Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By N4S -  24 mar 2008, 12:48
 -------
#8602
W 2008 roku w wiêkszo¶ci modeli VW bêdzie montowana nowa wersja silnika 2.0 TFSI. Moc i moment ta sama, ale dostêpna w szerszym zakresie obrotów (ten sam silnik co w Tiguanie). Zmian mechanicznych jest bardzo du¿o, m.in.:
a) inny dolot powietrza
b) ³añcuch zamiast paska rozrz±du
c) nowa pompa oleju
d) pompa paliwa teraz bêdzie "napêdzana" wa³kiem wydechowym (jest to chyba najwa¿niejsza zmiana, naprawiaj±ca b³±d konstrukcyjny obecnych wersji 2.0 TFSI).

Tak szybka kompletna przebudowa tego silnika jest dowodem na to, ¿e obecnie posiada on wiele niedoróbek. Je¿eli kto¶ chce nabyæ nowe GTI warto siê wstrzymaæ, a¿ nowe wersje dotr± do Polski. Dziwne jest oznaczenie tego silnika - TSI co bêdzie siê kojarzyæ z 1.4 Twin Turbo.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
By Jedi -  24 mar 2008, 12:51
 -------
#8603
N4S pisze: Dziwne jest oznaczenie tego silnika - TSI co bêdzie siê kojarzyæ z 1.4 Twin Turbo.
a¿ nie chce mi sie wierzyc, ze bedzie takie oznaczenie, co najmniej dziwne


masz jakies dokladniejsze dane jak bedzie teraz wygladal przebieg momentu i mocy?
By Maciek_Sdz -  24 mar 2008, 13:07
 -------
#8605
N4S pisze: Tak szybka kompletna przebudowa tego silnika jest dowodem na to, ¿e obecnie posiada on wiele niedoróbek.
Du¿o niedoróbek :?:
Z ka¿dym , z kim rozmawia³em na temat tego silnika mówi³ ,¿e super zakup ...
Dziwna sprawa...
By Hulaj -  24 mar 2008, 18:00
 mazowieckie
#8616
Jaki¶ ma³y ten silnik na tym zdjêciu z GLI. Nie wygl±da na 2.0.

Sk±d masz tego niusa? Mo¿e jaki¶ link do poczytania.
Awatar użytkownika
By krz_p -  24 mar 2008, 19:30
 wielkopolskie
#8619
faktycznie zmienili silnik, wczoraj o tym czyta³em na www.golf5gti.com,
w konfiguratorze na niemieckiej stronie vw ju¿ jest ten silnik TSI

czyli jednak chcieli go poprawiæ, najpierw by³a zmiana z AXX na BWA, ale teraz wygl±da to na jeszcze powa¿niejsze zmiany

czy ³añcuszka rozrz±du nie by³o ju¿ wcze¶niej? mam BWA i wymiana rozrz±du jest po 180kkm co oznacza³oby, ¿e jest ³añcuch a nie pasek

w³a¶nie sprawdzi³em, ¿e w Edition30 te¿ zmienili oznaczenie na TSI
By Hulaj -  24 mar 2008, 19:51
 mazowieckie
#8621
Te¿ ju¿ mogê potwierdziæ czyta³em w³a¶nie na worldcarsfan.

211KM 350 Nm
Awatar użytkownika
By krz_p -  24 mar 2008, 20:09
 wielkopolskie
#8625
Hulaj pisze:Te¿ ju¿ mogê potwierdziæ czyta³em w³a¶nie na worldcarsfan.

211KM 350 Nm
daj linka, bo nie mogê tego znale¼æ
By N4S -  24 mar 2008, 20:16
 -------
#8626
Maciek_Sdz pisze:
N4S pisze: Tak szybka kompletna przebudowa tego silnika jest dowodem na to, ¿e obecnie posiada on wiele niedoróbek.
Du¿o niedoróbek :?:
Z ka¿dym , z kim rozmawia³em na temat tego silnika mówi³ ,¿e super zakup ...
Dziwna sprawa...
Podstawowe problemy obecnej wersji to rozerwane zawory DV i PCV, niewydolne wtryskiwacze zw³aszcza w wersji AXX, wycieranie siê wa³ków popychaj±cych pompê paliwa (jest dostêpny biuletyn techniczny wskazuj±cy co nale¿y wymieniæ, ale nie rozwi±zuje problemu) i sama pompa paliwa (równie¿ najs³absza jest w wersji AXX).

Wszystkie wersje AXX, BPA, BPY mia³y pasek, który rzeczywi¶cie wymienia siê zgodnie z instrukcj± po 180 tys. km (ciekawe kto zaryzykuje taki przebieg).

Moc i moment maj± byæ te same co w obecnej wersji, ale 280 Nm ma byæ dostêpne miêdzy 1.800 - 5.000 obr/min. Nowy silnik ma te¿ ni¿sz± kompresjê co oznacza, ¿e powinien mieæ wy¿szy potencja³ do chiptuningu.
By Hulaj -  24 mar 2008, 20:52
 mazowieckie
#8628
Masz dostêpny ten biuletyn o którym wspominasz?
Awatar użytkownika
By krz_p -  24 mar 2008, 21:59
 wielkopolskie
#8630
Hulaj pisze:Masz dostêpny ten biuletyn o którym wspominasz?
poszukaj na forum ze swojego podpisu bo kiedy¶ tam na te biuletyny trafi³em
By Jedi -  24 mar 2008, 23:49
 -------
#8637
N4S pisze: Moc i moment maj± byæ te same co w obecnej wersji, ale 280 Nm ma byæ dostêpne miêdzy 1.800 - 5.000 obr/min. Nowy silnik ma te¿ ni¿sz± kompresjê co oznacza, ¿e powinien mieæ wy¿szy potencja³ do chiptuningu.
Moc - 200KM przy 5100 obr/min
Moment - 280Nm 1800-5000 obr/min

to tak samo jak przy starszej jednostce...ale dobrze, ze wyeliminowali te mankamenty, mo¿e t± jednostke zamontuj± tez w nowym modelu? chyba, ze szybkuj± co¶ mocniejszego, mo¿e 230KM...
By Adi6666 -  21 cze 2008, 15:02
 -------
#10381
widaæ ju¿ te zmiany przy nowym scirocco Obrazek
Awatar użytkownika
By krz_p -  21 cze 2008, 19:42
 wielkopolskie
#10393
Adi6666 w pierwszym po¶cie w temacie jest podobne zdjêcie, tyle ¿e ju¿ z tym silnikiem w³a¶nie w GTI

spokojnie mo¿na by ten dolot zaadaptowaæ do starszych wersji 2.0TFSI, u mnie w tym miejscu gdzie w tej nowej wersji jest pucha z filtrem powietrza mam du¿o wolnego miejsca