Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By s99 -  14 cze 2014, 16:23
 małopolskie
#134901
Witam,
Przeglądałem forum ale nie znalazłem podobnego problemu a więc opiszę:
Po odpaleniu samochodu rano silnik wskakuje na obroty w okolicach 1300-1400 i przez 15-30 sek silnik wyraźnie przerywa. Po upływie wspomnianego czasu problem ustaje. Auto regularnie sprawdzane na vcds ale zero błędów związanych z silnikiem :]
Dodam, że w samochodzie zamontowana jest instalacja lpg ale chyba nie ma to żadnego znaczenia bo zapalam na benzynie.
Aha i najdziwniejsze - gdy na zewnątrz jest ok 15-18 st C auto po odpaleniu ma ok 1000 obrotów a problem nie występuje :)
Czy jest szansa, że usterka jest spowodowana jest nieszczelnościami układu wydechowego?
Czy macie jakieś pomysły?
By WjacekW1 -  31 lip 2014, 20:23
 mazowieckie
#138855
Witam w żony golfie jest tak samo po odpaleniu szarpie nie równo chodzi po około minucie wszystko wraca do normy jeszcze nic nie sprawdzałem może po wakacjach zobaczę algo ktoś napisze co może być przyczyną
Awatar użytkownika
By Krzycho -  31 lip 2014, 20:28
 małopolskie
#138858
s99 pisze:Witam,
Przeglądałem forum ale nie znalazłem podobnego problemu a więc opiszę:
Po odpaleniu samochodu rano silnik wskakuje na obroty w okolicach 1300-1400 i przez 15-30 sek silnik wyraźnie przerywa. Po upływie wspomnianego czasu problem ustaje. Auto regularnie sprawdzane na vcds ale zero błędów związanych z silnikiem :]
Dodam, że w samochodzie zamontowana jest instalacja lpg ale chyba nie ma to żadnego znaczenia bo zapalam na benzynie.
Aha i najdziwniejsze - gdy na zewnątrz jest ok 15-18 st C auto po odpaleniu ma ok 1000 obrotów a problem nie występuje :)
Czy jest szansa, że usterka jest spowodowana jest nieszczelnościami układu wydechowego?
Czy macie jakieś pomysły?
to jak przyjedziesz pod dom to przed zgaszeniem przełącz go z gazu na benzynę i zobaczysz co rano będzie sie działo...
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  31 lip 2014, 22:18
 lubelskie
#138868
s99 pisze:Witam,
Przeglądałem forum ale nie znalazłem podobnego problemu a więc opiszę:
Po odpaleniu samochodu rano silnik wskakuje na obroty w okolicach 1300-1400 i przez 15-30 sek silnik wyraźnie przerywa. Po upływie wspomnianego czasu problem ustaje. Auto regularnie sprawdzane na vcds ale zero błędów związanych z silnikiem :]
Dodam, że w samochodzie zamontowana jest instalacja lpg ale chyba nie ma to żadnego znaczenia bo zapalam na benzynie.
Aha i najdziwniejsze - gdy na zewnątrz jest ok 15-18 st C auto po odpaleniu ma ok 1000 obrotów a problem nie występuje :)
Czy jest szansa, że usterka jest spowodowana jest nieszczelnościami układu wydechowego?
Czy macie jakieś pomysły?
Może podgrzewanie katalizatora ?
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  02 sie 2014, 10:27
 lubelskie
#138998
mettenos pisze:zachowuje się jakby czujnik temperatury świrował

Lukasz89 pisze:

Może podgrzewanie katalizatora ?
w zwykłym MPI nie ma takiej funkcji
Trzeba podpiąć pod VCDS na zimno i sprawdzić czy nie ma -40 :ireful: na którymś ;)
Awatar użytkownika
By s99 -  05 sie 2014, 8:52
 małopolskie
#139188
Witam,
Dzięki za odpowiedzi.
Przełączanie na benzynę po powrocie do domu sprawdzane i nie pomaga.
Czujnik temperatury ten przy chłodnicy został jakiś czas temu profilaktycznie zmieniony ale też nic nie pomogło.
Spotkałem się kiedyś z teorią, że winne mogą być jakieś mapy startowe które wgrywają gazownicy. Ma ktoś jakieś doświadczenia z takimi rzeczami?
Awatar użytkownika
By s99 -  18 paź 2014, 19:44
 małopolskie
#146979
Witam koledzy,
Problem dalej nierozwiązany ale pojawiły się błędy na vcds. Nie pamiętam dokładnie kodów ale błędy na pewno dotyczą wypadania zapłonu na 3 i 4 cylindrze. Hipoteza uszkodzonych cewek już obalona, bo po zamianie ich z cewkami 1 i 2 błąd ten sam.
Any idea? :D
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  18 paź 2014, 19:54
 śląskie
#146980
Na gazie by dzwnie jechał ale jakiś czas pd przełączania. Bo sterownik lpg może nie miec funkcji zuborzenia. Gazownicy noe wygrywają nic do sterownika auta. Najlepiej to zanim zgaszisz silnik dołącz cewke na elektrozaworze na parowniku bo dostęp najlepszy o poczekaj aż silnik przyłączy sie na benzynę. Jeśli rano zapali normalnie to masz nieszczelnosc na listwie wtryskowej lub reduktor puszcza pod ciśnieniem gaz do kolektora dolotowego.
Ja sprawdzil bym jeszcze korekty ecu silnika podczas pracy na gazie. Może jest źle ustawiony na pograniczu możliwości ecu przed wyświetlaniem bledu i pptem masz rozjchana troche mapę.
Awatar użytkownika
By s99 -  18 paź 2014, 22:48
 małopolskie
#147004
Witam,
Dzięki za odp ale chyba tego sam nie ogarnę :)
dexter23pl pisze:Na gazie by dzwnie jechał ale jakiś czas pd przełączania.
Jedzie dziwnie i na gazie i na benzynie. Jak stoję na światłach i silnik jest już porządnie zagrzany to pracuje raczej nierówno. Obrotomierz stoi w miejscu ale trzymając hamulec czuć pod butem lekkie szarpanie.
dexter23pl pisze:Jeśli rano zapali normalnie to masz nieszczelnosc na listwie wtryskowej lub reduktor puszcza pod ciśnieniem gaz do kolektora dolotowego
Auto rano zapala normalnie a problem występuje w zasadzie popołudniu. Oczywiście byłem u gazowników, uczulałem na oglądnięcie wtrysków i sprawdzenie mapy ale stwierdzili, że wszystko jest ok...
dexter23pl pisze:Ja sprawdzil bym jeszcze korekty ecu silnika podczas pracy na gazie. Może jest źle ustawiony na pograniczu możliwości ecu przed wyświetlaniem bledu i pptem masz rozjchana troche mapę.
Czy dla amatora takiego jak ja jest to do ogarnięcia samemu w vcds? Ewentualnie czy ktoś podpowie naprawdę solidnego fachmana krk/małopolsce? Bo dotychczas odwiedziłem jedynie zmieniaczy świec ewentualnie całej głowicy :)
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  18 paź 2014, 23:22
 śląskie
#147014
Z Krakowa to Krzysiek. Ale vcds sam sobie sprawdzisz korekty. Jesli jest problem z praca silnika juz po rozgrzaniu to gaz raczej nie ma tu nic wspólnego. Korekty odczytujesz w zakladce obd2 tam najłatwiej. Może byś jeszcze sprawdzil co pokazuje czujnik stukowy.
By ihas -  23 kwie 2020, 18:12
 wielkopolskie
#281052
Witam. Mam identyczny silnik i posiadam podobny problem. Z tym, że u mnie nie dzieje (działo) się to za każdym razem, rano zdarzyło mi się może że trzy razy w odstępie pół roku, gorzej jest jak pojadę w dane miejsce i auto postoi ok 2 godzin dzieje się to częściej, choć nie koniecznie zawsze. Jest okres że nie wariuje np. z dwa tygodnie, po czym jeden dzień poskaczą obroty i później np przez kolejny tydzień spokój. Za to dziś przebierał rano oraz jak wracałem z pracy, później postał dwie godziny i po odpaleniu nie przebierał, więc nie ma na to reguły. Podczas każdej z tych akcji, wskakują błędy o wypadaniu zapłonów. Dodam że ostatnio wymieniałem wszystkie cewki i świece. Czy ktoś z tu obecnych wie i doradzi co jest tego przyczyną, bo mnie już ręce opadają i najchętniej jak mi skacze wysiadł bym i podpalił gówno. Ale niestety nie będę miał czym jeździć. Będę wdzięczny za każdą sugestie i radę