Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  24 lis 2023, 16:52
 śląskie
#290730
Jakiej firmy polecacie komplety naprawcze osłon przegubu jw. może inne?, przy okazji łącznik stabilizatora MCS, ME Pramium, Febi?
Elastometr termoplastyczny - co to za materiał, zamiast gumy na przegub?
Z góry dzięki bardzo za pomoc.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  25 lis 2023, 23:29
 pomorskie
#290731
VCX_7 pisze:
24 lis 2023, 16:52

Elastometr termoplastyczny - co to za materiał, zamiast gumy na przegub?
Niedawno wymieniałem osłonę OE przegubu bo była niestety pęknięta i zastosowałem uniwersalną gumową z elastometru termoplastycznego, jest bardzo elastyczna i rozciągliwa, wg kolegi prowadzącego od kilkudziesięciu lat warsztat - praktycznie niezniszczalna.
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  26 lis 2023, 10:43
 śląskie
#290732
A ja właśnie otrzymałem wiadomość od mechanika, że jest to wyrób gumo-pochodny i o ile wygląda na trwały/mocny o tyle jest mało elastyczny i nie wiadomo jak się będzie sprawował przy skrętach. Na stacji diagnostycznej/serwisie polecili mi osłonę Spidana lub Febi, że jeszcze trochę przypominają dawne wyroby gumowe.
Przy okazji będę kupował łączniki stabilizatora z Febi - mogą być?
Jak wygląda sprawa tylnej tulei przedniego wahacza, dedykowane do V-W są słabe i zamiennie lepiej włożyć gumę z Seata, która jest dużo trwalsza, natomiast przednich tulei się nie wymienia, bo rzekomo są niezniszczalne :oczko:
Awatar użytkownika
By talesbite -  27 lis 2023, 7:15
 podlaskie
#290733
Co do osłon przegubu już kilka razy zakładałem Bailcast / Duraboot DBC200 DBC300 DBC400 ... u siebie, jak i w samochodach rodziny.

Natomiast gumy przedniego stabilizatora też mam do wymiany. Widziałem filmiki jak to ogarnąć.

Łączniki stabilizatora ostatnio wstawiłem meyle HD. Poprzednio siedziały jakieś no name, wytrzymały ponad 2 lata.

Wysłane z mojego SM-M215F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  28 lis 2023, 21:35
 śląskie
#290738
Tych odsłon co piszesz nie znam. Nie mam zakładu mechanika.
Mialem osłonę przegubu spidan.
Wizualnie namacalnie wg mnie słabo bo była mega twarda. Może i ok lecz i tak po dwóch latach poszedł cały nowy przegub i osłona z zestawu.
Łączniki stabilizatora to loteria.
Że sklepu TRW wytrzymał około 10 miesięcy i stukał gorzej niż Ori 12 letni.
Kupiłem używane z demontażu z mk6 i mija myślę że około 7 rok i jest cisza.
Co do tylnych tulei wahacza przedniego to kupiłem Ori nowe ale okazało się że mam wytarte trzpienie w wahaczu i są ok lecz luźno weszły.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  30 lis 2023, 9:41
 pomorskie
#290744
VCX_7 pisze:
26 lis 2023, 10:43
o ile wygląda na trwały/mocny o tyle jest mało elastyczny
Nie wiem czy mówimy o tym samym ale osłonę którą ja zakładałem możesz rozciągnąć do rozmiarów wiadra 10-cio litrowego i nie pęknie a wytrzymałość tak jak pisałem - na wieki.
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  30 lis 2023, 10:23
 śląskie
#290745
Tak, wiem, że są takie nakładane przez lejek i nie trzeba ściągać przegubu. Sklep zamówił mi kilka ( nie mieli z elastometru ) i pozostawił do wyboru, wyciągnęli z opakowania - "bierz i wybieraj" z 4-ch wybrałem 1 gumę ( taką 100% ) pozostałe były solidne/grube ale mniej elastyczne. Z boku stali mechanicy i potwierdzili, że to dobry wybór. Dostałem pozostałą zawartość i pudełko i zonk na mojej twarzy - Maxgear hmm.
Sprzedawca honorowo zapewnił, ze jak do roku strzeli pokrywa koszt wymiany, hmm

Końcówki mam z Febi, czekam na zamówiony klucz udarowy i będę wymieniał. Tuleje wahacza w drugiej kolejności, jeszcze nie kupiłem.
Hi Dex :) , dawno Cię nie słyszałem/czytałem, jak tam dalej tą 5-tą śmigasz po P-------ie?
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  01 gru 2023, 9:10
 śląskie
#290749
Klucz dotarł, Ameryka :) , jak ktoś do tej pory nie używał to nie wie co traci, oczywiście mam na myśli amatorskie naprawy na własne potrzeby. Osłona przegubu wygląda jak oryginał, miękka, elastyczna. Dzisiaj został drugi łącznik do wrzucenia i fura jak nowa :oczko: . Na marginesie, co to za smar w zestawie wygląda jakby grafitowy albo zwykły towot ale zużyty/czarny?
Tak mi się spodobała robota z udarem, że chyba szarpnę w przyszłym tygodniu gumy od wahacza.
------
No i gitara, wszystko założone, gra i buczy. Chyba zamiast tulei tylnych wahacza wcześniej wymienię gumę z fotki ( strzałka-pęknięcie ). Czy to poduszka silnika?, trudna wymiana?
Obrazek

Już mi się odechciało tej wymiany :( , 6-14-ta minuta filmu.
https://www.youtube.com/watch?v=KrQ1-6Ys_VQ

Nie przeraża mnie wysiłek itd. ale jak wymieniałem tuleje w Polo to zrobiłem sobie przyrząd do ich wyciskania, tutaj nie dorobię, bo z góry nawet dokładnie nie widać jaka średnica itd.
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  06 gru 2023, 8:26
 śląskie
#290758
Ja często używam w takich przypadkach uniwersalnego klucza do śrub- kątówkę. Febi, które teraz założyłem mają plastikowe wykończenie/osłonkę w części zewnętrznej gałki, może oszczędnościowo zamiast metalu.