaki przyrost mocy na samym wydechu będzie ? :) tak mniej więcej oczywiście
By speedbass -  01 lut 2012, 9:22
 pomorskie
#61374
Talent pisze:3500 z montazem powiedzieli. A korekcje najlepiej gdzie ? W Compsporcie ? pewnie też ok 2000 wezmą... A jest sens robić ten wydech np bez DP ? A później za jakiś czas zrobić dopiero DP i wtedy program ? Jaki przyrost mocy na samym wydechu będzie ? :) tak mniej więcej oczywiście
cena i tak do innych markowych wydechów konkurencyjna
ceny i wszystko jest znane i oklepane
dlaczego znowu coś robić półśrodkami :? i 2 razy
wiem dla podbudowania się ale nie warto
lepiej poczekać i zrobić wszystko porządnie
i bez DP da radę wszystko zależy od ilości KM i co się chce osiągnąć
i bez DP troche koni wyjdzie
ale samo założenie wydechu bez korekcji programu niewiele da poza dźwiękiem i może +/- kilka koni
różnie to bywa
poza tym o tym już trochę było w dziale GTI gdzie ten temat powinien trafić
By Talent -  01 lut 2012, 10:15
 -------
#61376
Sorry ze w złym temacie umieszczone, ale jestem nowy na forum ;) Wiesz, jeśli jestes jeszcze studentem i kupiles swojego wymarzonego GTika, powiedzmy szczerze przy wsparciu rodziców, i nie masz stałej pracy to ciężko jest uzbierać na moda który łącznie wyniesie ok 6000 zł ;) Aczkolwiek tak będzie z pewnością najlepiej...
By stefdeath -  01 lut 2012, 11:26
 -------
#61385
Talent pisze:Sorry ze w złym temacie umieszczone, ale jestem nowy na forum ;) Wiesz, jeśli jestes jeszcze studentem i kupiles swojego wymarzonego GTika, powiedzmy szczerze przy wsparciu rodziców, i nie masz stałej pracy to ciężko jest uzbierać na moda który łącznie wyniesie ok 6000 zł ;) Aczkolwiek tak będzie z pewnością najlepiej...
Ja bym w pierwszej kolejności założył DP ze sportowym katem bo tam wydech jest najbardziej zdławiony. Wczoraj dostałem info z MG:
"mamy na stanie 1 szt. downpipe z katalizatorem sportowym 80mm-70 + przejście pod oryginalną średnicę 60mm to 2000zł brutto z wysyłką i uszczelkami .Wzrost mocy około 14KM i 10NM"
Po założeniu tego najlepiej zrobić soft żeby turbina nie przeładowywała.
Na przykładzie golfa Antosia stwierdzam, że na samym DP i coolerze z S3 można zrobić grubo ponad 300KM (oczywiście po założeniu turbiny K04). Więc robienie reszty wydechu nie jest konieczne jeśli chodzi o duże moce.
Jak masz ograniczony budżet to lepiej zainwestować właśnie w IC z S3. A jak kiedyś dozbierasz do reszty wydechu to tylko robisz korektę softu i po sprawie ;)
By Talent -  01 lut 2012, 11:55
 -------
#61390
Chyba to bedzie najlepsze wyjscie z sytuacji ;) a jescze jedno pytanie, czy zmiana na IC z s3 też wiaze sie z korekta softu ?
By stefdeath -  01 lut 2012, 12:06
 -------
#61391
Właściwie nie. Ale jak już masz to w aucie to tuner może zoptymalizować program i jeszcze kilka dodatkowych hp by wycisnął ;)
By antoś -  01 lut 2012, 12:32
 łódzkie
#61392
Rzeczywiście, u mnie jest sam DP 3" bez katalizatorów, reszta wydechu nie ruszona. IC z S3 nie wymaga żadnych korekt programu. Po programie miałem 240KM, a po DP moc wzrosła do 250KM bez korekty programu.

Na Twoim miejscu zrobiłbym DP i program, potem cooler z S3 (ja po samym sofcie nie czułem specjalnych korzyści z tego), a potem cały wydech (po zrobieniu DP wdech zaczął naprawdę przyjemnie brzmieć, więc może Ci się nie będzie chciało).
By stefdeath -  01 lut 2012, 13:12
 -------
#61396
Widać te silniki różnie reagują. W ecuprojekcie robili A3 AXX gdzie po założeniu wydechu i ic S3 zyskali 25KM na seryjnym sofcie.
By Talent -  01 lut 2012, 17:36
 -------
#61422
Ok, dzięki za odpowiedzi, robie najpierw DP i soft :) Pozniej IC z s3 i reszte wydechu i korekta programu. A jeszcze mam w sumie jedno pytanie w sprawie wydechu :D Bo leży też już w domu dokładka na tył od r32 i czy wystarczy tylko zmiana tłumika koncowego z r32 p&p czy coś trzeba kombinować jeszcze ?
By Biegu -  02 lut 2012, 8:30
 -------
#61489
!patryk pisze:IC z s3 dopiero jest potrzebny przy sprężarce k04. Wcześniej nie.
Nie wiem jak to się ma przy normalnej jeździe autem wykręconym na 270-300 koni ale przy moim seryjnym silniku po grzaniu opon i 3-4 minutowej jeździe na czas czuć jak auto puchnie. Nie sprawdzałem temp w dolocie ale było to zauważalne osłabienie przy temp zewnętrznej 15 stopni.

Sprawdzę to jeszcze vcds jak będzie już cieplej ale do jazdy na torze planuje raczej większego icka i to nawet jeśli nie poszedłbym w chipa i dalsze power mody