Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By mik7 -  31 sie 2012, 20:37
 -------
#80759
Witajcie jeszcze raz.
Oto moj przypadek. Dwa tygodnie temu padl mi DiverterValve(*1). Poniewaz jestem za granica (i sprawa wygladala banalnie) pojechalem do ASO. Wymienili zawor i auto odzylo.
Niestety po dwoch tygodniach samochod zaczal jezdzic jak z uszkodzonym DV, z ta roznica, ze nie slychac upuszczanego powietrza.

Pytania
1. Nie dokrecili zaworu i puszcza bokiem? Tylko czy wtedy nie byloby slychac powietrza?
2. Cos ukrecili/urwali/naderwali i peklo?
3. Awarie chodza parami i waste-gate sie zacial?
4. Pompa paliwa? Znalazlem w necie, ze wyciera sie popychacz pompy i masakruje walek i pompe.
4b. Jakie powinno byc cisnienie paliwa - szczegolnie ponizej 2krpm?
5. Tak pro forma- jakie jest prawidlowe cisnienie doladowania?
6. Jakies inne atrakcje?

(*1) Dlaczego to sie nazywa DV jesli dziala jak blow-off (slychac wyrazny swist)? DV, z tego co wiem, powinien puszczac powietrze z powrotem na wirnik turbiny, a BlowOff wyrzuca powietrze poza uklad.

Logi dla dociekliwych:
Obrazek
Obrazek

pozdrawiam
By korzen88 -  31 sie 2012, 23:21
 -------
#80786
Pompa paliwa raczej nie, bo jak by popychacz padał to wcześniej by były objawy odcinania paliwa na wysokich obrotach.
Mi się kiedyś zapchał filtr paliwa i nie było ciśnienia w układzie paliwowym, też wtedy miałem spadek mocy z tym że bardzo drastyczny.
A świst słyszysz jak popuszczasz pedał gazu? Może masz podkładkę pod zawór dv imitującą blow off?
I jak masz za niskie ciśnienie paliwa to nie zawsze Ci się zapali check engine.
By mik7 -  01 wrz 2012, 0:08
 -------
#80792
Z paliwem to faktycznie. Jakby to byl problem to by nie wyrabial na gorze, a ja przede wszytkim nie mam ladowania (i ew. paliwa) na niskich obrotach.
Jak jest w tych autach - turbo ma zmienna geometrie lopatek czy nie?

Swist slyszalem b.wyraznie dawno temu i na pewno zaraz po wymianie DV. Teraz bardzo malo go slysze ale chyba nie ma czego upuszczac?
By stefdeath -  01 wrz 2012, 14:15
 -------
#80816
Zmiennej geometrii w benzynach się nie robi (wyjątek chyba porsze turbo) a DV nie powinno świszczeć chyba że jak już było pisane masz np podkładkę forge. Może masz jakąś nieszczelność w dolocie po prostu? Tak jak pisze kostecki podjedź do CS nigdzie ci lepiej nie zdiagnozują auta.
By mik7 -  03 wrz 2012, 21:01
 -------
#81003
Widze, ze mi wykresy obcielo - z legenda. Prawy klik i pokaz obrazek pokaze calosc jakby co.
Gaz opor. Zakladam(bo nie logowalem), ze na 1 wykresie jest od 2000tys obr/min a na drugim od 1500.
DV - w ktora strone to dziala? Zalozylem, ze jak jest 100% wysterowania to zawor jest zamkniety wlasnie i nie puszcza, a bez sterowania jest otwarty. Na chlopski rozum, np. w razie przetarcia przewodow, powietrze nie pojdzie w dolot ...?

w Hiszpanii siedze, koledzy ;)
By antoś -  03 wrz 2012, 21:22
 łódzkie
#81010
Wydaje mi się, że jak jest 100% to WG jest zamknięty. Zgadzałoby się to z logami, w których jak turbina wstaje to zaworek jest zamknięty potem się otwiera. Według mnie doładowanie też jest OK, około 0,7 bara, pod koniec spada (K03). Na tym drugim wykresie wygląda jakbyś jechał z pełnym butem dopiero po przekroczeniu 2 tys. obrotów.

DV jest w turbinie, więc jakby było niesprawne to ciągle by upuszczało powietrze w dolot. Może się też zaciąć, w momencie puszczania gazu będzie słychać charakterystyczny dźwięk. Anie nie ma między nim a turbiną żadnego gumowego przewodu. DV działa tylko w momencie odjęcia gazu, upuszcza nadmiar powstającego ciśnienia w układ dolotowy. Na wykresie masz WasteGate, czyli klapkę która też upuszcza, ale nie powietrze tylko spaliny, w dolot. Za jej pomocą reguluje się doładowanie. ;)
By mik7 -  03 wrz 2012, 22:17
 -------
#81027
Jasne - na wykresach jest WG - patrze na to i pisze bzdury.
DV mam nowy i w nowej wersji wiec chyba nie padl. Elektrycznie tez musi by ok bo inaczej by sie blad zapalil pewnie.
Wychodzi na to, ze dziura? Jesli mowisz, ze 0,7 bara jest prawidlowe to na gorze tez powietrza powinno ubywac... chyba, ze normalnie przy tych obrotach turbo moze sie szybciej krecic i otwiera WG, a u mnie nadrabia przymykajac WG i lejac paliwo?
Wie ktos jak jest sterowany WasteGate przy max bucie - 2/3 bieg i 4000-5000 obr/min?

W kazdym razie znalazlem polskiego mechanika na miejscu. Zobaczymy? Gorzej niz w ASO chyba nie zrobia? :)
By mik7 -  09 wrz 2012, 1:25
 -------
#81656
...zabawy ciag dalszy.
Wymienili zawor do sterowania WG i turbo wstaje wczesniej o 500 obr moze :evil:

Oto zaplon. Rozumiem, ze wartosci ujemne oznaczaja cofanie zaplonu?
Tak dla informacji - jezdze na pb95.
Obrazek

Mnie zastanawiaja jeszcze dwie rzeczy:

1. Napiecie: 13,5V to chyba malo.
21:11:37 Group 004
800 /min Engine Speed
13.536 V Voltage Supply
93.0°C Coolant Temperature
51.0°C Intake Air Temperature

2. Temp. powietrza w dolocie. Na dworzu bylo 18st., a komp pokazuje na luzie 50, a w czasie jazdy spada do 45.
Obrazek