Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By kebes -  23 paź 2013, 14:03
 -------
#109185
Mi ten majonez podczas zimnych dni to potrafi się pojawiać nawet po dlugiej trasie jak samochód postoi dłuższy czas i mu silnik ostygnie. Ale płynu mi nigdy nie ubywa. Na bagnecie nic mi się nie zbiera, chociaż raz mi się zdarzyło, że mi kropla wody z niego skapła jak sprawdzałem poziom oleju.
#109189
kebes pisze:Mi ten majonez podczas zimnych dni to potrafi się pojawiać nawet po dlugiej trasie jak samochód postoi dłuższy czas i mu silnik ostygnie. Ale płynu mi nigdy nie ubywa. Na bagnecie nic mi się nie zbiera, chociaż raz mi się zdarzyło, że mi kropla wody z niego skapła jak sprawdzałem poziom oleju.
U mnie identyko. TTTM
chcesz to pchaj się w koszta nie potrzebne tylko po to aby sobie obejrzeć jak to wygląda od środka.
Był problem z zamarzająca odmą pomiędzy korkiem oleju a wejściem do węża co powietrze ciągnie. to fachowcy w VW zrobili tam taką mini grzałkę.

Być może trochę pomogła by wymiana termostatu bo w lato zauważyłem że jak silnik pracuje i auto stoi to temp wody osiąga ok 90-95C a podczas jazdy spada do ok 78-80C. Te pomiary to odczyt z vcdsa. Więc jeśli tak spada w lato to ciekawe do ilu w zimę.
Choć w tą zimę co była nie sprawdzałem tego bo wskazówka zawsze była na 90C podczas jazdy ale z doświadczenia teraz wiem że ta wskazówka to nawet jak jest 70C wody to pokazuje 90C oraz jak jest temp wody ok 105C to też stoi na 90C :x
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 gru 2013, 10:08
 pomorskie
#112326
andrev2222 pisze:Witam, ktoś się orientuje, czy w silniku BGU benzyna 102 KM można lekko podnieść obroty za pomocą VCDS?
nie ma takiej możliwości, jedynie zmiana softu, swego czasu seat miał akcję serwisową dla tego typoszeregu silników, wgrywali nowy soft z wyższymi obrotami co pozytywnie wpływało na wyeliminowanie drgań silnika
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  04 gru 2013, 20:37
 śląskie
#112363
Sprawdź jakaś podobną wartość. Może akurat.
u mnie też czasem zadrży na jałowym ale co ciekawe.... po przełączeniu na LPG silnik chodzi o wiele równiej na jałowym biegu.
Jak ustawię na czasy wtrysków lpg idealnie jak na PB to też na lpg drży tak samo jak na PB
Jak ustawimy na słuch na LPG to jest prawie idealnie.
Wg komputera spalanie zwiększa się o 0.1L na LPG, z tego wychodziło by że na PB na jałowym silnik ma za bogato.
By domek -  17 gru 2013, 21:51
 -------
#113261
Witam.

Samochód to Golf V 2005 1.6 102 KM chyba BSE, 53 tys km, brak klimatyzacji.

Gdy samochód został zakupiony w 2009 roku niepokoiły nas 3 sprawy:

1. majonez pod korkiem wlewu oleju - wyjaśnione TTTM
2. opóźniona reakcją na gaz przy wciskaniu na biegu jałowym i nie płynne opadanie obrotów - wyjaśnione TTTM oraz przeczyszczona przepustnica i obroty opadają już płynnie
3. niskie obroty biegu jałowego, lekkie drgania

Teraz chciałbym zapytać odnoście punktu 3.

Zaraz po kupnie wiadomo każdy chce żeby wszystko było OK i byliśmy nawet u jakiegoś szpeca odnoście tych obrotów (przy okazji wyłączył denerwujący dźwięk niezapiętych pasów i ustawił automatyczne światła) modził także przy obrotach biegu jałowego i coś tam wymodził, ale nie satysfakcjonowało to nas więc wróciliśmy do serii.

Wyczytałem wtedy, że jest coś takiego jak zmiana oprogramowania podnosząca te obroty.

Pytałem w ASO Danelczyk Świdnik i tam nic nie słyszeli (tam mało o czym słyszeli tak a propos)

Teraz po kilku latach przyzwyczailiśmy się i nie wiem czy chcemy wydać kilka stów na taki zabieg - nie wiem czy oni w ogóle oferują coś takiego.

Wyczytałem, że kosztuje to 280 zł, cena jest zależna prawdopodobnie od ASO. Jak rozumiem jest to zwykła usługa, nie żadna akcja serwisowa za darmo?

Zastanawiam się czy warto, osoby które zrobiły taką aktualizację są zadowolone?

Może gdy będę kiedyś w pobliżu zajadę by zapytać czy oferują i jeśli tak to za ile.


Po tej zmianie lepiej się rusza? Nie drga wtedy nic?


Tak piszę byście zachęcili mnie do zmiany choć już 4 lata jest jak jest i jak pisałem przyzwyczailiśmy się. Samochód mało jeździ. Przypominam 2005 r. 53 tys km...
#131567
Odkopię temat. Mój problem z obrotami i błędem sondy lambda wciąż jest nie rozwiązany. Co jakiś czas śledzę internet w celu sprawdzenia czy czasem nie pojawiło się rozwiązanie mojego problemu. Ostatnio natrafiłem na sugestię wymiany uszczelek w kolektorze ssącym bo może przez sparciałe uszczelki ciągnąć lewe powietrze. Tu pytania: Da się to jakoś sprawdzić? Czy trzeba/warto przeczyścić kolektor? Jeżeli tak to czym?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 23