Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By swiIP -  18 cze 2023, 13:49
 dolnośląskie
#290428
1. Śruba 10 i 11 są to śruby mimośrodowe do regulacji kół tylnych.
2. Regulacja zbieżności przód jest realizowana na śrubach z końcówek drążków kierowniczych idących do drążków kierownicy.
3. Regulacja pochylenia kół przednich reguluje się trzema śrubami na kielichu na górze macpersona.
Ostatnio zmieniony 19 cze 2023, 0:03 przez swiIP, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By jarek60 -  18 cze 2023, 20:39
 zachodniopomorskie
#290430
3. Regulacja pochylenia kół przednich reguluje się trzema śrubami na kielichu na górze macpersona.
Rozumiem ze na mocowaniu amortyzatora -bo akurat u mnie takiej regulacji nie ma, w innych autach występuje jak np Mercedes itp.
Może rysunek wstaw -bo coś mi tu nie pasuje, popatrz na ten mój rysunek co zamieściłem.
:hi:
Awatar użytkownika
By jarek60 -  19 cze 2023, 19:02
 zachodniopomorskie
#290432
Ok dzięki tym się zajmie ten co ustawia geometrie, auto mechanicznie sprawne jadę na ustawienie geometrii.
Potem opisze kontrolkę co się zapala po skręceniu kierownicy w lewo, błędów brak a czujnik się zrobi po geometrii bo teraz kierownica nie na środku, kontrolka gaśnie po ponownym odpaleniu auta jak krerownica nie jest skręcona w lewo na max.
:hi:
Obrazek

Dodano po 1 dniu 21 godzinach 1 minucie 42 sekundach:
Rozmawiałem z diagnostami twierdzą że tak można jeździć i nic nie powinno się stać.
ale nadal występuje problem tej kontrolki od hamulców świeci teraz na stale.
Sprawdziłem podłączenie klocka po lewej stronie bo tam są tylko przewody od klocka hamulcowego kiedyś była wymieniana wtyczka to zrobione jest ok. Przerwa musi być na obwodzie gdzieś chyba do "bordnetz".
Pozostaje kwestia kalibracji kierownicy żeby mechanizm wspomagania pracował poprawnie.
Tu proszę o pomoc, jak to prawidłowo wykonać urządzeniem "Autel".

Dodano po 5 godzinach 45 minutach 13 sekundach:
Te ustawienie geometrii do przyjęcia po konsultacji z innymi diagnostami. Oczywiście uważam ze trochę to lenie, mogli by delikatnie przesunąć górne mocowania amortyzatorów po poluzowaniu śrub i pewno by było na zielonym polu, tu mi na forum w poprzednich postach sugerowano.
Pozostało oprócz tego ustawić czujnik G85 czyli czujnik konta skrętu, żeby mieć kierownicę ustawioną na środku.
To znajdziecie na filmach na YouTube jak się to robi VCDS -ja chciałbym to wykonać Autel MK808TS.
Pozostaje ta nieszczęsna kontrolka od hamulców gdzieś przerwa w obwodzie? dziś sprawdziłem przy kole podłączenie i przewody ok.
Zobaczę co się stanie po regulacji czujnika G85 czy maja coś ze sobą wspólnego.
:hi:
Awatar użytkownika
By talesbite -  23 cze 2023, 22:22
 podlaskie
#290437
Sprawdzałeś miernikiem czy jest przejście na wtyku od klocka hamulcowego.
A z drugiej strony możesz zmostkowac gniazdo i zobaczyć czy napewno problem w okablowaniu.
Nawet jak wtyczka była wymieniana to nie znaczy że znów coś puściło lub przygnilo.

Wysłane z mojego SM-M215F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
By jarek60 -  25 cze 2023, 20:10
 zachodniopomorskie
#290438
Całość muszę sprawdzić do licznika na liczniku pin 22.
Dzięki za odpowiedz w temacie na razie mi pomogli na innym forum.
Po prostu jest przerwa gdzieś na przewodach, albo w samym liczniku, myślę że dojdę do tego.
Teraz już kontrolka świeci na stałe -przedtem moglem wygasić na krótko zwierając przewody.

Temat zdaje się nie jest o kontrolkach i liczniku, proszę pisać na temat // moderator