Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
#131678
oglądałem je kilka razy i raczej jak nigdzie się nie zagną przy montażu to niema opcji aby po jednym czy kilku rozebranich kolektora nadawały się do wymiany.
przy głowicy sa jakby z twardego silikonu zaqwsze czyszczę ten obszar metalowy przed montażem na czysto szmatką z rozpuszczalnikiem aby piasek nie podszedł.

a te górne co sa na łączeniu to jest tez taka jakby guma z podwujnymi kołnierzami uszczelniającymi.

jedynie co ja myslałem to o wymianie tych przy głowicy ale nie zauważyłem na nich żadnego uszkodzenia lub zdeformowania.

To nie sa uszczelki jak w innych autach z papieru lub azbestu.
By Tomik00 -  15 sty 2015, 20:04
 mazowieckie
#160826
Mam podobny problem, tylko u mnie ewidentnie są za niskie obroty, jak tylko będę miał kabel to pobawię się trochę.

Ale za to kiedyś miałem Renaulta Clio II, też benzynkę i ten sam objaw, pomogła wymiana czujnika położenia wału (tylko na oryginalny).

Może i tu jest podobna usterka.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  15 sty 2015, 20:14
 pomorskie
#160834
Tomik00 pisze: o u mnie ewidentnie są za niskie obroty, jak tylko będę miał kabel to pobawię się trochę.
bawić kablem się możesz ale i tak nic nie zdziałasz, nie ma opcji podwyższenia obrotów
Tomik00 pisze: Może i tu jest podobna usterka.

w 99% obowiązuje zasada TTTM
By piotras -  18 lut 2015, 10:00
 kujawsko-pomorskie
#166786
Czy to normalne, że po odpaleniu auta po dłuższym postoju (np. po nocy) silnik chodzi dużo głośniej niż po kilkugodzinnym postoju? Mam na myśli klekot, którego częstotliwość wzrasta wraz z obrotami, na początku jest naprawdę głośny i słychać go doskonale ze środka pojazdu. Po przejechaniu kilkuset metrów jest ciszej, po kolejnych kilkuset jest już cicho. Naczytałem się o popychaczach, uszczelniaczach, hydraulice i nie wiem o co o tym myśleć. Byłem u mechanika ale auto za krótko stało i nic niepokojącego nie usłyszał. Pytam, bo być może ten silnik tak ma? Rocznik 2007, przebieg 100tys. Działo się tak na poprzednim oleju (nie wiem jaki zalał poprzedni właściciel), kilka tys. temu zalałem mobil 1 5w50 i dalej to samo. Wiem, że zalecany jest 5w40 ale ten również spełniał normy VW (502,505) więc to chyba nie kwestia oleju (zresztą jak napisałem na poprzednim było to samo). Jeśli to ma jakieś znaczenie to jeżdżę na krótkich dystansach (kilka km), raz na dwa miesiące robię trasę kilkaset km. Kupiłem ten silnik ze względu na jego nieśmiertelność i "idiotoodporność" (przyjmując do wiadomości spalanie w mieście na poziomie 10-12l) i nie spodziewałem się takich atrakcji.

Dodam, że cały rozrząd, pasek wielorowkowy, rolka napinająca, pompa była wymieniona pół roku temu (mam faktury od poprzedniego właściciela).
Awatar użytkownika
By lemonka -  18 lut 2015, 10:20
 warmińsko-mazurskie
#166788
Być może chodzi głośno ponieważ olej się dobrze nie rozprowadził po całym silniku.
Małe odcinki nie sprzyjają dobrze temu silnikowi.

Olej ma znaczenie, dla tego silnika fabryczny olej to 5w-30, ja zalewam 5w-40.

Czy przebieg 100 tys jest oryginalny ?
By piotras -  18 lut 2015, 10:34
 kujawsko-pomorskie
#166791
Tak, przebieg jest oryginalny. Potwierdzony w ASO i CEPIK, auto krajowe. Zalecasz zmianę oleju na 5w-30? Chciałem poczekać do lata sprawdzić jak silnik będzie się zachowywał w wyższych temperaturach.

A jak jest u Ciebie? Widzę, że masz ten sam silnik. Jak auto postoi 24h to też słychać zawory?
Awatar użytkownika
By lemonka -  18 lut 2015, 10:49
 warmińsko-mazurskie
#166793
piotras pisze:Tak, przebieg jest oryginalny. Potwierdzony w ASO i CEPIK, auto krajowe. Zalecasz zmianę oleju na 5w-30? Chciałem poczekać do lata sprawdzić jak silnik będzie się zachowywał w wyższych temperaturach.

A jak jest u Ciebie? Widzę, że masz ten sam silnik. Jak auto postoi 24h to też słychać zawory?

Nie wiem czy jest sens zmiany oleju...

Nie słychać ale zawsze jest głośniejszy przed odpaleniem obroty wysokie...
Ja bym się nie przejmował... jeździł
rozrząd dobrze ustawiony?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  18 lut 2015, 10:50
 pomorskie
#166794
lemonka pisze:

Nie wiem czy jest sens zmiany oleju..
jeśli stosowany jest 5W40 to nie ma sensu

piotras pisze: kilka tys. temu zalałem mobil 1 5w50 i dalej to samo. Wiem, że zalecany jest 5w40 ale ten również spełniał normy VW (502,505) .
normy normami tylko czy jest zalecany do tego silnika?
By mistasz -  18 lut 2015, 11:15
 opolskie
#166798
Jednak bym zaczął od dobrego oleju. Do normalnej jazdy zupełnie wystarczy 5W40. Szukaj oleju który nie będzie gęsty w niskich temperaturach.
To samo miałem w Seacie 1,6l - benzyna. Jeździł na tym co mechanik lał. Po odpaleniu grzechotał silnik aż się kawałek przejechało. Zmiana oleju całkowicie załatwiła sprawę. Teraz po odpaleniu, zaraz cichnie. Przy większym mrozie to się zdarza że sekundę zagrzechota. A auto ma zrobione 230 000 bez żadnego remontu.
By piotras -  18 lut 2015, 11:26
 kujawsko-pomorskie
#166802
mistasz pisze:Jednak bym zaczął od dobrego oleju. Do normalnej jazdy zupełnie wystarczy 5W40. Szukaj oleju który nie będzie gęsty w niskich temperaturach.
To samo miałem w Seacie 1,6l - benzyna. Jeździł na tym co mechanik lał. Po odpaleniu grzechotał silnik aż się kawałek przejechało. Zmiana oleju całkowicie załatwiła sprawę. Teraz po odpaleniu, zaraz cichnie. Przy większym mrozie to się zdarza że sekundę zagrzechota. A auto ma zrobione 230 000 bez żadnego remontu.
Tylko jaki olej będzie dobry? Większość 5w30 czy 5w40 to nie w pełni syntentyczne oleje tylko hydrokrakowane z mineralnego (np. mobil 3000). Kupiłem specjalnie mobil 1 5w50, który jest niby "pełnym syntetykiem". I teraz się okazuje, że to był błąd...? Polećcie proszę olej, który będzie najlepszy dla tego silnika.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 23