Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
#290545
Podczas jazdy na nierównym terenie, kostce itd. słychać lekkie skutki raczej z przodu pojazdu albo ze środeka ale to może być złudne bo zapewne się przenosi...
Sprawdziłem rurę wydechową, wszystkie wieszaki, ściski - jest ok. Pojechałem na stacje diagnostyczną przekonany, że teleskopy, też nie . Przy okazji sworznie, końcówki drążków, gałki, tuleje w wahaczach, nie ma luzów.
Macie jakieś sugestie w tym zakresie?
#290546
Miałem już kilka przypadków gdzie na stacji diagnostycznej "trzepaki" nie dawały rady odwzorować jazdy po nierównym terenie i wychodziło ze jest dobrze pomimo ze nie było, polecam do mechanika i szarpać "ręcznie".
Miałem też przypadek gdzie była poluzowana śruba z wózka co nie było widoczne na 1 rzut oka, Jak i bywało też, że miałem nie dokręconą jedną śrubę w kole i też halasowało.
Możliwości jest sporo, trzeba szukać
#290551
Ręcznie zamiast trzepaka?, kurcze nie pomyślałbym i jak?- weźmie brechę i będzie walczył, nie uzyska tego efektu, prawo-lewo czy góra-dół ale szybkie ruchy...
Koła itd. sprawdzałem na początku, co to jest śruba wózka?. Wiadomo będę szukał do skutku, tylko to troche wkurza, lepie aby się już coś urwało :blush:
#290553
VCX_7 pisze:
30 lip 2023, 21:11
Ręcznie zamiast trzepaka?, kurcze nie pomyślałbym i jak?- weźmie brechę i będzie walczył, nie uzyska tego efektu, prawo-lewo czy góra-dół ale szybkie ruchy...
Koła itd. sprawdzałem na początku, co to jest śruba wózka?. Wiadomo będę szukał do skutku, tylko to troche wkurza, lepie aby się już coś urwało :blush:
Wiem że to dziwnie brzmi żeby ręcznie szarpać auto brechą, ale uwierz mi ze po 5 latach mechaniki takie cuda się działy że wszystko jest możliwe,
Śruba wózka - Śruba która przykręcony jest wózek/sanki(kto jak nazywa, a śrub jest kilka) myślę że bardziej nie muszę rozjaśniać o jaki element chodzi ;P

W wielu przypadkach również wolałbym żeby odrazu coś się urwało niż szukać igły w stogu siana, ale co wiem to pomogę.
#290561
Mettenoos pisze:
01 sie 2023, 13:52
Kiedyś byłem na szarpakach z Passerati B5, nic nie wyszlo
Byłem na warsztacie + łom i facet nic nie znalazł, zaproponował wymienić tuleje wahaczy na początek i zobaczymy , czy się trafi ;)
Nie wiem, skoro tak będę sam wymieniał te wszystkie gumki z zawieszenia i faktycznie zacznę od wahaczy.

Dodano po 1 minucie 59 sekundach:
Mettenoos pisze:
01 sie 2023, 13:55
Dodano po 2 minutach 45 sekundach:
Gumy i końcówki drążka stabilizatora porządnie sprawdzone?
Słowo klucz co znaczy porządnie? ;), wytrzepane +"wyginane" brechą ...

Dodano po 7 minutach 4 sekundach:
ZESTAW NA PRZÓD: WAHACZ LEWY + PRAWY, SWORZEŃ LEWY + PRAWY, NAKRĘTKI I ŚRUBY MONTAŻOWE = 270 zł. na Alledrogo, wiec zastanawiam się czy warto wymieniać same tuleje?
Sorry, wpisałem w wyszukiwarkę golf 5 a w opisie jest tylko najbliżej 4-ka ale myślę i tak, że raczej nie warto, skoro są gotowe zestawy chyba, że to chińszczyzna i lepiej regenerować swoje wahacze.
Ostatnio zmieniony 01 sie 2023, 14:10 przez VCX_7, łącznie zmieniany 2 razy.
#290564
Ja zadam jeszcze pytanie które też będzie dość ważną kwestią, Czy samochód u mechanika był na podnośniku 2 czy 4 kolumnowym, a konkretniej o to czy podczas "szarpania" zawieszenia koła były w powietrzu, ostatnio sam się przejechałem ze swoim bolidem gdzie stojąc na kołach wszystko było sztywne, a były stuki i się okazało po podniesieniu przodu ze łącznik miał minimalny luz .