Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By Rumak -  26 wrz 2014, 21:00
 pomorskie
#144242
Dokładnie cena jest atrakcyjniejsza 312mm od 345. Myslalem tez nad zestawem z mk6gti ale nie wiem czy podejdzie p&p.
Z kolei 345 lepiej się prezenci w 18calach.
By Piotrekb_s3 -  26 wrz 2014, 21:30
 łódzkie
#144250
Rumak pisze:Dokładnie cena jest atrakcyjniejsza 312mm od 345. Myslalem tez nad zestawem z mk6gti ale nie wiem czy podejdzie p&p.
Z kolei 345 lepiej się prezenci w 18calach.
Mam zestaw 345mm, komplet tarcze, klocki, osłony blaszane, zaciski na sprzedanie jak coś to pw.
By wozo -  27 wrz 2014, 23:11
 pomorskie
#144331
Rumak pisze:A jeszcze mam pytanie z czego mogę wsadzić taki heble ? Audi S3/leon cupra r?? . I jaka jest poprawa miedzy 228mm a 314mm a 345mm ? . Czy przy okolo 200ps sens jest wkladac 345mm czy lepiej dać z Gti??
Passat CC R36 :-)
Awatar użytkownika
By glodek -  24 paź 2014, 11:38
 wielkopolskie
#147831
krz_p pisze:jeszcze chyba nikomu się nie udało przekodowanie pompy abs, podobno coś z pinami trzeba kombinować, kiedyś zgłębiałem temat ale odpuściłem
Przeglądając schematy trafiłem na te kabelki :) - nie testowałem ale temat wygląda bardzo prosto są 3 kombinacje
Pompa ABS MK60 - przekodowanie na większe tarcze 288/312/345
Zwora między pinami 14 i 38 - tylko samochody z podwoziem 15 cali
Zwora między pinami 38 i 12 - tylko samochody z podwoziem 15 i 16 cali
Zwora między pinami 14 i 39 - tylko samochody z podwoziem 17 cali

Domyślam się że GTI mają zworę 38 i 12 co oznacza tarcze 288 i 312mm

Na logikę zwora 14 i 39 daje możliwość zakodowania tarcz 345mm !!

EDIT
W pliku VCDS są podobne opisy kodowania jak wskazują zworki ..
C11,Frontbrakes (Sensor Cluster NEW - All Others & Audi A3 (8P) MY2006>):
C12,+0000001 = FS III 54 15" (PR-1ZF/1ZM/1ZC) -- 280mm
C13,+0000002 = FN III 54 15"/16" (PR-1ZE/1LJ/1ZP/1ZD/1LL) -- 288 i 312 mm
C14,+0000008 = FRNG 57 17" (PR-1LK) -- 345mm
Awatar użytkownika
By Krzycho -  24 paź 2014, 14:29
 małopolskie
#147842
potwierdzam to co pisze przedmówca :) w pompach nowszego typu tych z mk6 wielkość tarczy załatwiamy po przez odpowiednie kodowanie
Awatar użytkownika
By glodek -  24 paź 2014, 19:30
 wielkopolskie
#147868
Dziś to sprawdziliśmy u dark55 - operacja poszła pomyślnie w jego przypadku trzeba było zmienić kabelek z pin 14 dać na pin 12 i dodać 1 do kodowania - zero błędów wszystko działa prawidłowo ..
Awatar użytkownika
By dark55 -  24 paź 2014, 20:58
 wielkopolskie
#147885
glodek pisze:Dziś to sprawdziliśmy u dark55 - operacja poszła pomyślnie w jego przypadku trzeba było zmienić kabelek z pin 14 dać na pin 12 i dodać 1 do kodowania - zero błędów wszystko działa prawidłowo ..
Tak potwierdzam cała operacja pozytywnie zakończona teraz tarcze 312mm poprawnie zakodowane i odrazu lepszy efekt hamowania :)
dzięki wielkie Daniel :D :burp: :pepsi:

Obrazek
By JohnTitor -  11 lis 2014, 20:44
 lubelskie
#150285
Witam a czy ktoś z was przerabiał montaż tarczy 345mm/28-32mm z merca lub audi do tego zaciski brembo z 6 tłoczkowe z Q7 lub jakieś inne 4 tłoczkowe. Fajnych zacisków brembo jest na allegro multum, szukam podpowiedzi żeby nie wyszedł zonk. Wiem że trzeba strugać adaptery. Mogą byc również problemy z doborem felg, z tym sobie jakoś poradzę. Z tego co wyszukałem w sieci wychodzi że były dwa rodzaje hamulców montowanych w Q7, 18 i 17 calowe. 18 calowe, tarcza 350mm i do tego zacisk 6 tłoczkowy oraz zestaw 17 calowy, tarcza 330mm oraz zacisk 4 tłoczkowy(3.0TDI) Może udało by się coś zamontować do mk5. Uprzedzam pytania nie interesuje mnie zestaw 312mm oraz R i R32. Czekam na odpowiedz specjalistów.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2014, 21:27 przez JohnTitor, łącznie zmieniany 1 raz.
By JohnTitor -  11 lis 2014, 21:15
 lubelskie
#150292
Soad7 pisze:Nie jestem specialista ale te zaciski o których piszesz podchodza bez żadnych adapterów.
Czy oby na pewno? Jak nie zobaczę na zdjęciu to nie uwierzę :tooth: .
Soad7 pisze:Tez sie zastanawiam nad takim setupem do siebie, gotowce 18 z tarczami, klockami i zregenerowanymi zaciskami są po ok 3kpln, 17 po ok 2300pln.
Mozna to kupic taniej. Jeżeli zaciski nie spuchły z przegrzania nie musowo ich regenerowac. Myślę ze taki zestaw 18 dało by radę zrobić za max 1700zł. Ty Soad masz auto vagowo imprezowe, musi trzymac wysoki poziom ja z kolei mam pól amatorszczyznę :)
Dzięki za natychmiastową odpowiedz.
By Piotrekb_s3 -  11 lis 2014, 21:51
 łódzkie
#150299
Panowie przerabialem temat brembo 18z z tarcza 350mm z mercedesa w mk5 gti. Zadnego adaptera nie potrzeba do przykrecenia zacisku. Jedynie śruby odpowiednie sa potrzebne. Do samej tarczy tez musowo trzeba dotoczyc cieniutki pierścień centrujacy.Przy takim swapie przydało by sie tez założyć przewody w oplocie. Co do samej regeneracji zacisków to na 99procent kupisz z popękanymi oslonami kurzowymi na tloczkach wiec nie ma co oszczedzac i trzeba złożyć na nowym zestawie naprawczym.
By trzeci5 -  12 lis 2014, 9:23
 śląskie
#150316
dokładnie zaciski 6-cio tłoczkowe od Q7 czy tam porsche podchodzą bez adapterów jedyni trzeba odpowiednia tarcze dobrać,znajomy taki zestaw do MK 6 wpakował i hamuje to rewelacyjne a znowu inny znajomy do MK 6 R20 wsadził taki sam zestaw i ma jakieś tam problemy,ja u siebie mam zaciski 4-ro tłoczkowe tarcza docelowo była 330mm ale musiałem ją nieco stoczyć jakieś 7mm i po po małej rzeźbie mocowań zaciski od alfy weszły bez adapterów,pozdro
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10