Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By MaArek -  16 gru 2009, 20:34
 -------
#19380
Jeździłem nim kiedyś "na testach". Ostra jazda i komputer wykazał duże zużycie paliwa - ok. 8-9 litrów jak pamiętam.
No i to ze on potrzebuje 98 oktan bo 95 obniża osiągi i sprawność silnika.
A w Polsce to jak wlejesz 98 to może ma te 95 oktan

Jestem trochę tendencyjny, bo nie uznaje benzyniaków - każdy pali co najmniej dychę w mieście. Mieliśmy Passata B5 1.6 100 koni - palił w mieście bez klimy 10-11 litrów.
1.6 FSI myślę ze będzie palił tak samo (waga auta podobna, golf nawet cięższy)

A TDI - nie spali w mieście więcej niż 7-8 litrów
Awatar użytkownika
By PotaS -  16 gru 2009, 21:03
 warmińsko-mazurskie
#19382
Nigdy nie spalił mi więcej niż 9 litrów w mieście normalna jazda. Trzeba wiedzieć jak jeździć z tym silnikiem. Zyskujemy dużo na jeździe na zubożonej mieszance co uzyskujemy przy jeździe na jak najwyższym możliwym biegu i 2000 obrotach (taka specyfika silnika). Mój rekord na tym silniku to 5,15 l/100km na trasie. Przy normalnej jeździe (okolice 4000 obr) pali 7 litrów na setkę.

Oczywiście 98-ka jest nieodzowna ;)
Awatar użytkownika
By MaArek -  16 gru 2009, 21:57
 -------
#19395
Dobre podejście. Cieszy mnie że ten silnik jest ok według właściciela - a to opinia rzetelna. No kolega ma bezowego.. to najatrakcyjniejszy kolor w gamie, perełka. Mało takich. A ciemnych nie cierpię !!! Poszukam więcej zdjęć. Pozdrawiam
By mimi -  16 gru 2009, 22:50
#19404
Świete słowa Potas. Baaardzo dużo zależy od stytlu jazdy. Jak jezdzi się agresywnie i bez oblukiwania obrotomierza chla jak każda benzyna i taka jest prawda. Z przekonaniem napisałeś o tej 98. Masz jakies konkretne przykłady czy spostrzeżenia czy tylko tak na czuja? Osobiscie leje tez 98 ale sam juz nie wiem czy to nie tylko sztuka dla sztuki.... :?
Wracając jeszcze do tego silnika to moment obrotowy jest jaki jest, czyli jak dla mnie ciniutko to wyglada ze startu. Czasami lepszy bucik by sie przydał bo mnie na pierwszych metrach nieciekawe fury wyprzedzają :lol: Podobno 1.9 TDI mimo mniejszej ilości kucy daje sobie ze startu lepiej rade...
PS
Nie kumam porównań do diesli bo to temat rzeka. Jak baardzo duzo smigasz wiadomo, że portfelowi i FSI pomocny nie bedzie. Naprawy dieselka też troche inaczej kosztują więc przy małych przebiegach "kopciuch" po mojemu nie ma sensu.
Awatar użytkownika
By PotaS -  16 gru 2009, 23:01
 warmińsko-mazurskie
#19408
Leje 98-kę żeby oszczędzać wtryski/silnik. Jakbym mieszkał w Niemczech to pewnie 95-kę lał bym. U nas 95 niby lepsze niż kilka lat temu ale do zachodniego daleko. Z mojego doświadczenia wynika że spalanie mniejsze o 0,1-0,2 litra czyli niewiele. Generalnie robię około 15 000 km rocznie więc dużo nie przepłacam na 98-ce a spokojniejsza głowa ;)
Co do kopa to kupując 1,6 FSI wiedziałeś co bierzesz demona przyspieszenia z tego nie ma :)
By Jedi -  16 gru 2009, 23:50
 -------
#19415
MaArek pisze:Jeździłem nim kiedyś "na testach". Ostra jazda i komputer wykazał duże zużycie paliwa - ok. 8-9 litrów jak pamiętam.
No i to ze on potrzebuje 98 oktan bo 95 obniża osiągi i sprawność silnika.
A w Polsce to jak wlejesz 98 to może ma te 95 oktan

Jestem trochę tendencyjny, bo nie uznaje benzyniaków - każdy pali co najmniej dychę w mieście. Mieliśmy Passata B5 1.6 100 koni - palił w mieście bez klimy 10-11 litrów.
1.6 FSI myślę ze będzie palił tak samo (waga auta podobna, golf nawet cięższy)

A TDI - nie spali w mieście więcej niż 7-8 litrów
ale podajesz przykłady troche już przestarzałe, diesel cały czas jest "lepszy" pod względem spalania od benzyny, ale trzeba przyznać, że silniki benzynowe ostatnio są coraz oszczędniejsze i biorąc pod uwagę cenę zakupu można powiedzieć, że kupno auta z silnikiem benzynowym w wielu przypadkach jest coraz bardziej opłacalne. Pomijając oczywiście wszystkie inne kwestie porównań diesla z benzyną, bo to tak jak napisał mimi to temat rzeka, a dużo zależy też od indywidualnych upodobań.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 paź 2013, 11:18
 pomorskie
#107403
wiem że odgrzewam kotleta ale temat najbardziej pasujący, mam pytanie do użytkowników FSI - wiem że producent zaleca do FSI paliwa Pb98, ale chciałbym się dowiedzieć jak to jest w praktyce - jakie paliwo lejecie, czy lejecie również Pb95 jeśli tak to jak auto się sprawuje, potrzebuję dość pilnie waszych odpowiedzi
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  04 paź 2013, 11:31
 śląskie
#107404
Pamiętamże kilka lat temu był program na dyscavery o takim temacie.

Lali do 3 aut 95 a potem 98 i jakieś super 98

Po testach na hamowni wychodziło że w słabych silnikach do ok 2.0L nie było proktyczne żadnej różnicy w mocy.

Tylko że w tym tescie nie było żadnego silnika typu FSI z tego co pamiętam.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 paź 2013, 11:34
 pomorskie
#107405
dexter23pl pisze:

Tylko że w tym tescie nie było żadnego silnika typu FSI z tego co pamiętam.
no właśnie a to jest dość istotne

pytam ponieważ mam na oku Tourana 2005 1.6 FSI z salonu PL /nie dla mnie osobiście ale dla bliskiej rodziny/ z rzeczywistym przebiegiem 48kkm, do zeszłego roku serwisowany w VW Kulikowski w Gdyni, werjsa HIGHLINE, ogólnie stan jak z fabryki, dlatego pytam,
By oRMOo -  04 paź 2013, 15:17
 -------
#107412
A ja tam bym się bał tego motora... Wiem że każde auto to jednak trochę inny przypadek ale ja się ze swoim 1.6 FSI za dużo wykosztowałem i miałem już fobie na myśl o kontrolce "czek endżyn" albo EPC. Spalanie na poziomie poniżej 10l to emeryt z cegłą pod pedałem gazu, a i do tego taka jazda męcząca jest jak cholera... Najmniej miałem około 8l/100 tylko w zimę jak jechałem po lodzie i się bałem gazu dodać...Paliwo 95 zatankowane pare razy nieważne gdzie i "check" i pierwsza lambda.... później gdzieś przypadkiem za kilka miecha byle gdzie po trasie kiepskie 98 i sruu po 400km "check" ... i kupiłem drugą lambde :-)
Ot takie tam perypetie... A jak u was ?
By tymon-88 -  04 paź 2013, 19:07
 śląskie
#107424
oRMOo pisze:A ja tam bym się bał tego motora... Wiem że każde auto to jednak trochę inny przypadek ale ja się ze swoim 1.6 FSI za dużo wykosztowałem i miałem już fobie na myśl o kontrolce "czek endżyn" albo EPC. Spalanie na poziomie poniżej 10l to emeryt z cegłą pod pedałem gazu, a i do tego taka jazda męcząca jest jak cholera... Najmniej miałem około 8l/100 tylko w zimę jak jechałem po lodzie i się bałem gazu dodać...Paliwo 95 zatankowane pare razy nieważne gdzie i "check" i pierwsza lambda.... później gdzieś przypadkiem za kilka miecha byle gdzie po trasie kiepskie 98 i sruu po 400km "check" ... i kupiłem drugą lambde :-)
Ot takie tam perypetie... A jak u was ?

ja sobie chwale swojego GOLFA V 1.6FSI,
spalanie na trasie 6,5 - 6,7l (prędkość ok 120-150km/h autostrada, auto w pełnym obciążeniu - bagaże po sufit+5 osób)
spalanie mieszane 7,1 - 7,5l
oczywiście klimatyzacja zawsze działa.

średnio na całym baku 55l robię 750-780km,
silnik chodzi cichutko (polecam olej 5W30 CASTROL EDGE),

jeśli ktoś umie zmieniać biegi przy odpowiedniej prędkości to auto jest w miarę dynamiczne i spalanie utrzymuje sie w średniej.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  05 paź 2013, 11:43
 pomorskie
#107462
dzięki za opinie, samochód który wczoraj oglądałem odpuszczony, ponieważ pomimo przebiegu 48kkm, /realny, serwis w ASO w PL/ cena zabójcza - 30 tys zł za rocznik 2005 /I rejestracja 2006/ jest zdecydowanie nie do zaakceptowania