Strona 3 z 23

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 12 sie 2012, 21:43
autor: kebes
też mogę się coś na ten temat wypowiedzieć bo śmigam na takim silniku już 1.5 roku oznaczenie BGU. wolne obroty są rzeczywiście za niskie i telepie lekko autem. lekkie opóźnienie reakcji na dodanie gazu też u mnie występuje. na brak mocy nie narzekam, nawet przed chwila nim śmigałem ostro no i jak to benzyna od 3000 obrotów zbiera się ładnie - w porównaniu z moim poprzednim autem (toledo I z silnikiem 1.9 TDI 110KM) nie czuje dużej różnicy.

Spalanie: mieszkam w górach, w drodze do pracy mam do pokonania na zimnym silniku niezłą górkę, przez co spalanie benzyny wynosi około 10-11l według komputera. na w miarę równej trasie około 7.5-8l. ponad 1000km trasa autostradą w lecie z 4 osobami+bagaże i włączoną klimą wyszła w granicach 7l.

P.S. Obyś nie trafił na taki sam problem jaki ja mam od ponad roku z tym autem: http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=2&t=5664" onclick="window.open(this.href);return false;

bo się z nerwów spalisz i wydasz kupę kasy a gówno będzie zrobione :evil:

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 12 sie 2012, 22:20
autor: TIMMY
Dzięki.
Nawet nie wiem jakie mam oznaczenie silnika.
Jeszcze nie zgłębiałem tematu.
Pewnie gdzieś na Vin'ie? Auto jest z polskiego salonu z 2008 roku.

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 12 sie 2012, 23:04
autor: kebes
Spoko :D Oznaczenie silnika masz na nalepce na tej plastikowej osłonie rozrządu (po lewej stronie na Twoim zdjęciu). BGU lub BSE (nie wiem czy są jeszcze z innymi oznaczeniami). Od razu ostrzegam, że znalezienie do tego silnika sterownika (Siemens Simos 7.1) jest trudne bo wiadomo, większość Golfów V w Polsce to TDI lub FSI. Tak pisze o tym sterowniku bo właśnie jestem w trakcie poszukiwań :D

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 12 sie 2012, 23:22
autor: Dexter23pl
tu jest simos 7.1A 1,6
http://allegro.pl/06a906033ja-vw-golf-v ... 57037.html" onclick="window.open(this.href);return false;

taki?

fu... k ale cenka :!:

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 13 sie 2012, 13:32
autor: golf998
Witam, wczoraj zakupilem Golfa 5 sprowadzonego z niemiec po kolizji. Mam pękniety kolektor plastikowy ten piwerwsy i ten z tylu. Moje pytanie brzmi czy nada sie kolektor od Golfa 4 1.6 8V.

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 13 sie 2012, 17:12
autor: kebes
dexter23pl pisze:tu jest simos 7.1A 1,6
http://allegro.pl/06a906033ja-vw-golf-v ... 57037.html" onclick="window.open(this.href);return false;

taki?

fu... k ale cenka :!:
:)
Według tego co mi powiedział elektryk, który siedzi w sterownikach musi być 7.1 bez tego A. Ja znalazłem już tylko na razie jeszcze czekam na diagnozę auta zanim kupię. A ceny są rzeczywiście szalone.

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 15 sie 2012, 13:18
autor: TIMMY
Jeszcze w tym temacie...
Spotkałem się z opinią na innym forum, że to telepanie i brak mocy w dolnym zakresie obrotów
może być spowodowane przez uszkodzenie regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego.
Spotkał się ktoś z Was z tym?
Wiem ze najprościej byłoby zaprowadzić auto do mechanika, ale w tym momencie nie jest to możliwe
więc próbuję się jak najwięcej dowiedzieć "na sucho"
Pozdrawiam!

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 15 sie 2012, 14:21
autor: Dexter23pl
rozbierałem kiedys kolektor dokładnie jego przud i mialem do niego własnie zerknąc w celu sprawdzenia czy sa w nim klapki czy ich niema. bo niema konkretnej odpowiedzi na to pytanie, oczywiscie zapomnialem.przypomniało mi się jak wszystko złozyłem. ;) . ale chyba są bo od spodu jest jakas taka częśc co chyba cos tam w srodku przestawia. i idzie od niej rureczka do zaworu i on chyba tym steruje.

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 15 sie 2012, 16:48
autor: kebes
TIMMY pisze:Jeszcze w tym temacie...
Spotkałem się z opinią na innym forum, że to telepanie i brak mocy w dolnym zakresie obrotów
może być spowodowane przez uszkodzenie regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego.
Spotkał się ktoś z Was z tym?
Wiem ze najprościej byłoby zaprowadzić auto do mechanika, ale w tym momencie nie jest to możliwe
więc próbuję się jak najwięcej dowiedzieć "na sucho"
Pozdrawiam!
Możesz podać link do tego tematu? Z ciekawości chcę poczytać.

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 15 sie 2012, 16:58
autor: TIMMY
Założyłem podobny temat na autokąciku na którym jestem od ponad 7 lat i odpowiedzi są podobne jak tutaj.
"Ten typ tak ma", "Mój też tak ma", "Mój chodzi równo i nie telepie" itp...
Jedna osoba powiedziała o możliwości wystąpienia tej usterki z kolektorem.
Na razie nic więcej w tym temacie nie napisano.

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 15 sie 2012, 18:24
autor: kebes
ok, dzięki. jutro będę się widział z mechanikiem w sprawie mojego problemu to z ciekawości zapytam co o tym sądzi

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 15 sie 2012, 19:38
autor: TIMMY
Super!
Napisz potem co na to powiedział :)

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 15 sie 2012, 21:56
autor: Dexter23pl
tu zamiesciłem temat w sprawie gazu i wmieszał się temat o tym kolektorze,
poczytac można ;)

http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?f=1&t ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

konkretów niema ale zawsze coś.

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 15 sie 2012, 22:17
autor: TIMMY
Dzięki Dexter! Przyda się!
Na tym drugim forum napisali że od tej kapeluszniczej jazdy klapki
mogły się "zastać'.
Skoro jest tak jak napisali w tym Twoim wątku, to toby pasowało
do braku mocy na niskich obrotach :roll:

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 16 sie 2012, 20:25
autor: kebes
TIMMY pisze:Super!
Napisz potem co na to powiedział :)
Po wizycie u mechanika:
Generalnie to, że moje auto na zimnym silniku szarpie, zawieszają się mu obroty, ma ciągle wywalony błąd zbyt ubogiej mieszanki na 1 sondzie lambda może być spowodowane:
a) nieszczelnością lub uszkodzenie kolektora ssącego
b) problemy z ciśnieniem paliwa
c) uszkodzony czujnik temp.
d) problemy z masą w wiązce kabli w kabinie (moje auto jest po dzwonie). Tutaj objawem jest też problemy z osprzętem auta, tj. problemy z zamkiem centralnym (wariuje, nie chce zamknąć auta, problemy z szybami - same się otwierają)

Co do zbyt niskich obrotów, mechanik stwierdził, że to też może być spowodowane uszkodzeniem kolektora.