Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By maverick -  17 cze 2011, 21:34
 lubelskie
#46211
maverick pisze:nie o to mi chodzi,wiem o czym pisze.chodzi mi o to,ze to duzo pieniedzy za 5,czy 10 minut(czy ile tam to trwa) roboty.
no to jeszcze mądrzej.
no i zobacz,oddajesz auto do warsztatu zeby ktos wymienil ci sprzeglo.gosc walczy z tym pol dnia.skrzynia biegow swoje wazy i skasuje cie za robote powiedzmy (strzelam) 500zł.
a tu gosc poklika chwilke i kasuje 1000 czy 1500zł.
sprawiedliwe,prawda?
trzeba bylo informatykiem zostac... :mrgreen:

kurde,nie to co trzeba mi sie wkleiło
By remik71 -  17 cze 2011, 23:13
 -------
#46220
maverick pisze:
maverick pisze:nie o to mi chodzi,wiem o czym pisze.chodzi mi o to,ze to duzo pieniedzy za 5,czy 10 minut(czy ile tam to trwa) roboty.
no to jeszcze mądrzej.
no i zobacz,oddajesz auto do warsztatu zeby ktos wymienil ci sprzeglo.gosc walczy z tym pol dnia.skrzynia biegow swoje wazy i skasuje cie za robote powiedzmy (strzelam) 500zł.
a tu gosc poklika chwilke i kasuje 1000 czy 1500zł.
sprawiedliwe,prawda?
trzeba bylo informatykiem zostac... :mrgreen:

kurde,nie to co trzeba mi sie wkleiło
Powiem Ci tak: 5 minut wgranie przez obd2, a praca nad programem - bywa kilka godzin.
Różnica między tunerem, a tym panem od "wymiany skrzyni" polega na tym, że ten gość z kanału nigdy nie pokona pewnej bariery technicznej, nigdy nie zmodyfikuje sam z pełną świadomością żadnego softu. Natomiast jego, w tym przysłowiowym kanale, zastąpi każdy.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  17 cze 2011, 23:37
 pomorskie
#46223
jego w tym kanale zastąpi każdy
absolutnie się z tobą nie zgadzam, znam tunerów którzy sami turbiny nie wyjmą nie mówiąc o wymianie czegokolwiek mechanicznego w pojeździe, także działa to w dwie strony - jeden i drugi ma swoje plusy
By jantar -  18 cze 2011, 21:34
 -------
#46248
Nikt nie każe panu "Tadkowi" siedzieć w kanale za 200 zł/dobę - to wolny kraj zawsze można się nauczyć czegoś nowego.
Z drugiej strony nie możemy wszyscy być jednocześnie malarzami, hydraulikami, mechanikami, krawcami, szewcami, ginekologami czy dentystami - bo pieniądz musi krążyć inaczej nie byłby pieniądzem !
Myślę że najlepiej jak każdy zna się na własnej robocie i dobrze jeżeli docenia tez pracę innych.

Wcale nie jest tak różowo jakby się kolegom wydawało. Jedna istotnych kwestii to "nakłady" - ile potrzeba aby zacząć coś dłubać w garażu sprzęgła, rozrządy, wymiana klocków i oleju ? -kanał, zestaw dobrych kluczy, dobry lewarek, żuraw albo winda do wyciągania silników - i już można jechać z koksem. Oczywiście niezbędna jest wiedza i doświadczenie które gdzieś trzeba zdobyć.
Nie boję się smaru i turbinę też wymontuję i wyczyszczę zrobię też sporo innych rzeczy z mechaniki ale nie wszystko. I dobrze tak ma być - elektryk robi instalacje a mechanik mechanikę.

Co do klikania w 10min ! Jeśli jeździsz do takich tunerów - to Twoja sprawa - zapewniam Cię w 10 minut można zapodać tylko gotowca !
Średnio tuning auta programowanego prze OBD zajmuje mi ok 3-3,5h ( jeśli starsze auto do lutowania ECU trzeba jeszcze doliczyć godzinkę ) Wielu z Was już robiło u mnie programy i wiedzą że tak jest ! Zresztą na stronie masz u mnie galerię a tam około 200 wykresów i wystarczy popatrzeć uważnie po czasach pomiarów ! Przykład robota z dziś :
Obrazek Pomiar seria 10.51 tuning 13.59 . A przecież przed pomiarem w serii była już diagnostyka auta i logi dynamiczne - tak samo po pomiarach końcowych - jazda próbna logi dynamiczne. Zapewniam Cię że nie trwa to wszystko 10 min !
Tu masz więcej przykładów: http://diesel-tuning.pl/galeria.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Czasami idzie szybciej - czasami wolniej zależy od egzemplarza i marki auta.

Nadal powiesz 1000 zł za 3-4h roboty na kompie to i tak drogo...
Ale weź pod uwagę nakłady !

Tuning na poziomie to:
- hamownia od 50 do 200 tyś. W takim przedziale spotykamy w PL.
-dobry flasher + BDM ok 30 tyś.
Zobacz chociażby tu: http://vtechtuning.pl/store/pl/cmdflash.html" onclick="window.open(this.href);return false; zaznacz Master - czyli samodzielny,
- kabelki do EDC17 13 tyś.
http://vtechtuning.pl/store/pl/cmd-medc ... -mode.html" onclick="window.open(this.href);return false; zaznacz Master
-uniwersalny tester diagnostyczny - najlepiej kilka ST600, KTS, snooper Wurtha, Reflex Plus, Snap On, Texa, Gutmann itd.
10-15 tyś.
-mile widziane również "serwisówki" jak Planet, Clip, VAS, VCM, Opel TECH2,Merc Star Diagnosis, -wiesz jakie to są koszty ?
Dochodzą Ci koszty miesięczne oprogramowania do tych gratów aktualizacje / licencje. Za flasher z górnej półki płacisz ok 5tyś zł/ rok , uniwersalny tester różnie np. 3tyś zł/rok jeśli masz kilka takich urządzeń to spokojnie 10-12 000 zł rocznie - samych aktualek i licencji. To tak jakby zrobić 10 aut za free - bo pieniążki widzisz tylko przez chwilę.
-sprzęt do lutowania, laptopy i inna drobnica,
-edytor do obróbki softu i inne oprogramowanie na legalu.
-wiedza, umiejętności i doświadczenie - BEZCENNE.

Nie zauważysz nawet kiedy a (z najbiedniejszą nawet hamownią) masz już zainwestowane 100 tyś.
Księgowa, podatki , stałe miesięczne koszty utrzymania itd.
Nadal myślisz że jest tak różowo ?
10 minut klikania i 1tyś. zł do kieszeni ?!

Jeszcze trzeba dodać jeden aspekt tej roboty - odpowiedzialność. Jeśli Ci padnie taki EDC16 albo EDC17 (to tylko elektronika zawsze może się zdarzyć ) i trafił się niecierpliwy klient ? policja, protokoły, laweta, serwis, sąd, odszkodowanie, - można popłynąć jednego dnia na kilka lub kilkanaście tyś.zł ! (utrata gwarancji jeśli auto było nowe)
Oczywiście ubezpieczasz działalność - chyba że jesteś wariatem ale i tak zawsze towarzystwa dużo chętniej przyjmują składki niż wypłacają odszkodowania.
Zapewniam Cie że nie jest fajnie jak wykoci się na podwórku Audi albo BMW za 150 tyś zł !
By furbs -  20 cze 2011, 14:29
 -------
#46286
jantar pisze: Jest Promocja ograniczona czasowo do 31.07.2011 - jeśli ktoś nadal zainteresowany tuningiem albo zapalaniem :
Tylko dla 1.9 TDI
EDC16:
http://allegro.pl/limitowany-tuning-1-9 ... 26707.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jest też dla kolegów np. z Golfa IV 1.9 TDI EDC15

http://allegro.pl/limitowany-tuning-1-9 ... 93199.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zapalanie dla obu aut do 31.07.2011 350zł -tylko dla kolegów z forum Golf/Octavia/Leon itd. Na Allegro nie mam takiej oferty.
Uwaga tylko edc15 i edc16 - starsze auta poniżej roku 2001 nie łapią się w tej ofercie !
Jeśli ktoś chce "zapalanie" w komplecie z tuningiem - dopłata do tuningu 50 zł.
Pozdrawiam
D.G.
diesel-tuning.pl
Czy ceny z Allegro są cenami brutto do faktury VAT?
By Mariusz1979 -  25 lip 2011, 20:39
 -------
#47721
No witam ja też zdecydowałem się na wymianę aku na Bosch silver 77/780 i jak narazie efekt powala mnie na kolana. Oby trwało to jak najdłużej. Za tydzien wybieram sie na wakacje wiec bedzie to prawdziwy test. Dam znac co i jak po powrocie.
Pozdrawiam
By LeszekR -  26 lip 2011, 7:29
 wielkopolskie
#47738
Mariusz1979 pisze:No witam ja też zdecydowałem się na wymianę aku na Bosch silver 77/780 i jak narazie efekt powala mnie na kolana. Oby trwało to jak najdłużej. Za tydzien wybieram sie na wakacje wiec bedzie to prawdziwy test. Dam znac co i jak po powrocie.
Pozdrawiam

Jest nas coraz więcej, oby za pół roku nikt z nas nie napisał że szarpnięcie wróciło. Prekursorem jest mettenos, chyba na razie najdłużej jeździ ze zmienionym aku i chyba nadal jest wszystko ok
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  26 lip 2011, 13:03
 pomorskie
#47757
LeszekR pisze: chyba na razie najdłużej jeździ ze zmienionym aku i chyba nadal jest wszystko ok
noooo raczej na pewno przynajmniej na tym forum, w porządku jest wszystko nie "chyba" lecz na pewno :wink:
By furbs -  17 sie 2011, 14:45
 -------
#48658
Napotkała mnie możliwość wymiany akumulatora w moim Golfie. Zacząłem rozglądać się co by tu można zrobić i za ile i dopatrzyłem się, że obecnie w moim golfie siedzi jakaś warta 70Ah/340A. Auto ma 3 lata z groszem więc aku powinien być oryginalny jeszcze. Co ciekawsze na wlepce w bagażniku jeden z kodów mówi: J0L - Battery 340 A (70 Ah). Przy tym co piszecie o wkładaniu nowych o prądzie rozruchowym grubo ponad 700A to jest to przepaść...

Skąd te różnice? Nie wynika to przypadkiem z branej pod uwagę normy (te ponad 700A to jest wg normy EN a te 340A to może według jakiejś innej)? A może wynika to z kraju przeznaczenia auta (im cieplej tym mniej, moje było na rynek Francuski)?

EDIT: Doszukałem się skąd ta różnica w podawanym prądzie rozruchowym. Tak jak przypuszczałem wynika to z dwóch różnych norm. Wg normy DIN mój fabryczny akumulator ma 340A, a według norm EN/SAE ma 570A.
Awatar użytkownika
By Tyson -  21 sie 2011, 10:25
 mazowieckie
#48759
najczęściej fabryka wkładała aku o prądzie 540-570 (EN-SAE)
Na aku masz napisane dwie wartości w DIN i EN-SAE.

Moja bateria
Obrazek

Golf VI 2.0 TDI 110KM
Obrazek
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 54