Strona 4 z 23

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 16 sie 2012, 21:49
autor: Pablo
problemy z zamkiem centralnym i szybami mogą być spowodowane przetartymi kablami w przelotkach drzwi.
A co pokazuje VCDS? Bo od tego trzebaby zacząć.

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 16 sie 2012, 21:59
autor: kebes
Pablo pisze:problemy z zamkiem centralnym i szybami mogą być spowodowane przetartymi kablami w przelotkach drzwi.
A co pokazuje VCDS? Bo od tego trzebaby zacząć.
tak jak wcześniej Pablo, zbyt uboga mieszanka na 1 sondzie i tyle

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 16 sie 2012, 22:17
autor: TIMMY
Dowiedzieliśmy się sporo, ale bez konkretów...
Jakie uszkodzenie kolektora?
Co konkretnie musisz naprawić w swoim?
Wymienić cały kolektor?

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 16 sie 2012, 23:28
autor: kebes
TIMMY pisze:Dowiedzieliśmy się sporo, ale bez konkretów...
Jakie uszkodzenie kolektora?
Co konkretnie musisz naprawić w swoim?
Wymienić cały kolektor?
Nie ma na razie konkretów bo to tylko była taka wstępna analiza. Żeby dokładanie się dowiedzieć który z wymienionych przeze mnie problemów dotyczy mojego auta będę musiał je zostawić na dłużej u mechanika. Na razie niestety muszę sobie dać z tym spokój bo w miedzy czasie łożysko mi padło i to teraz dla mnie jest priorytetem do zrobienia.

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 17 sie 2012, 7:19
autor: TIMMY
Rozumiem.
Przynajmniej się dowiedziałeś że większość problemów z silnikiem
zamyka się w obrębie dolotu :)

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 21 sie 2012, 21:53
autor: Dexter23pl
dziś z nudów i też z ciekawości odłączyłem ten węzyk co idzie do sterowania tymi niby klapkami i na zgaszonym dmuchałem i ciągłem powietrze ale nic nie było słychać że coś działa.
Odpaliłem i na wolnych obrotach silnika robiłem to samo i nic w jego pracy się nie zmieniało.
więc nie wiem czy to u mnie jest uszkodzone czy poprostu działa to w inny sposób...

w wolnej chcwili odkręce kolektor i sprawdzę jak to wygląda.
u mnie ciągnie od dołu, niema problemu z ruszaniem itp.

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 22 sie 2012, 23:17
autor: kebes
dexter23pl pisze:dziś z nudów i też z ciekawości odłączyłem ten węzyk co idzie do sterowania tymi niby klapkami i na zgaszonym dmuchałem i ciągłem powietrze ale nic nie było słychać że coś działa.
Odpaliłem i na wolnych obrotach silnika robiłem to samo i nic w jego pracy się nie zmieniało.
więc nie wiem czy to u mnie jest uszkodzone czy poprostu działa to w inny sposób...

w wolnej chcwili odkręce kolektor i sprawdzę jak to wygląda.
u mnie ciągnie od dołu, niema problemu z ruszaniem itp.
dzięki za zainteresowanie! jak coś wymyślisz to daj znać. ja jestem w trakcie załatwiania łożyska

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 23 sie 2012, 18:03
autor: kebes
Witam

Dzisiaj z ciekawości obczajałem zbiorniczek z filtrem aktywnym bo on też może być przyczyną warjujących obrotów (nieszczelność, uszkodzony zaworek). Pytanie: czy ten przewód na zdjęciu nie ma być gdzieś podłączony, a jeżeli nie czy to że jest on ułamany u góry ma jakiś negatywny wpływ na pracę silnika? Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Po odłączeniu przewodu, który idzie ze zbiornika paliwa silnik od razu zaczyna dziwnie pracować. Tak jakby wpada w wibracje. Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


A teraz kuriozum: po odłączeniu wtyczki jak mniemam zasilającej zaworek zaświeciła mi się kontrolka ESP na desce i przycisk wyłączania ESP był podświetlony. Po założeniu wtyczki kontrolka ESP zgasła za trzecim odpaleniem auta. Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Dodam, że na innych forach (VW Passat) czytałem, że ten zaworek jak działa to słychać "cykanie". U mnie takie coś nie występuje, no ale to pisali o innym aucie. Jutro rano odłączę to ustrojstwo ponownie i zobaczę jak auto będzie się zachowywać na zimnym silniku.

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 23 sie 2012, 19:28
autor: Pablo
Ten zaworek, który pokazałeś na zdjęciach to zawór powrotny par paliwa. Kieruje je z powrotem do baku.
Jeśli miałbyś jakąkolwiek jego awarię, zsygnalizuje to kontrolka silnika i wywali błąd na VCDS.
A wężyk na pierwszym zdjęciu ma byc niepodłaczony, tak jak masz.

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 23 sie 2012, 20:01
autor: kebes
Pablo pisze:Ten zaworek, który pokazałeś na zdjęciach to zawór powrotny par paliwa. Kieruje je z powrotem do baku.
Jeśli miałbyś jakąkolwiek jego awarię, zsygnalizuje to kontrolka silnika i wywali błąd na VCDS.
A wężyk na pierwszym zdjęciu ma byc niepodłaczony, tak jak masz.
Ok, dzięki za odp. A co myślisz o tym ESP? Przecież jeżeli dobrze rozumuje to ten zaworek nie ma nic wspólnego z ESP.

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 23 sie 2012, 21:06
autor: Pablo
Widocznie tak jest.
To tak, jak padnie czujnik pedału hamulca, a świeci co innego na blacie :)

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

: 23 sie 2012, 21:22
autor: Dexter23pl
ja odłaczyłem czujnik temperatóry co podaje informacje na zegary na desce i też się zdziwiłem jak zaczeło się świecić ESP i nie dało się go wyłączyć czy właczyć. po podłączeniu z powrotem czujnika temp, ESP działa bez problemu.
Może kotrolka ESP świeci się zamiast czek-a?
dziwny temat :mrgreen:

silnik 1.6 8v. falujące obroty

: 01 gru 2012, 22:23
autor: marek
Proszę o pomoc, bo mechanicy rozkładają rece. Problem tkwi w tym, że jak wyrzycę na luz ,to obrtoty silnika wzrastają chwilowo do ok. 2000, i opadają do normalnych, ok 700 i są stabilne. Gdzie szkac przyczyny, może ktoś pomoże. dodam że silnik BGU ,102km.

Re: silnik 1.6 8v. falujące obroty

: 02 gru 2012, 14:00
autor: Tyson
pierwsze podstawowe pytanie: auto było podpinane pod komputer?

Re: silnik 1.6 8v. falujące obroty

: 02 gru 2012, 14:16
autor: Dexter23pl
Należy sprawdzić nastawy przepustnicy i może ją ponownie zaadoptować...