Silnik 1,6 FSI - co o nim sądzicie?

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
AdamekS
Fan Forum
Posty: 189
Rejestracja: 13 wrz 2008, 23:20
kartoteka:

Silnik 1,6 FSI - co o nim sądzicie?

Postautor: AdamekS » 29 kwie 2009, 13:26

Witam, tata ma na oku Golfa Plusa z silnikiem 1,6 FSI. Macie mo¿e jakie¶ do¶wiadczenia z t± jednostk± napêdow±?
Ile to faktycznie pali, jak z awaryjno¶ci±, czy konieczny jest jaki¶ specjalny olej do niego?
Golf jest z 2005r, ale stan ig³a i z pewnych r±k, 42kkm faktycznego przebiegu. Jak dobrze pójdzie to bêd± 2 Golfy w rodzinie :lol:

Awatar użytkownika
krz_p
Stary wyga
Posty: 2207
Rejestracja: 12 lut 2007, 13:19
województwo: wielkopolskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: GTI
silnik: 2.0 TSI BWA
kartoteka: viewtopic.php?f=8&t=276

Postautor: krz_p » 29 kwie 2009, 15:17

mia³em wcze¶niej 1,6FSI, bardzo oszczêdny silnik
pali³ ok. 9l w mie¶cie i ok. 6l na trasie
Golf V GTI
Obrazek

Awatar użytkownika
kamil 8000
Fan Forum
Posty: 345
Rejestracja: 24 lis 2006, 12:10
kartoteka: brak
Lokalizacja: Grójca
Kontaktowanie:

Postautor: kamil 8000 » 29 kwie 2009, 17:54

na pewno lepszy ni¿ zwyk³y 1.6 (którego ja mam :lol: ) ale czy na pewno oryginalny ten przebieg :shock: no i silniczek na ³añcuch nie na pasku d³ugo polata :D

AdamekS
Fan Forum
Posty: 189
Rejestracja: 13 wrz 2008, 23:20
kartoteka:

Postautor: AdamekS » 29 kwie 2009, 18:25

kamil 8000 pisze: ale czy na pewno oryginalny ten przebieg


Przebieg na 100% oryginalny - to jest auto naszego znajomego.
W ¶rodku i na zewn±trz wygl±da jak nówka, przegl±dy co 15kkm robione w ASO- wszystko jest w ksi±¿ce serwisowej.
Wyposa¿enie to chyba Trendline + klimatyzacja, ale pewny nie jestem. W ka¿dym razie ma wszystkie podstawowe, potrzebne w aucie rzeczy :)
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
PotaS
Ramol
Posty: 440
Rejestracja: 15 kwie 2007, 2:15
województwo: świętokrzyskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Trendline
silnik: 1.6 FSI BLF
kartoteka: brak
Lokalizacja: Jędrzejów

Postautor: PotaS » 29 kwie 2009, 23:43

Zalewam olej Motul Specyfic 504-507. Silnik ekonomiczny jak pisa³ krz_p.
Jestem zadowolony.
VW Golf V 1.6 FSI 2005 BLF TrendLine
Obrazek

Mandi
Fan Forum
Posty: 224
Rejestracja: 31 maja 2007, 11:08
kartoteka: brak
Lokalizacja: Okolice Czêstochowy /Wroc³aw

Postautor: Mandi » 04 maja 2009, 18:06

Polecam oszczedny i jak na 1.6 dynamiczny :)

tommmy
Fan Forum
Posty: 154
Rejestracja: 12 mar 2009, 20:53
kartoteka:

Postautor: tommmy » 04 maja 2009, 19:18

kamil 8000 pisze:na pewno lepszy ni¿ zwyk³y 1.6 (którego ja mam :lol: ) ale czy na pewno oryginalny ten przebieg :shock: no i silniczek na ³añcuch nie na pasku d³ugo polata :D


w tych silnikach zdarzaly sie przypadki naciagniecia lancucha rozrzadu lub przestawienia, (naprawa w ASO ok 5000 zl) wiec podejrzewam ze lepiej miec pasek i wymienic go co 120 000 km lub 180 000 w TFSI :D
GTI DSG 18' - SOLD

Awatar użytkownika
Bruce
ElComandante
Posty: 1442
Rejestracja: 22 lis 2006, 14:54
województwo: mazowieckie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Trendline
silnik: 1.6 FSI BLF
kartoteka: http://vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=8&t=44&start=15
Lokalizacja: WaWa

Postautor: Bruce » 05 maja 2009, 17:48

Nie wiem jakie sa objawy problemow z lancuchem ?
Tak nagle sie przestawia ?
Informacje pochodza z ASO ?

Silnik polecam, jedyny minus, trzeba lac minimum PB98.
Podczas jazdy na kiepskim paliwie glosno slychac zawory.
Przy kiepskim paliwie potrafi siasc sonda lambda.
Obrazek

tommmy
Fan Forum
Posty: 154
Rejestracja: 12 mar 2009, 20:53
kartoteka:

Postautor: tommmy » 05 maja 2009, 19:30

Bruce pisze:Nie wiem jakie sa objawy problemow z lancuchem ?
Tak nagle sie przestawia ?
Informacje pochodza z ASO ?

Silnik polecam, jedyny minus, trzeba lac minimum PB98.
Podczas jazdy na kiepskim paliwie glosno slychac zawory.
Przy kiepskim paliwie potrafi siasc sonda lambda.


glownym objawem jaki zauwaza uzytkownik to to ze wywala kontrolke silnika, czasmi do tego wszystkiego dochodzi nierowna praca
przstawienie paska a raczej jego naciagniecie nie zalezy od stylu jazdy czy przebiegu (znam przypadki gdzie lanuch wyminiono przy ok 40 000 km), moim zdaniem jest to wina materialu, napedu paska i elemetow ktore z nim wspolpracuja
informacje te pochodza z ASO, ale nie jest to tzw standart we wszystkich silnikach :wink:
GTI DSG 18' - SOLD

Awatar użytkownika
liroyek
Fan Forum
Posty: 285
Rejestracja: 31 lip 2008, 21:44
kartoteka: brak
Lokalizacja: SBL
Kontaktowanie:

hmmm

Postautor: liroyek » 06 maja 2009, 9:14

wiecie co wg mnie to chyba byl nie wypal :)

1,6 mpi produkuja od lat i nadal go klepia :) a 1,6 fsi byl krotko i zastapili go 1,4 tsi ;) lub 18. tsi wg mnie jak cos jest dobre to tak szybko sie go nie zastepuje :)

no ale to tylko moja opinia :P
Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
174,5 PS i 265Nm >> 216,6 PS i 333,5 Nm
www.negatyw.co Fotografia ślubna i nie tylko

Awatar użytkownika
Jedi
Dyskutant
Posty: 733
Rejestracja: 04 sty 2008, 18:17
kartoteka:

Re: hmmm

Postautor: Jedi » 06 maja 2009, 11:37

liroyek pisze:wiecie co wg mnie to chyba byl nie wypal :)

1,6 mpi produkuja od lat i nadal go klepia :) a 1,6 fsi byl krotko i zastapili go 1,4 tsi ;) lub 18. tsi wg mnie jak cos jest dobre to tak szybko sie go nie zastepuje :)

no ale to tylko moja opinia :P


Nie je¿dzi³em nigdy 1.6FSI, ale na pewno jest to dobry motor, poszli po prostu w nieco innym kierunku, postawili na downsizing skonstruowali 1.4TSI 122KM, ekonomiczniejszy, dynamiczniejszy, elastyczniejszy i w takim wypadku produkowanie w dalszym ci±gu 1.6FSI przesta³o siê op³acaæ, podobna historia spotka³a zreszt± 2.0FSI.
Podejrzewam, ¿e jak wejd± 1.2TSI to przyjdzie kolej tak¿e na 1.6 MPI.
VI GTI
Obrazek

Awatar użytkownika
liroyek
Fan Forum
Posty: 285
Rejestracja: 31 lip 2008, 21:44
kartoteka: brak
Lokalizacja: SBL
Kontaktowanie:

Postautor: liroyek » 06 maja 2009, 13:29

z tego co wiem to ma byc wersja golfa z fabrycznym lpg :) wiec 1,6 mpi bedzie jeszcze dlugo zywy :D
Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
174,5 PS i 265Nm >> 216,6 PS i 333,5 Nm
www.negatyw.co Fotografia ślubna i nie tylko

Awatar użytkownika
MiKo
Żółtodziób
Posty: 23
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:55
kartoteka:

Postautor: MiKo » 06 maja 2009, 23:05

W Niemczech ju¿ takiego cudaka sprzedaj± - Golf BiFuel.

Awatar użytkownika
Bruce
ElComandante
Posty: 1442
Rejestracja: 22 lis 2006, 14:54
województwo: mazowieckie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Trendline
silnik: 1.6 FSI BLF
kartoteka: http://vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=8&t=44&start=15
Lokalizacja: WaWa

Postautor: Bruce » 11 maja 2009, 16:54

Slyszalem, ze maja wycofac silnik 1.6 102KM, a w jego miejsce wstawic 1.2 100KM.
Widac jak na dloni, ida w kierunku downsizingu.
EU nalozyla taka dyrektywe na emisje szkodliwych spalin, wiec staraja sie nie placic za kazdy g na km2 ponad norme...
Takze dlatego planuja wycofac sie rowniez z paliwozernych silnikow 3.2 FSI.
Silniczek 1.6 FSI jest wporzadku, swiadczy o nim dalszy rozwoj i stworzenie na jego bazie silnikow 1.4 TSI i wkrotce 1.2 TSI.
Obrazek

Awatar użytkownika
pietrekth7
Fan Forum
Posty: 167
Rejestracja: 21 paź 2009, 21:35
województwo: łódzkie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Trendline
silnik: 1.6 FSI BAG
kartoteka: brak

Re: Silnik 1,6 FSI - co o nim s±dzicie?

Postautor: pietrekth7 » 06 lis 2009, 19:24

Witam jestem posiadaczem tego modelu i benc 3000zł naprawa skrzyni biegów przy przebiegu 94tyś km. :shock:
VW Golf 5 3D 1.6 FSI 2004


Wróć do „Silniki benzynowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości