Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By Yogowafel -  19 gru 2019, 10:55
 małopolskie
#279135
Witam wszystkich forumowiczów
To mój pierwszy temat tutaj, mianowicie mam problem ze swoim BSE w Touranie 2006r + LPG.
Silnik ogólnie odpala łatwo i chodzi równo z tym problemu nie ma, jednak pojawiają się inne:
powyżej 2.5-3 tys obr pojawia się czarnym dym z tłumików oraz cały pakiet błędów które podaje poniżej:


Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 06A 906 033 ET
Component and/or Version: SIMOS71 1.6l 2VG 8713
Software Coding: 0000071
Work Shop Code: WSC 01324 785 00200
4 Faults Found:

18683 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Negative Lead: Open Circuit
P2251 - 007 - Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2304 /min
Mass Air / Rev.: 92.6 mg/str
Voltage: 2.060 V
Bin. Bits: 00000110
RPM: 1984 /min
Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
Voltage: 2.060 V
Bin. Bits: 00000110

16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
P0171 - 006 - Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Speed: 82.4 km/h
Lambda Factor: 1.000
Voltage: 0.960 V
Lambda: 25.0 %
Speed: 86.4 km/h
Lambda Factor: 0.992
Voltage: 0.960 V
Lambda: 25.0 %

16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
P0171 - 006 - Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Speed: 82.4 km/h
Lambda Factor: 1.000
Voltage: 0.960 V
Lambda: 25.0 %
Speed: 86.4 km/h
Lambda Factor: 0.992
Voltage: 0.960 V
Lambda: 25.0 %

16875 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P0491 - 006 - Short to Plus - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Mass Flow: 4.27 g/s
Lambda Factor: 0.992
(no units): 0.97
(no units): 0.97


Readiness: 0010 0001


Ogólnie samochód kupiony za nie duże pieniądze i widać ze stał za granicą dość spory czas.
Na początku był cały silnik w oleju zalany,łącznie z cewką zapłonową i czujnikami, okazało się że miał zły bagnet i przy zmianie oleju ,,przelali" go ok. 1l :szok:
Wymiana bagnetu , uszkodzonej cewki, kabli WN, świec (jedna była taka jakby ktoś ją w błocie wybrudził i zakręcił), czujnik położenia wału, filtra powietrza.
Było lepiej jednak błędy i dym dalej mnie prześladuje.
Dodatkowo okazało się że silnik pobiera olej ok 800ml/1000km więc pogodziłem się z tym że głowica w górę i pierścienie na pewno do zmiany ale to po nowym roku.

Dlatego teraz mnie interesuje fakt czemu dymi na czarno? Zła mieszanka? Błędy wskazują na uszkodzenie pierwszej sondy jednak nie widzę żeby miała gdzieś postrzępione przewody czy coś.
Niestety dodatkowo czuję że brakuje mu mocy nie wkręca się płynnie tylko tak jakby miał ręczny zaciągnięty do połowy.
Przy wyższych prędkościach np 100-120km/h i czuć w pewnym momencie jakby przestawał ciągnąć ale jak mu się doda gazu to jedzie normalnie ale problem jest z utrzymaniem prędkości.


Mam zamiar jeszcze wykonać logi w najbliższych dniach, może one coś wykażą jeszcze.

Macie może jakieś pomysły co może być nie tak ?
Z góry dzięki za wszelkie pomysły i rady :)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By pitt52 -  19 gru 2019, 18:44
 śląskie
#279150
Błędy wskazują na uszkodzenie pierwszej sondy lambda i ubogą mieszankę. Na mieszankę ma wpływ sonda i od tego bym zaczął. Jeśli silnik był zalany olejem na zewnątrz to posprawdzaj połączenia przewodów sondy. Sondę ostatnio przerabiałem i nie jest to tania rzecz. Jak wyeliminujesz powyższe błędy, to wtedy możesz szukać dalej. Jaki masz przebieg? Gdzieś widziałem ogłoszenie z ofertą wymiany silnika BSE na silnik kompletny po remoncie, ale trochę cena odstraszała bo 4700 zł. Plus taki, że silnik z trzymiesięczną gwarancją. Pisze o tym, bo zużycie oleju jest dość duże i nie pomoże jakiś czarodziejski olej.
Aha, jeszcze o ubogiej mieszance. Winę za ten stan rzeczy tj. walenie błędem może ponosić też instalacja LPG. U mnie wyskakiwał systematycznie aż do zapalenie czeka. Kasowałem i jeździłem dalej ale w kocu pojechałem do gazownika i po kilku dniach prób i błędów w doborze m.in. dysz gazu problem zniknął. Nie mówię, że tak jest w twoim przypadku.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2019, 18:47 przez pitt52, łącznie zmieniany 1 raz.
By Yogowafel -  19 gru 2019, 22:45
 małopolskie
#279165
Ogólnie te błędy były już od samego początku jak go kupiłem a instalacja gazowa była zakładana 2 miesiące temu. Na początku roku rozbiore silnik akurat zrobię sobie to sam więc koszt to tylko części plus remont głowicy w zakładzie. A po logach jakbym zrobił to coś nam podpowie gdzie problem jest?
Awatar użytkownika
By pitt52 -  20 gru 2019, 7:56
 śląskie
#279169
Coś mi się wydaje, że nic w tym silniku z logów nie wyczytasz. Pije olej, no to będzie pił, bo taki jego nałóg. To jest prosta konstrukcja jak niemalże budowa silnika WSK 125. Ja też bym sam robił, jeśli zostanę do tego zmuszony. Tak z ciekawości napisz proszę, jaki masz przebieg? Dodam jeszcze, że raczej tutaj powinieneś poczytać i kontynuować: https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f= ... ju#p267800
By Yogowafel -  23 gru 2019, 22:18
 małopolskie
#279223
Przebieg mam 243tys km (teoretycznie) niby są jakieś dokumenty z ostatniego przeglądu w Austrii i faktury na naprawy z podanym przebiegiem ale nie wiem czy to prawda. Ogólnie zauważyłem że autko jest bardziej zwawsze i takie zrywniejsze jak jest jest zimny zaraz po odpaleniu a jak się już nagrzewa ( choć nie do końca bo max temp to 70stopni i obstawiam uszkodzony termostat) to jest już gorzej. Dodatkowo obejrzałem jeszcze silnik z wierzchu bez osłon itd i uwagę przykuł moja brak jednej śruby przy kolektorze ssacym. Śruba która łączy dwie połówki kolektora. Może tam zasysa lewe powietrze ale to w sumie może by falował na obrotach lub coś, sam już nie wiem. Po nowym roku rozbieram silnik i zobaczę co tam słychać będę zdawał tutaj relacje na bieżąco.