Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By vwgsk -  14 maja 2011, 22:08
 -------
#44297
jestem przed wymianą dwumasu i właśnie też czułem poszarpywanie przy przyśpieszaniu na 4, 5 biegu myślałem że to przegub wewnętrzny a jednak może być to dwumas, czy możliwe jest też to że przy hamowaniu będa występowały drgania z dwumasu?
Awatar użytkownika
By MATI709 -  16 maja 2011, 10:55
 -------
#44347
U mnie pomogło zwiększenie dawki startowej paliwa na ciepłym silniku.
Jeżeli objaw taki występuje na zimnym silniku to wina jest tylko akumulatora.Trzeba go podładować i wszystko wróci do normalności.
By LeszekR -  16 maja 2011, 12:03
 wielkopolskie
#44348
MATI709 pisze:U mnie pomogło zwiększenie dawki startowej paliwa na ciepłym silniku.
Jeżeli objaw taki występuje na zimnym silniku to wina jest tylko akumulatora.Trzeba go podładować i wszystko wróci do normalności.
No dobra ale czy na cierpło musiałeś kręcić dłużej aby zapalić?Jeśli tak to mapy startowe. Jeśli auto zapalało na ciepło normalnie a uderzało/szarpało to chyba nie mapy startowe(choć kto wie). A jeśli szarpie /uderza na zimno(choć lekko) i na ciepło?
Awatar użytkownika
By MATI709 -  16 maja 2011, 13:10
 -------
#44350
Zgadza się na ciepłym musiałem trochę dłużnej kręcić i tez było to uderzenie nie zawsze ale było.
Ja myślę że korekta map startowych u munie zlikwidowała tylko i wyłącznie to ze samochód pali teraz za pierwszym razem a to ze występowało jeszcze uderzenie przyczyną był słaby aku.
By LeszekR -  16 maja 2011, 16:13
 wielkopolskie
#44359
MATI709 pisze:Zgadza się na ciepłym musiałem trochę dłużnej kręcić i tez było to uderzenie nie zawsze ale było.
Ja myślę że korekta map startowych u munie zlikwidowała tylko i wyłącznie to ze samochód pali teraz za pierwszym razem a to ze występowało jeszcze uderzenie przyczyną był słaby aku.
Czyli można dodać kolegę do grona w którym akumulator rozwiązał sprawę uderzenia podczas zapalania :) W przyszłym miesiącu wymienie w swoim baterię(mam dylemat czy zainwestowac w centrę czy tak jak mettenos w autopart) i zobaczymy co będzie. Zastanawia mnie jednak jedna rzecz, dlaczego uderzenie występuje na ciepło i zaraz po jeździe. Teoretycznie akumulator powinien mieć na tyle "siły" aby dostarczyć duży prąd rozruchowy(przecież jest doładowany po jeżdzie). Chyba że komp odczytuje że temperatura silnika jest na tyle wystarczająca aby "przygotować" mniejsza porcję dawki startowej a wtedy to już nie wina akumulatora.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 maja 2011, 18:18
 pomorskie
#44366
LeszekR pisze:Teoretycznie akumulator powinien mieć na tyle "siły" aby dostarczyć duży prąd rozruchowy(przecież jest doładowany po jeżdzie).

jeżeli chodzi o rozruchowy to pewnie dawno już nie ma tych parametrów co fabryka mu zadała i już nie będzie miał choćbyś go 24h ładował
By rosk -  17 maja 2011, 21:21
 -------
#44439
Ja mam tak słabe aku że jak włącze radio na 30 minut(bez odpalania)to kabelki od kolegi trza pożyczać,a puknięciem okazał się lużny filtr paliwa(nie wskoczył w zaczepy).Ja bym proponował zamianę akumulatora od kogoś kto ma w 100% sprawny(po co ładować się w koszty)
By lupo4801 -  19 maja 2011, 21:04
 śląskie
#44522
Witam wszystkich na tym forum, przeglądałem go od dawna ale teraz sie zarejestrowałem. Czytam tematykę odpalania na ciepłym i przerabiałem to samo kręcenie po 3 sec. szarpnięcia, nie zmieniałem aku, map startowych, dwumasa a uporałem się z tym poprzez dawkę paliwa, teraz pali z półobrotu, bez szarpnięć. Mieszkającym bliżej ustawie. Pozdrawiam.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 54