#279135
Witam wszystkich forumowiczów
To mój pierwszy temat tutaj, mianowicie mam problem ze swoim BSE w Touranie 2006r + LPG.
Silnik ogólnie odpala łatwo i chodzi równo z tym problemu nie ma, jednak pojawiają się inne:
powyżej 2.5-3 tys obr pojawia się czarnym dym z tłumików oraz cały pakiet błędów które podaje poniżej:
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 06A 906 033 ET
Component and/or Version: SIMOS71 1.6l 2VG 8713
Software Coding: 0000071
Work Shop Code: WSC 01324 785 00200
4 Faults Found:
18683 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Negative Lead: Open Circuit
P2251 - 007 - Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2304 /min
Mass Air / Rev.: 92.6 mg/str
Voltage: 2.060 V
Bin. Bits: 00000110
RPM: 1984 /min
Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
Voltage: 2.060 V
Bin. Bits: 00000110
16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
P0171 - 006 - Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Speed: 82.4 km/h
Lambda Factor: 1.000
Voltage: 0.960 V
Lambda: 25.0 %
Speed: 86.4 km/h
Lambda Factor: 0.992
Voltage: 0.960 V
Lambda: 25.0 %
16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
P0171 - 006 - Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Speed: 82.4 km/h
Lambda Factor: 1.000
Voltage: 0.960 V
Lambda: 25.0 %
Speed: 86.4 km/h
Lambda Factor: 0.992
Voltage: 0.960 V
Lambda: 25.0 %
16875 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P0491 - 006 - Short to Plus - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Mass Flow: 4.27 g/s
Lambda Factor: 0.992
(no units): 0.97
(no units): 0.97
Readiness: 0010 0001
Ogólnie samochód kupiony za nie duże pieniądze i widać ze stał za granicą dość spory czas.
Na początku był cały silnik w oleju zalany,łącznie z cewką zapłonową i czujnikami, okazało się że miał zły bagnet i przy zmianie oleju ,,przelali" go ok. 1l
Wymiana bagnetu , uszkodzonej cewki, kabli WN, świec (jedna była taka jakby ktoś ją w błocie wybrudził i zakręcił), czujnik położenia wału, filtra powietrza.
Było lepiej jednak błędy i dym dalej mnie prześladuje.
Dodatkowo okazało się że silnik pobiera olej ok 800ml/1000km więc pogodziłem się z tym że głowica w górę i pierścienie na pewno do zmiany ale to po nowym roku.
Dlatego teraz mnie interesuje fakt czemu dymi na czarno? Zła mieszanka? Błędy wskazują na uszkodzenie pierwszej sondy jednak nie widzę żeby miała gdzieś postrzępione przewody czy coś.
Niestety dodatkowo czuję że brakuje mu mocy nie wkręca się płynnie tylko tak jakby miał ręczny zaciągnięty do połowy.
Przy wyższych prędkościach np 100-120km/h i czuć w pewnym momencie jakby przestawał ciągnąć ale jak mu się doda gazu to jedzie normalnie ale problem jest z utrzymaniem prędkości.
Mam zamiar jeszcze wykonać logi w najbliższych dniach, może one coś wykażą jeszcze.
Macie może jakieś pomysły co może być nie tak ?
Z góry dzięki za wszelkie pomysły i rady
Pozdrawiam
To mój pierwszy temat tutaj, mianowicie mam problem ze swoim BSE w Touranie 2006r + LPG.
Silnik ogólnie odpala łatwo i chodzi równo z tym problemu nie ma, jednak pojawiają się inne:
powyżej 2.5-3 tys obr pojawia się czarnym dym z tłumików oraz cały pakiet błędów które podaje poniżej:
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 06A 906 033 ET
Component and/or Version: SIMOS71 1.6l 2VG 8713
Software Coding: 0000071
Work Shop Code: WSC 01324 785 00200
4 Faults Found:
18683 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Negative Lead: Open Circuit
P2251 - 007 - Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2304 /min
Mass Air / Rev.: 92.6 mg/str
Voltage: 2.060 V
Bin. Bits: 00000110
RPM: 1984 /min
Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
Voltage: 2.060 V
Bin. Bits: 00000110
16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
P0171 - 006 - Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Speed: 82.4 km/h
Lambda Factor: 1.000
Voltage: 0.960 V
Lambda: 25.0 %
Speed: 86.4 km/h
Lambda Factor: 0.992
Voltage: 0.960 V
Lambda: 25.0 %
16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
P0171 - 006 - Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Speed: 82.4 km/h
Lambda Factor: 1.000
Voltage: 0.960 V
Lambda: 25.0 %
Speed: 86.4 km/h
Lambda Factor: 0.992
Voltage: 0.960 V
Lambda: 25.0 %
16875 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P0491 - 006 - Short to Plus - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Mass Flow: 4.27 g/s
Lambda Factor: 0.992
(no units): 0.97
(no units): 0.97
Readiness: 0010 0001
Ogólnie samochód kupiony za nie duże pieniądze i widać ze stał za granicą dość spory czas.
Na początku był cały silnik w oleju zalany,łącznie z cewką zapłonową i czujnikami, okazało się że miał zły bagnet i przy zmianie oleju ,,przelali" go ok. 1l
Wymiana bagnetu , uszkodzonej cewki, kabli WN, świec (jedna była taka jakby ktoś ją w błocie wybrudził i zakręcił), czujnik położenia wału, filtra powietrza.
Było lepiej jednak błędy i dym dalej mnie prześladuje.
Dodatkowo okazało się że silnik pobiera olej ok 800ml/1000km więc pogodziłem się z tym że głowica w górę i pierścienie na pewno do zmiany ale to po nowym roku.
Dlatego teraz mnie interesuje fakt czemu dymi na czarno? Zła mieszanka? Błędy wskazują na uszkodzenie pierwszej sondy jednak nie widzę żeby miała gdzieś postrzępione przewody czy coś.
Niestety dodatkowo czuję że brakuje mu mocy nie wkręca się płynnie tylko tak jakby miał ręczny zaciągnięty do połowy.
Przy wyższych prędkościach np 100-120km/h i czuć w pewnym momencie jakby przestawał ciągnąć ale jak mu się doda gazu to jedzie normalnie ale problem jest z utrzymaniem prędkości.
Mam zamiar jeszcze wykonać logi w najbliższych dniach, może one coś wykażą jeszcze.
Macie może jakieś pomysły co może być nie tak ?
Z góry dzięki za wszelkie pomysły i rady
Pozdrawiam