Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By Maciek_Sdz -  16 lip 2008, 10:57
 -------
#10717
Witam , taki cwaniaczek z Sieradza wyzwa³ mnie na pojedynek.
Chce siê ¶cigaæ ( pewnie jakie¶ 500m ) .
Ja moim GTI , on Mitsubishi Lancer - co¶ takiego http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5590767.
Wiem ,¿e przygotowywuje sie ju¿ na to od paru miesiêcy i tuninguje auto.
Teraz jak mówi³ ma ju¿ 137 PS w nim i jeszcze chce co¶ tanim kosztem zrobiæ.
Powiedzcie mi czy powinienem siê baæ ? :P
Dorad¼cie mi jak najszybciej wystartowaæ , bo wiadomo start jest najwa¿niejszy. Wiem ,¿eby nie paliæ gumy przy starcie itp...
Przy jakich obrotach zmieniæ bieg na wy¿szy itp.

Aha , dodam jeszcze ,ze ten typek chwali sie ,ze jego auto wazy tylko 950kg...

Pzdr.
Awatar użytkownika
By krz_p -  16 lip 2008, 14:06
 wielkopolskie
#10719
ja tam bym siê nie ba³ takiego auta, ró¿nica mocy jest na tyle du¿a, ¿e je¿eli nie sknocisz startu to nie bêdzie mia³ szans
co do samego szybkiego ruszania to b. du¿o zale¿y od nawierzchni, lekki po¶lizg kó³ na starcie powinien byæ, byle nie za mocny, musisz poæwiczyæ aby wyczuæ z jakich obrotów ruszaæ
na wy¿szy bieg zmieniaj przy ok. 6300-6500 obr.
no i nie zapomnij wy³±czyæ ESP :!:
By Hulaj -  16 lip 2008, 14:29
 mazowieckie
#10720
Je¿eli auto wa¿y 950 kilo to mo¿esz mieæ problem. GTI to t³usta ¶winia i wolno siê zbiera ze startu. Pewnie ci odejdzie na starcie ale jak bêdzie d³ugi dystans to go pewnie dojdziesz i przegonisz.Auto z linka wygl±da na sztrucla.

100kg z masy to tak jakby oko³o 40ps.Tak siê jako¶ przelicza. Tak czy inaczej masa jest najwa¿niejsza.60 ps przy takich ró¿nicach masy to niewiele.

Umów siê z typem zlej mu dupê i pó¼niej opisz jak posz³o, najlepszy sposób.
A jeszcze lepszy nagraæ i pokazaæ.Tylko siê na wszelki wypadek nie napinaj przy nim za bardzo :)

Ja w serii dosta³em baty od ok 160ps golfa II waga te¿ ok 900kg, nie bêdê piro¿y³ ¿e mia³em zimówki, 3 miesi±ce auto itp. Dyspozycja dnia by³a taka ¿e mnie zla³. 2 razem by³o trochê lepiej..ale w najlepszym przypadku bêdzie równo.

Stawiam na Ciebie 5 z³, powodzenia :wink: powinno byæ dobrze, zw³aszcza ¿e napisa³e¶ ¿e kole¶ tuninguje fure tanim kosztem, a tanim kosztem to sobie szpachle mo¿na zrobiæ a nie szybkie auto.
By Maciek_Sdz -  16 lip 2008, 14:38
 -------
#10721
Koledzy , dziêki za rady :)
Bêdê siê z nim ¶cigaæ na jak najd³uzszym odcinku , bo wiem wlasnie ,ze na starcie moze mnie przegonic , poæwiczê starty i zatankuje V-Pover Racing :P
Kolega bedzie to wszystko nagrywac , to wrzuce do neta i pokaze ...
Powiedzcie mi tylko , czy jak ruszac to ruszac z butem w podlodze czy nie, bo czasem mam wrazenie ,ze jak pedal nie jest przycisniety do konca to auto lepiej sie zbiera ??


Pzdr.
Awatar użytkownika
By krz_p -  16 lip 2008, 16:21
 wielkopolskie
#10722
Maciek_Sdz pisze:Powiedzcie mi tylko , czy jak ruszac to ruszac z butem w podlodze czy nie, bo czasem mam wrazenie ,ze jak pedal nie jest przycisniety do konca to auto lepiej sie zbiera ??

Pzdr.
na pewno nie z butem w pod³odze, palenie kapci i podskakiwanie przodu w takim wypadku bêdzie pewne (mi siê kiedy¶ nawet schowek otworzy³ jak zaczê³o auto podskakiwaæ :shock: )
Awatar użytkownika
By maluszek -  16 lip 2008, 18:10
 mazowieckie
#10724
Maciek_Sdz pisze:Powiedzcie mi tylko , czy jak ruszac to ruszac z butem w podlodze czy nie, bo czasem mam wrazenie ,ze jak pedal nie jest przycisniety do konca to auto lepiej sie zbiera ??
Ja bym wzi±³ przyk³ad z Launch Control, które jest dostêpne w GTI z DSG.

Krêcisz furê na 3 tys. obrotów i puszczasz sprzêg³o. Poæwicz wcze¶niej to zobaczysz. Skoro ch³opaki z VW tak ustawili, to chyba to optimum.

A zmiana biegów przy czerwonej kresce.
By Maciej (bzik) -  14 sie 2008, 23:50
 -------
#11319
krz_p pisze:no i nie zapomnij wy³±czyæ ESP :!:
Czemu trzeba wy³±czyæ ESP? My¶la³em ¿e ESP pomaga przy ruszaniu bez po¶lizgu kó³ a wtedy chyba masz najlepszy start?
Awatar użytkownika
By team-am -  15 sie 2008, 1:13
 łódzkie
#11323
Maciej (bzik) pisze:
krz_p pisze:no i nie zapomnij wy³±czyæ ESP :!:
Czemu trzeba wy³±czyæ ESP? My¶la³em ¿e ESP pomaga przy ruszaniu bez po¶lizgu kó³ a wtedy chyba masz najlepszy start?
Poniewa¿ system ESP niweluje po¶lizg kó³ poprzez zmniejszenie momentu obrotowego przez co auto jest slabsze, lepiej jest samemu noga kontrolowaæ po¶lizg dysponuj±c ca³a moc±
By Maciek_Sdz -  15 sie 2008, 11:51
 -------
#11332
hehhe :)
Cwaniaczek widaæ by³ kozakiem na s³owa ,bo jak przysz³o co do czego to nawet siê nie odezwa³ ... :P