Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  25 lut 2021, 14:07
 śląskie
#285253
Klocki BRP?, może ktoś zna/wie/skrytykuje ;) . Jak sprzedawca z Allegro podaje dane :
1.6 (BGU BSE BSF CCSA) 1595ccm 102KM/75kW 2004/01-2008/11 i to jest moja golfina, trzeba coś sprawdzać jeszcze, średnice tarcz, inne?
Jaka jest dopuszczalna grubość tarcz?
By Larry52 -  06 mar 2021, 15:00
 mazowieckie
#285375
Panowie kończą mi się powili tarcze w moim gofrze i chce coś lepszego założyć. Myślałem nad rotingerami, tylko mam mały problem.
Mianowicie - wiem ze wychodziły dwie średnice tarcz 280 mm i 312 mm no i teraz jak najszybciej bez podawania VIN’u dobrać prawidłowe tarcze.
Wersja 2.0 FSI sportline.
Niestety po podaniu VIN’u w katalogu rotinger pokazuje mi informacje iż nie znaleziono pojazdu. :-/
Awatar użytkownika
By r3jn -  11 kwie 2021, 16:59
 śląskie
#285835
Witam kończą mi się tarcze i klocki w moim golfiku 1.6 i pytanie znalazłem ładnie wyglądające z firmy Mikoda model GT i do tego chciałem dać klocki Brembo Xtrem ma ktoś jakieś opinie o firmie ATM MIKODA?

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
By Mettenoos -  11 kwie 2021, 19:42
 pomorskie
#285837
Ja miałem w mk5 i A3 8P Mikody ale zwykłe, działały bez zarzutu. Tylko nie kupuj proponowanych w zestawie klocków Steinhoff, piszczą, pylą są za twarde. Ja kupiłem potem TRW, bez zarzutu
Awatar użytkownika
By r3jn -  11 kwie 2021, 20:07
 śląskie
#285838
Wiesz też tak myślałem ale skoro cenowo to jakoś dużo się nie różni to czemu nie zafundować sobie troszkę lepsze hamowanie i wygląd, co do klocków to albo brembo bo ate zobaczę jeszcze
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  11 kwie 2021, 21:20
 pomorskie
#285839
r3jn pisze: czemu nie zafundować sobie troszkę lepsze hamowanie
To może być wątpliwe, aczkolwiek niewątpliwie dwa razy częściej będziesz musiał klocki wymieniać

Dodano po 1 minucie 33 sekundach:
r3jn pisze: wygląd
Kwestia gustu, akurat mnie nigdy dziurki, szparki i rowki w tarczach nigdy nie rajcowały :P
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  29 maja 2021, 9:50
 śląskie
#286266
Jestem po wymianie tarcz, klocków, reaktywacji zacisku hamulca, wszystko tył. Jak się wkłada osłonkę gumową tłoczka,
nie mogę wsadzić rantu gumki do rowka wewnętrznego w obudowie siłownika. Prawdopodobnie powinno się najpierw włożyć samą gumkę w ten rowek a dopiero potem od drugiej strony wepchnąć tłoczek.
Jeżeli tak to muszę rozbierać ponownie, tylko czy tłoczek wejdzie od tej strony gdzie gumka ma mniejszą średnicę?
Tak jak na tym filmie, tylko tutaj facet ma tłoczek bez gwintu/wkręcania to jest łatwiej ( 13.40 minuty):

https://www.youtube.com/watch?v=xfye1xn ... fesorChris

No i on to ma na stole ...
By Stratoss -  25 sie 2021, 15:00
 łódzkie
#286947
Witam. Poszukuję jakiegoś fajnego zestawu do Vw Jetty 1.9 105km. Teraz mam Fremax ale niestety po roku padły podczas powrotu z wakacji. Podczas hamowania od 120 w górę targa kierownica i hamulcem. A tarcze dziwnie aż fioletowe. Nie hamowałem na wariata tylko jak można było silnikiem i nie teren górzysty tylko morze :/ w jedną stronę było Oki na powrocie czapa.
Dzwoniłem do kumpla ze sklepu brembo odradzał bo mówił że nie wiadomo na co trafię, ATE z tego co czytam też slabo. Tarcze polecał Boscha, ATE lub TRW. Chociaż TRW nie do końca bo też udało mu się je zajeździć na jednej trasie ale ma s4. Polecał BOSCHA jak twierdzi nie mieli w tym roku jeszcze zwrotu na gwarancję . Problem mam z doborem klocków. Dużo czytam o ate, bosch lub ferodo. Co polecacie? Bosch podobno piszczy.
By piotrek233 -  26 sie 2021, 14:36
 śląskie
#286953
Czego oczekujesz i jaki budżet?
A może masz problem z układem hamulcowym, jeżeli tarcza była fioletowa, może zacisk Ci trzyma i nagrzewa tarcze. dlatego sie skrzywiła. Jeżeli tarcza była fioletowa to temperatura musiała być bardzo wysoka, od razu wymień sobie płyn hamulcowy, i przygotuj się do wymiany łożyska. Byłą temperatura to wytopiło Ci smar z łożyska.

Odnośnie tarcz, klocków polecam zimermana, jeżdżę autem 300+ hamowania z 200 do zera nie robią wrażenia.
W miejskim aucie też mam taki zestaw i jest ok
By Stratoss -  27 sie 2021, 20:40
 łódzkie
#286960
Płyn był wymieniany jakieś pół roku temu. Tarcze obie przegrzane jakby z papieru były. Było sprawdzane, dlatego 2 zaciski z tyłu poleciały i nowy płyn przy tym właśnie pół roku temu bo tył się przegrzał. Ogólnie te tarcze byly bardzo słabej jakości jakieś. Tył padł bardzo szybko jakby się rozhartowal i jest bardzo porysowany. Po kilku dniach stojąc pod lekka górkę auto się toczy więc wątpię żeby coś trzymało. Od początku wymiany coś te tarcze i klocki mi nie pasują, mam miękki pedal hamulca od wymiany. Odpowietrzany wielokrotnie i nic. Jak będę wymieniał to przejrzę wszystko jeszcze raz. Przyznam się że jak zaczęło telepać to wielokrotnie później hamowałem żeby zobaczyć o co chodzi. Więc może wtedy je pokolorowałem. Jak wróciłem z wyjazdu to były jasno brązowe, dopiero na następny dzień jak hamowałem żeby zobaczyć złapały śliwkę, chociaż nie całe a że 4cm pasek od środka piasty. Łożysk nie słychac podczas jazdy. Budżet hmm na siłę ATE kupię co do Zimmermanna czy rotingera nie bardzo bo mam aż 105 kucy więc nie ma to sensu. Dodam że też nigdzie jakoś nie ściąga czy coś. Przy zablokowanym zacisku by ciaglo mnie na którąs stronę plus jedna była by przegrzana a są obie fioletowe chociaż prawa ma ten pasek w koło tarczy większy jakby mocniej hamowała.
By piotrek233 -  29 sie 2021, 11:03
 śląskie
#286977
Tu nie chodzi czy auto wyścigowe czy cywilne a jakość tarcz i klocków. kupisz firmy krzak a nawet wiodących marek podzespoły są kiepskie, wszędzie oszczędności, i jakość się pogardza. dlatego do bolidu 105 też założyłbym zimermany, dlaczego bo jakościowo są dobre dobrze zabezpieczone antykorozyjnie i na takim zestawie dłużej pojeździsz nic na budżetowym zestawie. jeszcze bym podskoczył do aso sprawdzić cenę tarcz klocków, czasami można się zaskoczyć
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  29 sie 2021, 11:41
 pomorskie
#286978
To że bęben tarczy koroduje bardziej czy też mniej nie ma żadnego znaczenia co do skuteczności hamowania, jedynie ma znaczenie wizualne. Można kupić np. TRW czy nawet Mikody, pomalować farbą antykorozyjną i też oczekiwany efekt osiągniemy. Poza tym jeśli ktoś ma kołpaki to tym bardziej nie ma to żadnego znaczenia
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43