#286921
Pacjent: VW Golf Plus | 2007 | 1.9 BLS | 282000km
Co zostało zrobione do tej pory:
- łożyska przód
- hamulce przód (tarcze + klocki)
- przeguby przód
- piasta prawy przód
Problem: od jakiegoś czasu przy mocniejszym przyśpieszeniu (a w szczególności przy jednoczesnym skręcaniu w prawo) słychać mocny warkot i czuć trzęsienie auta. Słychać to najczęściej na drugim biegu ale zdarza się czasami również na wyższych. Przy utrzymywaniu prędkości 55-60km/h słychać cicho tak jakby pisk czy gwizd? Ciężko to określić, bardzo podobnie brzmi sygnał sinusoidalny o częstotliwości około 600Hz (https://szynalski.com/tone#600,v0.53). Podczas jazdy w okolicach 70-90km/h słychać "łopot", jakby koło było niewyważone ale samochód po puszczeniu kierownicy jedzie prosto jak w mordę strzelił. Zrobiłem już tyle rzeczy w przednim zawieszeniu i nadal jest ten sam problem, już mi ręce opadają. Koła są proste i wyważone (wyważałem dla świętego spokoju drugi raz). Sprzęgło dwumasowe ma około 20kkm, nie słychać żadnych podejrzanych dźwięków, tak samo silnik pracuje doskonale (olej wymieniany co ±15kkm). Poduszki silnika powinny być okej, zważywszy na to, że problem najczęściej występuje przy skręcaniu w prawo + na postoju przy dodaniu gazu wszystko jest stabilne a przy samym ruszaniu nie słychać stuków (było słychać je wcześniej ale okazało się, że to wyjechane przeguby).
Pytanie 1: co może być przyczyną wyżej opisanego problemu?
Pytanie 2: koledzy z Łodzi - czy moglibyście mi polecić mechanika w Łodzi, który z VW jest za pan brat i wykonuje swoją pracę porządnie?
Z góry bardzo wam dziękuję za pomoc.
Co zostało zrobione do tej pory:
- łożyska przód
- hamulce przód (tarcze + klocki)
- przeguby przód
- piasta prawy przód
Problem: od jakiegoś czasu przy mocniejszym przyśpieszeniu (a w szczególności przy jednoczesnym skręcaniu w prawo) słychać mocny warkot i czuć trzęsienie auta. Słychać to najczęściej na drugim biegu ale zdarza się czasami również na wyższych. Przy utrzymywaniu prędkości 55-60km/h słychać cicho tak jakby pisk czy gwizd? Ciężko to określić, bardzo podobnie brzmi sygnał sinusoidalny o częstotliwości około 600Hz (https://szynalski.com/tone#600,v0.53). Podczas jazdy w okolicach 70-90km/h słychać "łopot", jakby koło było niewyważone ale samochód po puszczeniu kierownicy jedzie prosto jak w mordę strzelił. Zrobiłem już tyle rzeczy w przednim zawieszeniu i nadal jest ten sam problem, już mi ręce opadają. Koła są proste i wyważone (wyważałem dla świętego spokoju drugi raz). Sprzęgło dwumasowe ma około 20kkm, nie słychać żadnych podejrzanych dźwięków, tak samo silnik pracuje doskonale (olej wymieniany co ±15kkm). Poduszki silnika powinny być okej, zważywszy na to, że problem najczęściej występuje przy skręcaniu w prawo + na postoju przy dodaniu gazu wszystko jest stabilne a przy samym ruszaniu nie słychać stuków (było słychać je wcześniej ale okazało się, że to wyjechane przeguby).
Pytanie 1: co może być przyczyną wyżej opisanego problemu?
Pytanie 2: koledzy z Łodzi - czy moglibyście mi polecić mechanika w Łodzi, który z VW jest za pan brat i wykonuje swoją pracę porządnie?
Z góry bardzo wam dziękuję za pomoc.
VW Tiguan I 2010 | Sport & Style | 2.0 TDI-CR 170KM
VW Golf Plus 2007 | Trendline | 1.9 TDI BLS 105KM
VW Golf Plus 2007 | Trendline | 1.9 TDI BLS 105KM