Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By korzen88 -  22 lut 2012, 16:22
 -------
#63402
Miałem dylemat gdzie wrzucić ten temat czy tutaj czy do wątku "koła felgi..." wrzucam tutaj bo jest w tym dziale wicej osób użytkujących GTI i przez to częściej prostujących koła :D
Do rzeczy: wymieniłem dziś zimówki 205/55/16 na letnie 225/40/18 oryginalne GTI i okazało się że po ostatnim sezonie jedno koło jest lekko wykrzywione, koło mi wywarzyli wrzucili na tył żeby go tak nie męczyć i powiedzieli że jak nic nie będzie się działo to żebym jeździł i się nie przejmowal bo nie jest mocno krzywe.
Teraz pytania:
Jeździć czy prostować?
Czy jest jakieś ryzyko że prostując felge jeszcze bardziej mi ją popsują?
Czy nawet jak nic się nie dzieje (nic nie stuka, puka, jedzie prosto) może zawieszenie dostać w dupe przez lekko krzywe koło?
Jaki koszt prostowania?
By antoś -  22 lut 2012, 20:14
 łódzkie
#63447
Wyważając koło niwelujesz tylko siły odśrodkowe, ale koło ciągle jest krzywe więc teoretycznie nie kręci się tak jak powinno i zawieszenie ciągle bardzo delikatnie pracuje (zależy też jak jest krzywe). Mogą to odczuć łożyska.

Ja bym wyprostował, szczególnie, że nie jest to droga zabawa. :)
By korzen88 -  23 lut 2012, 0:28
 -------
#63484
kostecki pisze:Mając krzywą felgę prędzej posypie się łożysko i będą występować drgania na kierownicy
drgań na kierownicy raczej nie będzie bo wrzuciłem to koło na tył ale w trosce o zawieszenie wyprostuje je :D dzięki wyszystkim za porade pozdro! :D