Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By KR!S -  01 sty 2014, 22:59
 podkarpackie
#114299
golfer_1984 pisze:
KR!S pisze:Wszystkie się dość długo nagrzewają jak jest zimno

ja tam nie narzekam, mi się szybko nagrzewa :)
Mam jeszcze Audi Cabrio i grzeje się dwa razy szybciej niż GTi
By matisdz -  05 sty 2014, 16:21
 łódzkie
#114604
Możesz mieć tez cos z klapkami w kolektorze... Gti mają cos takiego zeby "niby" szybciej nagrzewał sie motor i turbo moze któras nie otwiera sie w pełni lub wogule. Przyczyn moze być mnóstwo.
By antoś -  05 sty 2014, 16:26
 łódzkie
#114606
AXX sie dlugo nagrzewa, BWA o wiele szybciej. Mialem AXX teraz mam BHZ i mimo, ze te silniki sa teoretycznie takie same to roznica w szybkosci nagrzewania jest znaczna. Moze kanaly w bloku sa inaczej poprowadzone
By Piotrekb_s3 -  05 sty 2014, 16:41
 łódzkie
#114607
Kanaly w bloku sa identyczne. Predkosc nagrzewania zalezy pewnie tylko od termostatow. Trzeba wziac pod uwage tez to ze ciecza chlodzona jest turbina i olej wiec troche to może wydłużać czas nagrzewania się. W dsg dodatkowo jest jeden termostat. A te klapy o ktorych mowi mati powinny byc przymkniete na zimnym i sterowane sa wszystkie naraz.
By matisdz -  05 sty 2014, 17:13
 łódzkie
#114611
Ja tez mam AXX i nie odnosze wrazenia zeby nagrzewał sie nie wiadomo jak moze to tez zasługa programu w co smiem wątpić termos wymieniałem jakies 3 miechy temu razem z płynem ostattnio tez spuszczalismy płyn pod montaz IC moze cos sie u kolegi zapowietrzyło ???
By zaba -  17 sty 2014, 21:50
 -------
#116434
witam - czy ktorys z uzytkownikow jest w stanie wytlumaczyc mi lub pokazac na zdjeciu gdzie znajduje sie ten drugi maly termostat i moze wspomoc to jakimis linkami, numerem czesci a i jeszcze ktos wspominal ze przy dsg jest jeszcze jeden trzeci termostat. bylibysmy bardzo wdzieczni za jakiekolwiek wskazowki. wspomne ze bylem w saloni VW i powiedziano mi ze jest tylko jeden ktory wymienilem i dalej czekam pol godziny zanim sie zagrzeje nawet przy +10 stopniach - dodam ze jak juz sie zagrzeje to trzyma temperature ale pol godziny to chyba przesada!!! pozdrawuam i z gory dzieki za podpowiedzi
By perkusista2010 -  28 sty 2014, 21:04
 mazowieckie
#118251
Dołączam się do tematu mam problem z nagrzewaniem się auta silnik AXX ale zauważyłem ze jak dam ogrzewanie na LO to temperatura normalnie wzrasta do 90 stopni ale jak dam na HI to wskazówka od temperatury w oczach spada do 60stopni po powtórnej zmianie na LO znowu rośnie do 90 stopni co możne być przyczyna?
Awatar użytkownika
By MrNazarinho -  24 lut 2015, 22:03
 spoza Polski
#167728
Kiedy kupiłem Gofra na początku 2015 roku miałem problem z temperaturą. Czasami bardzo szybko nagrzewał się do 70 stopni, i potem nie ważne czy miasto czy trasa trzymał solidnie tę - nieprawidłową temperaturę. Innymi czasy do 70 stopni nagrzewał się po prostu w nieskończoność, i przy temp. -5 stopni mogłem zrobić 20 km i nie zobaczyć ruszającej się wskazówki.

Na pierwszy ogień poszedł czujnik temperatury, efekt - wyżej opisane objawy tylko że temp +/- 5 na plus wskoczyła. Potem mały termostat przy chłodnicach i tutaj poprawa. Kiedy nie miał humorów i szybko się nagrzewał - temperatura wskakiwała na 90 stopni i trzymała się. Kiedy miał te gorsze humory nagrzewał sie do 70 :tooth:

Trzeba było wymienić i ten główny termostat przy bloku. Efekt taki że 90 łapie bardzo szybko i ani drgnie, do następnego zimnego startu :super:

Szkoda tylko że koszta w TFSI x2 ale cóż nie o oszczędności tutaj chodzi :no:
Pozdrawiam!
By golfer_1984 -  24 lut 2015, 22:22
 podkarpackie
#167739
MrNazarinho pisze:Kiedy kupiłem Gofra na początku 2015 roku miałem problem z temperaturą. Czasami bardzo szybko nagrzewał się do 70 stopni, i potem nie ważne czy miasto czy trasa trzymał solidnie tę - nieprawidłową temperaturę. Innymi czasy do 70 stopni nagrzewał się po prostu w nieskończoność, i przy temp. -5 stopni mogłem zrobić 20 km i nie zobaczyć ruszającej się wskazówki.

Na pierwszy ogień poszedł czujnik temperatury, efekt - wyżej opisane objawy tylko że temp +/- 5 na plus wskoczyła. Potem mały termostat przy chłodnicach i tutaj poprawa. Kiedy nie miał humorów i szybko się nagrzewał - temperatura wskakiwała na 90 stopni i trzymała się. Kiedy miał te gorsze humory nagrzewał sie do 70 :tooth:

Trzeba było wymienić i ten główny termostat przy bloku. Efekt taki że 90 łapie bardzo szybko i ani drgnie, do następnego zimnego startu :super:

Szkoda tylko że koszta w TFSI x2 ale cóż nie o oszczędności tutaj chodzi :no:
Pozdrawiam!

Trzeba było wymieniać od razu główny termostat :D
Awatar użytkownika
By MrNazarinho -  24 lut 2015, 23:23
 spoza Polski
#167758
W sumie na jedno by wyszło, bo wszystkie 3 rzeczy były do wymiany. Ale jak to się robi, wszystko po kosztach a może przyniesie efekt :naughty:.

Tak na marginesie, spadło chwilowe spalanie na luzie z 0.9 do 0.8l/h przy rozgrzanym motorze.