Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By janekdzbanek -  01 maja 2020, 19:53
 warmińsko-mazurskie
#281257
Witam,
Z uwagi na wirusa musiałem sam wymienić pasek. Po wymianie mam parę pytań:
1) Po ustawieniu napinacza znak był na miejscu. Po kilkukrotnym ręcznym przekręceniu wału tez wszystko było OK. Po nagrzaniu silnika i ponownym sprawdzeniu znak napinacza przesunął się w kierunku mocniejszego naciągu. Podejrzewam że chodzi tu o rozszerzenie cieplne silnika. Mam rację?. Zostawić tak napinacz czy go skorygować?.
2) Czy na łączeniu pompy dawać silikon?. Wszędzie w necie sprawdzałem i było mówione że nie trzeba. I tak zrobiłem. Ale mam wątpliwości czy nie będzie ciekło. Może ktoś z praktyki powiedzieć?
3) Czy stosować nowe śruby na kole pasowym i poduszkach tak jak mówi instrukcja?
4) Czy trzeba stosować klej na gwint śrub koła pasowego tak jak mówi instrukcja?
5) Jak to jest z dokręcaniem śrub, np. śruba koła pasowego ma 10Nm+90stopni.Po 10Nm jak kręcę do 90 to już przy 45 mam taki duży opór, że boję się, że ją ukręcę. Kręcić na chama czy jednak z wyczuciem?
Pozdrawiam