Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By kuba94 -  13 maja 2012, 10:30
 pomorskie
#72477
Pompa w baku najprawdopodobniej bądź sterownik tego ustrojstwa, Jak auto w ruchu to samo sobie ciągnie paliwko, ta pompka podaje tylko na start a potem już silnik radzi sobie sam
By Mario V -  13 maja 2012, 11:30
 pomorskie
#72478
kuba94 pisze:Pompa w baku najprawdopodobniej bądź sterownik tego ustrojstwa, Jak auto w ruchu to samo sobie ciągnie paliwko, ta pompka podaje tylko na start a potem już silnik radzi sobie sam
Dokładnie tak jak piszę kuba94 sprawdź czy jest paliwo w obudowie filtra paliwa
By dziadol -  13 maja 2012, 13:01
 kujawsko-pomorskie
#72488
OK panowie dziękuje ślicznie za pomoc i przepraszam za zamieszanie.
Jest wszystko OK. Wina leżała po stronie akumulatora. Zapewne na wykończeniu, i doszła do tego jeszcze wilgotność powietrza. (sprzedawca twierdził, że ako ma zaledwie rok).Pokreciłem silnikiem troszeczke dłóżej z dodaniem pedału gazu i odpalił. Przejechałem się kilka kilometrów i odpalił bez problemu. Ako ???? zauearzyłem, że na FIS licznik wkazywał ilość kilometrów przejechanych oczywiście tzw TRIP 0,0 a wczoraj jak przyjechałem wskazywał około 285 klm. Czyli za niski poziom prądu i licznik się wyzerował....

Dziękuje slicznie i przepraszam lecz to moje początki z TDI....i ogarnęła mnie panika...
By dziadol -  10 cze 2012, 12:05
 kujawsko-pomorskie
#75002
Witam ponownie i przepraszam za brak edycji posta..

Więc problem nadal aktualny...
Wymieniono filtr paliwa i akumulator. Jednak są takie dni, ze jednak po wymianie w/w elementów dalej ciężko odpala po postoju całonocnym lub po dwóch dniach.
Trzeba nieźle kręcić silnikiem aby odpalił. W tygodniu problem występuje zawsze rano i nie co dzień. Raz odpala cały tydzień a raz co drógi dzień jest problem. Nieraz po odpaleniu troszeczke telepie silnikiem z 2 sekundy i puści lekkiego białego lub siwego dymka.
Zastanawiam się nad tym sterownikiem co pisze kol.@kuba94, tylko pytanie gdzie on się znajduje???
Pompa w baku... Hhhh paliwo w odudowie filtrze jest więć.....

Prosze o podpowiedzi...
By dziadol -  10 cze 2012, 12:47
 kujawsko-pomorskie
#75010
Art'ek pisze:a świece żarowe sprawdzales??
Świece żarowe..???
Na kompie nie pokazuje żadnego błędu i po podłączeniu do VCDS'a także, a po przekręceniu kluczyka zapalają się i po około 3-4 sekund gasną...czyli wnioskuje że jest OK.
By dziadol -  10 cze 2012, 22:54
 kujawsko-pomorskie
#75062
gregk pisze:Na 90 % to oringi pompowtryskiwaczy.Pzdr
A co oringi pompowtryskiwaczy powodują???
Na kompie po VCDS'ie spec mówił, że pompowtryski pracują poprawnie...

Czy ewentualnie to jest kosztowna zabawa i jeśli żeczywiście to one powodują takie objawy to jeśli szybko ich nie wymienie co grozi silniczkowi..???

====================================
Doczytałem jeszcze o tzw Vacum pompie . A dokładniej zawór zwrotny w niej, że paliwo się cofa po pewnym czasie.
Rozwincie Panowie conieco...

Pozdro...
By hubson77 -  14 cze 2012, 14:36
 mazowieckie
#75416
Miałem padnięte dwie świece i dowiedziałem się o tym dopiero zimą. Lampka gasła szybko, a na wyświetlaczu nie było żadnego błędu, więc jest taka szansa, ale z drugiej strony powinien odpalać źle każdego dnia, a nie jak postoi dwa dni. Może coś ciągnie prąd na lewo. można to łatwo sprawdzić zwykłym miernikiem, szybko i bez kosztów.
By dziadol -  14 cze 2012, 17:40
 kujawsko-pomorskie
#75428
@hubson77

No własnie, od czterech dni odpala normalnie. Ostatnio nie chciał odpalić w sobote oczywiście rano...
Napisałeś, o swiecach zarowych. Miałem podłączonego do vcds'a i nie pokazało zadnego błędu...Hmmm....

Na lewo prad... Oprócz fabrycznego autoalarmu mam jeszcze swoje zabezpieczenie i mryga dodatkowa dioda. Nie bede pisał na jakiej zasadzie działa i lokalizacje z wiadomych powodów ale dodatkowo mryga owa dioda i jeszcze mryga jakaś lampka pod gałką w navigacji fabrycznej z dóżym wyswietlaczem. Ale sadze, że to raczej za wiele pradu nie pobiera....

A jak sprawdzić lewy pobór mocy w domowych warunkach....????

EDIT;
Zastanwiam się jeszcze nad czujnikiem płynu chłodniczego, czy czasami nie szaleje. Ale przypuszczam, że ewentualną usterke wykazałby vcds..., a mimo to nic nie pokazuje,błedu oczywiście...Jak bym miał na stanie kabelek to bym sprawdził właśnie w momencie jak nie ma zamiaru odpalić, ale niestety nie posiadam. Zamierzam dopiero się zaopatrzyć w kabel...


Pozdro...
By gregk -  14 cze 2012, 23:02
 pomorskie
#75452
Walczyłem kiedyś z Touranem, rano były czasami problemy z odpaleniem. Po wymianie oringów na 4 pompkach problem ustał. Jeśli oringi nie trzymają to paliwo się cofa i trzeba wykonać rano więcej obrotów ,żeby dobić ciśnienia. Koszty to 150 zł za 4 komplety Boscha + wymiana. Trzeba podłączyć kompa i sprawdzić rano po odpaleniu korekcje na pompowtryskach. Na rozgrzanym silniku będą ok, dlatego najlepiej rano.
By hubson77 -  18 cze 2012, 15:26
 mazowieckie
#75656
Co do mierzenia to sprawa jest prosta, bierzesz miernik, przełączasz czerwony przewód na 10A. zdejmujesz klemę i mierzysz między klemą a tym biegunem na którym była klema. są różne techniki jedni zdejmują minusową klemę, inni dodatnią, ja sprawdzałem na dodatniej. norma to 0,01-0,02 jeśli jest znacznie więcej ponad te wartości to "wiedz, że coś się dzieje" :)
By kostecki -  18 cze 2012, 15:33
 mazowieckie
#75657
hubson77 pisze:Co do mierzenia to sprawa jest prosta, bierzesz miernik, przełączasz czerwony przewód na 10A. zdejmujesz klemę i mierzysz między klemą a tym biegunem na którym była klema. są różne techniki jedni zdejmują minusową klemę, inni dodatnią, ja sprawdzałem na dodatniej. norma to 0,01-0,02 jeśli jest znacznie więcej ponad te wartości to "wiedz, że coś się dzieje" :)
Te normy tyczą się tylko ropniaków??? czy benzyny też mają takie same normy czy inne???
By hubson77 -  19 cze 2012, 12:10
 mazowieckie
#75709
Według mnie nie ma to znaczenia ponieważ sprawdzasz to na wyłączonym silniku, wyłączone wszystko co może pobrać prąd: światła, radio, zamkniete drzwi żeby lampka się nie świeciła itp... pobór jest dopuszczalny w tych granicach, ponieważ zawsze będzie nam mrugać jakaś lampka w środku czy chociażby zegarek. Sprawdzałem w ten sposób różne samochody z różnymi akumulatorami i silnikami i zasada zawsze była ta sama. W większości przypadków przyczyną poboru były drobne zwarcia w instalacji, źle podłączone radio lub wzmacniacz. Radio czy wzmacniacz można łatwo wyeliminować, gorzej natomiast jest ze zwarciem bo może być wszędzie :)
By dziadol -  28 sie 2012, 18:09
 kujawsko-pomorskie
#80416
OK. Panowe, dzieki serdeczne za pomoc. Temat opanowany.
Panowie w warsztacie zajmujący się silnikami wysokoprężnymi opanowali temat...
Od wymiany oringów pompowtryskiwaczy około 3 tygodni problem nie wystepuje.
Mam nadzieje, że to było powodem problemu z odpalaniem auta po postoju...

Stwierdziłem także, że opisywane w innym temacie bieżącym o drgawkach auta na jałowym biegu na postoju także problem się rozwiazał po wymianie oringów.

Pozdro....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17